Gå til innhold

Mannens kollega

Anbefalte innlegg

Gjest LittSjaluKanskje
Skrevet (endret)

Jeg er så usikker på hva jeg skal tenke om dette.... Samboeren min har en flott kvinnelig kollega, som jeg mener flørter og legger seg han. Han har sagt at han er bittelitt forelsket i henne, når jeg har spurt ham direkte, men at det ikke er noen fare på ferde. På fest har hun sagt i hele festens påhør at hun ville ha ham dersom det ble slutt mellom oss, og hun har sagt at han er veldig spesiell for henne, samt spurt meg om jeg ble sjalu (hun satt da å "klasjet" litt med ham på en over-vennskapelig måte..grrr)

Så har hun kommet på besøk til ham (oss! jeg kjenner henne jo ikke), og jeg vet at de ringes, sms-er og har kontakt på fritida. Han sier at det er jobb-relatert, samt at han har støttet henne i noe vanskelige private greier som ble tøft for henne. Hun har ikke mange venner her, og han synes litt synd på henne. Hun er en svært karismatisk person, og pen. Skikkelig pen. Jeg tror hun spiller på beskyttelsesinstinktet hans. F** :tristbla:

Hjelp, hva skal jeg gjøre??????

Endret av Lea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal forholde deg rolig og snakke med mannen din om at dette ikke kan fortsette.

Skrevet (endret)

Hvis mannen din er "bittelitt forelsket" i henne synes jeg ikke han bør ha mer kontakt med henne enn det som er absolutt nødvendig i forhold til jobben. Det er fort gjort å bli brent når man leker med ilden.

Endret av Zari
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Hvis mannen min hadde sagt at han var forelsket (bittelitt eller ikke, forelsket er forelsket) i en kollega, og hadde masse kontakt på fritiden, og ville komme og massere henne så hadde jeg gitt han et ultimatum. Enten ha minimalt med kontakt eller på hue og ræva ut.

Skrevet

Dette er helt uakseptabelt, spør du meg. Ikke godt å vite helt hva man skal gjøre her. Siden de er kollegaer kan man nesten ikke kreve at all kontakt kuttes heller. Men jeg hadde iallefall krevd at all kontakt utenom arbeidstid, på sms og lignende kuttes ut. Da mener jeg ikke sosiale sammenhenger som jobben arrangerer, og som du også er med på, men kontakt som foregår bare mellom dem to. Jeg ville også krevd at han holdt en helt profesjonell tone til henne på jobb, ikke over-vennelig, bare høflig som med de andre kollegaene. Men når han er på jobb er det vel kanskje litt vanskelig for deg å sjekke om han holder det.

Etter det du skriver, ville jeg nesten ikke følt meg komfortabel med at de jobber sammen en gang. Det kan nesten virke som de har noe på gang allerede, slik jeg tolker det. At min mann/type hadde innrømmet at han er litt "småforelsket" i en han jobber med og har såpass mye kontakt med uten at han egentlig MÅ ha det, samt at han sender meldinger som den du skrev....ja, det ville for meg vært helt uakseptabelt!!

Skrevet (endret)

Kjenner lusa på gangen.

Har opplevd lignende selv. Denne kvinnen brukte alle midler, ringte gråtende og sa at hun ikke hadde noe sted å sove.

Dumme meg tenkte at jeg skulle være grei. Hun kom som en "stakkar meg", og klarte å få meg til å fremstå som grusom ved å late som hun gråt når mannen min kom inn i rommet. Jeg forsto ingenting. Samboeren min lurte på hva jeg hadde sagt.. Når han gikk ut igjen så smilte hun sleskt. :twisted:

Han ordnet til slutt overnatting hos noen venner av oss denne natten. Neste dag skulle han hente henne og kjøre henne etter jobb. (hørte at hun hadde forsøkt å kysse ham hos vårt vennepar) Jeg pakket noen ting i en bag og reiste til venninden min. Han brukte hele dagen på å ettersøke meg, og ba denne kvinnen ordne seg selv.

Heldigvis var det ingen arbeidskollega, men en god venninde fra den gjengen han vanket i (fra en annen by) før han traff meg. Så hun er laaangt, laangt vekke. :sinnatagg:

Så vær forsiktig! Noen damer kan være grusomme..

Endret av Rakel
Skrevet
Kjenner lusa på gangen.

Har opplevd lignende selv. Denne kvinnen brukte alle midler, ringte gråtende og sa at hun ikke hadde noe sted å sove.

Dumme meg tenkte at jeg skulle være grei. Hun kom som en "stakkar meg", og klarte å få meg til å fremstå som grusom ved å late som hun gråt når mannen min kom inn i rommet. Jeg forsto ingenting. Samboeren min lurte på hva jeg hadde sagt.. Når han gikk ut igjen så smilte hun sleskt. :twisted:

Han ordnet til slutt overnatting hos noen venner av oss denne natten. Neste dag skulle han hente henne og kjøre henne etter jobb. (hørte at hun hadde forsøkt å kysse ham hos vårt vennepar) Jeg pakket noen ting i en bag og reiste til venninden min. Han brukte hele dagen på å ettersøke meg, og ba denne kvinnen ordne seg selv.

Heldigvis var det ingen arbeidskollega, men en god venninde fra den gjengen han vanket i (fra en annen by) før han traff meg. Så hun er laaangt, laangt vekke.  :sinnatagg:

Så vær forsiktig! Noen damer kan være grusomme..

Herregud :overrasket:

Hun virker jo helt psycho....

Skrevet
Jeg er så usikker på hva jeg skal tenke om dette....

at man innimellom blir betatt av andre er menneskelig,men jeg ville ikke funnet meg i at han pleier kontakten med denne kvinnen. Du må sette en helt klar grense.

HAN burde tenke seg om,han leker med ilden...syns jeg.

Han forteller deg at han er "litt" forelsket...han får "godkjenning" på en måte av deg til å fortsette flørten,for det er jo det det er...når du aksepterer kontakten de har.Er han glad i deg og ikke vil miste deg får han gjøre noe med dette,seriøst.

Jeg kjenner jeg får vondt i magen på dine vegne..jeg hadde ikke stolt på denne kvinnen,hun høres ut som en som ikke tar 5 øre for å ødelegge for deg her..det finnes slike kvinner....(sikkert menn også)

Ta det seriøst opp med han,ikke godta hva som helst,vær tøff,ha is i magen.

Skrevet
at man innimellom blir betatt av andre er menneskelig,men jeg ville ikke funnet meg i at han pleier kontakten med denne kvinnen. Du må sette en helt klar grense.

HAN burde tenke seg om,han leker med ilden...syns jeg.

Han forteller deg at han er "litt" forelsket...han får "godkjenning" på en måte av deg til å fortsette flørten,for det er jo det det er...når du aksepterer kontakten de har.Er han glad i deg og ikke vil miste deg får han gjøre noe med dette,seriøst.

Jeg kjenner jeg får vondt i magen på dine vegne..jeg hadde ikke stolt på denne kvinnen,hun høres ut som en som ikke tar 5 øre for å ødelegge for deg her..det finnes slike kvinner....(sikkert menn også)

Ta det seriøst opp med han,ikke godta hva som helst,vær tøff,ha is i magen.

Er helt enig. Jeg og min kjære har det heldigvis ikke sånn, det hadde blitt vanskelig, da han jobber med nesten bare kvinner og jeg med nesten bare menn. Men dersom min kjære hadde først innrømmet at han var "bittelitt" forelsket/betatt i en kollega, også begynt å pleie et vennskap utenfor de profesjonelle rammene med denne kvinnen, ville jeg blitt fortvilet, usikker og ganske så sinna, faktisk.

Jeg syns at du har all rett i verden til å sette ned foten, og forlange at han har et rent profesjonelt forhold til denne kvinnen. Ikke være "bestis"-flørt på jobb, ikke sende SMS på fritida. For slikt som dette ødelegger utvilsomt forhold. Og når denne kvinnen så tydelig legger seg etter mannen din, bør man faktisk backe helt ut, både for sin egen skyld, for din skyld, og ikke minst for forholdet deres sin skyld.

Skrevet

Helt enig med niomi faktisk! Dette synes jeg ikke du skal finne deg i...

Skrevet

Oisann :overrasket:

Jeg hadde ikke stolt på henne eller mannen min i denne situasjonen. Og hadde derfor bedt han velge jobben - eller meg. Denne situasjonen er jo en direkte grunn som kan årsake en slutt på forholdet deres. Så - jeg hadde altså ikke tvilt ett sekund. Om det var en mann jeg elsket.

Jeg hadde ikke vært redd for å stå på kravet om å være høyt respektert av min mann... Føler ikke at han respekterer deg i denne situasjonen.

Skrevet

Helt ved siden av temaet så er han bra ivrig om han skal klare å få romantikk ut av smøring med tigerbalsam (eller er det bare jeg som syns det er pyyy?)

Men, jeg tror kanskje at mannen din soler seg i beundringen fra denne damen, og det at noen så veldig gjerne vil ha han. Vi syns jo alle at det er flott å være ønsket.

Derfor syns jeg du kan minne han på at han alt har noen som vil ha han :) Og som han forhåpentligvis også vil ha :) (dette var en annerledes måte å si at man kanskje bør si ifra før han har gitt seg selv sjansen til at ting får eskalere)

Skrevet

Dette er helt klart starten på noe som lett kan ende med utroskap.... Gjør det helt klart for ham at han må slutte med dette eller miste deg!!! Klart han sier det er jobbrelatert..., kan hende han til og med tror på det selv... !!!!

Gjest Miss Guided
Skrevet

Hvor mange har ikke klart å fange en mann ved å bruke "jeg har problemer i privatlivet mitt, sukk, kan du hjelpe meg".... " å, det er så godt å ha en mann å støtte seg til i vanskelige stunder" Blafre, blafre med tårevåte øyenbryn. Stakkars jenta må få hjelp så klart, supermann trår til han og vips er han godt viklet inn i spiderdamens nett.

Verdens eldste historie, mens mannfolka bruker historien om kona som ikke forstår han for å kapre damer.

Samme hvor vondt det gjør så må du bare ta det opp med han før han vikler seg for langt inni spiderdamens nett.

Lykke til, håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Ikke finn deg i det, rett og slett!

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

:troest: Huff, dette hadde ikke jeg tolerert på noen måte!

Han sier han er litt forelsket i henne, lar henne "klå" på han i ditt nærvær (hverken han eller henne viser respekt for deg da) og sender henne sms om masjase på ryggen! :overrasket:

Syns forøvrig ikke det var det minste rart at du sjekket mobilen hans, da du virkelig har grunn til å være mistenksom!

Snakk med han om hva du mener om dette, og du skal absolutt ikke godta at dette fortsetter!

Du har stooor grunn til å være sjalu og ikke minst forbanna!

:klem: Lykke til

Legger til at det er vel også kanskje en grunn til at denne kollegaen til mannen din ikke har så mange venner! Hun har vel prøvd seg på mennene til sine tidligere venninner og dermed - venneløs!

Dama er ond og spiller på sin ytre sjarme, og mannen din lar seg lede av dette!

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg hadde blitt rasende og krevd en forklaring på hva han tror han holder på med.

Han har innrømt han er litt forelsket og sender massasje-meldinger, de har også kontakt i fritiden og hun sier hun gjerne skulle overtatt han.

Nei, her hadde jeg satt foten ned. Hardt.

Slik kan han ikke fortsette.

En ting er å være betatt, det kan skje den beste siden følelser ikke er noe man kan styre, men å fortsette denne kontakten på fritiden samtidig som disse meldingene og praten om at de kunne tenkt seg hverandre.....det sier seg selv at her må en solid oppvask til !

Skrevet

Hm, enig med de fleste (alle?) andre her. Å forelske seg i en kollega er sånt som kan skje, men da holder man en nøytral tone til det går over. Man sender ikke flørtende SMS'er eller omgås utenom jobb.

Tror ikke nødvendigvis mannen din har planer om å være utro eller at han kommer til å være det på "ufrivillig" basis heller, men det klokeste hadde vært om han begrenset sin kontakt med damen til rent jobbrelaterte ting. Synes du skal fortelle ham at situasjonen gjør deg usikker og at du ikke setter pris på den.

Skrevet

Har opplevd noe tilsvarende...

En kvinnelig arbeidskollega som til stadighet fikk astmaanfall, som ikke turte være alene, ikke turte sove alene, som ringte til alle døgnets timer for å få hjelp til et eller annet. Han hentet henne hjem til oss så vi kunne støtte henne i begynnelsen, men hun sluttet å ringe da hun ikke fikk den responen hun håpet på.

Var jeg i rommet overså hun meg totalt, men hun kastet seg i mannens armer så fort hun fikk sjansen... "Jeg får ikke puste. Hold rundt meg...", men hun pustet ok med en gang han forlot rommet, Det var så kvalmt å høre på atte! :roll:

Forskjellen fra min og din mann, er at selv om min mann var smigret over oppmerksomheten fra henne, og at han fikk lov til å være "den store sterke mannen som hjalp en "jomfru" i nød", så ble han aldri betatt av henne, og han holdt henne på en armlengdes avstand uansett hvor hardt hun prøvde.

Jeg er også enig med de andre her, dette er ikke ok.

Jeg tror ikke han har tenkt tanken på å være utro med denne kvinnen, men at hun har lagt ut garnet for å fange ham er ganske tydelig.

Han bør derfor holde avstand for å unngå å bli fanget i nettet til denne kollegaen.

Skrevet

Sier mannen din virkelig at han er bittelitt forelsket i henne ?

Da hadde jeg tatt en alvorsprat med han hadde jeg vært i deg.

Lykke til :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...