Gå til innhold

ekstra tid på eksamen

katta23

Anbefalte innlegg

Hva er gyldig årsak til å få ekstra tid på en eksamen?

Har nettopp fått konstatert at jeg har lavt stoffskifte, noe som i perioder gjør at jeg ikke fungerer i studiene. Det er så ille noen ganger at jeg ikke får med meg noe av forelesningene. Vet dette kan høres ut som latskap, men det er det ikke, helt ærlig.

Jeg fikk bunnkarakterer i forrige semester på alle eksamener, og jeg har tidligere vært bedre enn gjennomsnitt.

Er det bare studenter med sukkersyke og dysleksi som har rett til ekstra tid på eksamen, eller kan jeg også søke om det?

Føler at mye av studietiden min blir ødelagt fordi jeg sliter med trøtthet, svimmelhet og kvalme. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har en sykdom som du mener krever at du trenger ekstra tid på eksamen må du jo uansett til legen og få en bekreftelse på dette. Har du en slik bekreftelse tviler jeg sterkt på at skolen/universitetet vil bry seg med akkurat hva problemet ditt er. Poenget er vel at problemet ditt må "bevises".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en sykdom som du mener krever at du trenger ekstra tid på eksamen må du jo uansett til legen og få en bekreftelse på dette. Har du en slik bekreftelse tviler jeg sterkt på at skolen/universitetet vil bry seg med akkurat hva problemet ditt er. Poenget er vel at problemet ditt må "bevises".

Ja, jeg har tatt blodprøver som viser høye verdier av TSH. Dette skal vel egentlig på Kropp og Helse- forumet. Så problemet for meg er å få legen min til å gi meg medisiner for dette. Har pratet med en sykepleier på doktoronline.no og hun kjente igjen mange av symptomene på dette. Den legen jeg har bryr seg lite med hva jeg feiler. Har heldigvis skiftet lege nå.

Ringte en uke etter blodprøve-takingen, og da fikk jeg høre at alt var normalt. Men så for noen uker siden fikk jeg et brev der det stod at jeg har høye verdier av TSH, altså lavt stoffskifte. Det er jo typisk helse-Norge i et nøtteskall, de klarer aldri å komme med rett resultat med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har laget to tråder om det samme emnet. Jeg har gitt deg nyttig informasjon i den andre tråden.

Hehe :ler:

Ja, jeg vet. Sida låste seg første gang jeg skulle poste emnet, og så prøvde jeg på nytt uten at jeg så at det var postet. Dermed kom det to ganger. Hadde håpet å få slettet den ene av disse trådene, men vet ikke hvordan. Gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lavt stoffskifte og fikk ekstra tid på eksamen. Du får nok innvilget det så lenge legen forteller om de vanskelighetene du opplever ifm. sykdommen. Det gjorde jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har pollen allergi, og får ekstra tid på eksamen. så det er ikke så mye som skal til.

merker jo nesten ingenting heller, bare har det slik hvis jeg skulle få dårlig tid.

Endret av mee mee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gyldig årsak til å få ekstra tid på en eksamen?

Har nettopp fått konstatert at jeg har lavt stoffskifte, noe som i perioder gjør at jeg ikke fungerer i studiene. Det er så ille noen ganger at jeg ikke får med meg noe av forelesningene. Vet dette kan høres ut som latskap, men det er det ikke, helt ærlig.

Jeg har for høyt stoffskifte og får utvidet tid på eksamen. Det er bare å få en legeerklæring som du legger ved søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge legen din skriver en attest på at du har redusert kapasitet og dermed trenger ekstra tid så får du det. Det er ikke opp til skolen å vurdere om du er syk nok, det er legen som er fagmann tar den avgjørelsen. Men du må raske på litt og bestille time hos legen, fristen for å søke går som noen andre over her har sagt ut 1.februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...