Gå til innhold

rett til lengre tid på eksamen

katta23

Anbefalte innlegg

Hva er gyldig årsak til å få ekstra tid på en eksamen?

Har nettopp fått konstatert at jeg har lavt stoffskifte, noe som i perioder gjør at jeg ikke fungerer i studiene. Det er så ille noen ganger at jeg ikke får med meg noe av forelesningene. Vet dette kan høres ut som latskap, men det er det ikke, helt ærlig.

Jeg fikk bunnkarakterer i forrige semester på alle eksamener, og jeg har tidligere vært bedre enn gjennomsnitt.

Er det bare studenter med sukkersyke og dysleksi som har rett til ekstra tid på eksamen, eller kan jeg også søke om det?

Føler at mye av studietiden min blir ødelagt fordi jeg sliter med trøtthet, svimmelhet og kvalme. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du kan få ekstra tid pga av det. Søke kan du uansett! Snakk med legen din, det er h*n som må fylle ut attest og en søknad til skolen din. Du må også sende en søknad med begrunnelse på hvorfor du trenger ekstra tid. (Ihvertfall er det sånn der jeg går, på UiO.)

Søknaden må sendes inn før 1. februar, og du får svar etter noen uker.

Lykke til, jeg håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du kan få ekstra tid pga av det. Søke kan du uansett! Snakk med legen din, det er h*n som må fylle ut attest og en søknad til skolen din. Du må også sende en søknad med begrunnelse på hvorfor du trenger ekstra tid. (Ihvertfall er det sånn der jeg går, på UiO.)

Søknaden må sendes inn før 1. februar, og du får svar etter noen uker.

Lykke til, jeg håper det ordner seg!

Takk :) Så jo at jeg postet dette emnet to ganger :overrasket:

Jeg går på UiTø, så det er vel ikke den store forskjellen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen skriver en erklæring på at du bør ha utvidet tid til eksamen, tviler på at skolen er vanskelige på det. Men vil det hjelpe å ha mer tid? Har du en dårlig dag, så hjelper det kanskje ikke med mer tid? Kanskje bør du heller få tilrettelagt eksamen på andre måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at man får utvidet eksamen fordi man sliter i løpet av studietiden og ikke får med seg forelesninger, man får ekstra tid dersom man har sykdommer som gjør at man bruker lengre tid på å selve eksamenen. Men det er mulig du kan få tilrettelagt på andre måter. Snakk med legen din og studieveileder, så får du sikkert svar.

Endret av ayrabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen skriver en erklæring på at du bør ha utvidet tid til eksamen, tviler på at skolen er vanskelige på det. Men vil det hjelpe å ha mer tid? Har du en dårlig dag, så hjelper det kanskje ikke med mer tid? Kanskje bør du heller få tilrettelagt eksamen på andre måter?

Men hva slags tilrettelegging kan det være snakk om?

Jeg må jo ha hatt lavt stoffskifte i flere år, har toppet seg det siste året. Alle symptomer som andre har nevnt, en jeg leste som var skummelt likt meg. Det var som om jeg selv skulle skrevet hvilke symptomer som var kommet frem :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...