Gå til innhold

Så var det disse puppene......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper på å ikke få for mange fæle kommentarer nå..

Jeg er ei jente på 21 som flere her vet, og har en bh-str på 34GG. Det er veldig stort, og VELDIG plagsomt.

Jeg har alltid hatt store pupper rett og slett, men etter at jeg ble eldre og gikk opp i vekt har de bare blitt større og større.

Men nå er jeg lei! Jeg er lei av å måtte kjøpe spesialbh'er og aldri få på meg en eneste bluse nesten *Titter ned og ser knappen nesten sprekker opp :ler: *

1 spørsmål: Hvis jeg går ned i vekt, vil puppene da også gå ned endel? Er 20 kilo overvektig.

Spørsmål 2: Noen her som har tatt brystreduksjon og har erfaringer? Jeg vil nødig ty til dette, det blir siste mulighet, siden jeg er LIVREDD narkose og operasjoner.

Begynner å bli sliten i nakken :sjenert:

Skrevet

Ja, brystene reduserer som oftes når du går ned i vekt.

Om det er nok for at du ikke skal plages kan jeg ikke si noe om.

Men min søster skulle egentlig ta bryst reduksjon men klarte å gå ned i vekt så ho slapp!

Skrevet
1 spørsmål: Hvis jeg går ned i vekt, vil puppene da også gå ned endel? Er 20 kilo overvektig.

Går du ned i vekt så vil puppene dine også bli mindre.

Vet av erfaring.

Skrevet

Jeg har lagt på meg endel siden jeg var på mitt tynneste (ca 15 kilo) og har gått fra B til C-cup. Ikke den helt store forskjellen altså... Men puppene blir mindre hvis du slanker bort 20 kilo. HVor mye mindre er vanskelig å forutse.

Skrevet

Vet av erfaring.

Mine blir ikke større om jeg legger på meg :grine:

Færreste er vel fornøyd med det vi har....

Skrevet

Jeg gikk ned nesten 20 kg, og puppene ble mindre de.. En god del også.. Men huden ville ikke helt bli mindre da, så jeg tok løft og silikon.. Og det angrer jeg ikke et sekund på :) Mange anbefaler en å vente til etter man får barn, men jeg er 20 år og jeg orket ikke tanken på å leve slik i kanskje 10 år til..

Gjest Primula
Skrevet

Jeg har gått ned 20 kg og puppene har ikke minsket i det hele tatt.. Jeg vurderer derfor operasjon.

Skrevet

Jeg har hørt at man går ned i snitt èn cup- str pr 5kg.

Jeg var ca 70E(EE) og gikk opp 20kg, endte på en 70G(GG). Nå har jeg gått ned ca 10 kg og bruker 70F(FF). Så på meg så stemmer det hvertfall!

Så om det stemmer for deg så kan 20kg få deg ned i str 34EE! Huden vil vel bruke et års tid på å trekke seg litt sammen igjen, men de vil nok bli mer tomme og hengete enn de er nå.

Jeg har også tenkt på brystreduksjon, eller hvertfall brystløft, men synes også det er sinnsykt skummelt...

Skrevet

Takk for svar :) Ja..hadde det vært 5 kilo per cup så hadde jeg blitt fornøyd ihvertfall. Om de blir tommere får heller være.

Skrevet
Jeg håper på å ikke få for mange fæle kommentarer nå..

Jeg er ei jente på 21 som flere her vet, og har en bh-str på 34GG. Det er veldig stort, og VELDIG plagsomt.

Jeg har alltid hatt store pupper rett og slett, men etter at jeg ble eldre og gikk opp i vekt har de bare blitt større og større.

Men nå er jeg lei! Jeg er lei av å måtte kjøpe spesialbh'er og aldri få på meg en eneste bluse nesten *Titter ned og ser knappen nesten sprekker opp  :ler: *

Spørsmål 2: Noen her som har tatt brystreduksjon og har erfaringer? Jeg vil nødig ty til dette, det blir siste mulighet, siden jeg er LIVREDD narkose og operasjoner.

Begynner å bli sliten i nakken  :sjenert:

Ja, puppene KAN bli mindre om du går ned i vekt, men det skjer ikke alltid.

Men angående brystreduksjon.

Du må gå ned i vekt før en slik operasjon, og etter operasjonen må du være VELDIG nøye med å ikke gå opp i vekt igjen. Det er sikkert ikke direkte farlig, men kan være veldig ubehagelig. Min mor har tatt denne operasjonen, og hun merker det om vekten øker med 2-3 kilo. Da sprenger det i arrene, og huden føles 4 nummer for trang, og det er snart 20 år siden hun reduserte brystene.

Men med operasjonen har hun ingen negative erfaringer. Hun har ikke hatt noen som helst komplikasjoner, og har ikke angret et sekund på at hun gjorde det.

Den kroniske senebetennelen hun hadde i skuldrene forsvant for godt etter kort tid, hun ble kvitt ryggsmertene, og ikke minst kunne hun kjøpe klær i rett størrelse etterpå. ;)

Skrevet

Hei.

Jeg fikkk utført brystredukjon for 4 år siden, har ikke angret en dag på det. Brystene hadde da plaget med helt siden 5. kl. Fikk problemer med skuldre og nakke, men har jeg dessverre enda. Operasjonen er ingenting å kvi seg til var ikke så mye smerter etterpå. Det ble fjernet ca.1,5 kg fra hver side. Alle utgifter blei dekket. Har nok lagt på meg 6 kg etterpå men har ikke merket noe til stram hud.

Skrevet

Hvordan i all verden greier dere å ha samme omkrets-størrelse med så store variasjoner i vekten?

Skrevet
Hvordan i all verden greier dere å ha samme omkrets-størrelse med så store variasjoner i vekten?

Hvordan da mener du?

Skrevet

Det kommer sikkert ann på hvor du først og fremst mister vekt. Noen mister først rundt hoftene, andre på overkroppen osv. Går jeg ned i vekt vises det på bena, mens legger jeg på meg vises det på overkroppen.

Skrevet (endret)

Jeg regner med at du mener kun omkretsen rundt ribbeina, ikke omkrets rundt bysten.

Jeg har ikke noe særlig fett rundt der hvor BHen sitter, derfor forandrer ikke det området seg noe særlig selv om jeg går opp/ ned en del kg. Jeg tror omkretsen har forandret seg 2cm jeg, på 15kg, eller noe i den duren.

Endret av Kitten
Skrevet
Jeg regner med at du mener kun omkretsen rundt ribbeina, ikke omkrets rundt bysten.

Jeg har ikke noe særlig fett rundt der hvor BHen sitter, derfor forandrer ikke det området seg noe særlig selv om jeg går opp/ ned en del kg. Jeg tror omkretsen har forandret seg 2cm jeg, på 15kg, eller noe i den duren.

Samme her.

Skrevet

Vet av erfaring.

Dette er helt individuelt, vet om folk som har veid 20 kg mindre og hatt like pupper som nå.

Søk på brystredusksjon på forumet her, og du vil antakelig få opp en god del treff og erfaringer.

Skrevet

Gikk også ned 20 kilo - men puppene var desverre like store. Har hatt plager i alle år. Nå når jeg ble kvitt magen (bukplastikk) så ser jeg ut som en Barbie. Alle sier det er pent - men det er ikke de som skal ha vondt av å bære store pupper.

Mannen min forstår problemet veldig godt og sa ikke et negativt ord da jeg søkte om reduksjon. Jeg får dette dekket på en privat klinikk med offentlig avtale her i oslo. Jeg fikk fastlegen min til å sende en henvisning til denne klinikken og fikk konsultasjon. Nå slapp jeg å komme innom kirurgen til konsultasjon for han hadde undersøkt puppene mine da jeg var der for bukplastikk. Uansett så fikk jeg kjapt operasjon. Skal inn og ta reduksjon/løft i mars. Selv om jeg gruer meg til operasjonen så gleder jeg meg til å få mindre pupper. Endelig et liv uten store nakkesmerter.

Skrevet

Fastlegen min har hevdet at jeg er kandiat for brysreduksjon men at jeg bør vente til jeg er ferdig med å få barn med tanke på amming.

Jeg har ikke tenkt å få flere barn på en god stund nå og holder på å bli gal av disse puppene :grine:

Er det noen som har tatt brystreduksjon og fått barn og ammet i ettertid ?

Skrevet

Dette har jeg ikke hørt noe om Jalla Jalla. Da min kirurg gikk gjennom tingene for meg så sa han at HVIS jeg skulle ha flere barn så kunne det forekomme en sjelden gang at man ikke kunne amme etterpå. Det var ikke noe krav at man måtte være ferdig med barn. Jeg har et par venninner som fikk dette dekket uten spørsmål om de ville ha flere barn.

Fastleger er desverre ikke alltid helt oppdatert når det gjelder sånne ting. Det er kirurgen som bestemmer. Og som sagt vet jeg om de som har fått det dekket selv om de ikke var ferdig med barn.

Krev en henvisning du jalla jalla - sånn at du får en kirurgs uttalelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...