Gå til innhold

Å sy en bukse om til et skjørt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er det vanskelig? Eller er det bare å sprette opp sømmene i skrittet, og sy "fyllstoff" mellom sømmene? Er det noe annet jeg må gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Allinara
Skrevet

Det letteste er vel å sprette opp sømmene i skrittet, ta det på å finn ut åssen du vil ha det og merk av med knappenåler...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har gjort det, og det var i grunnen ikke noe mer hokus pokus enn det. I tillegg må du antakeligvis sy inn kanten nederst hvis du ikke vil ha den frynsete.

Skrevet

En ting til: Jeg har ikke symaskin. Må jeg låne en da, eller går det greit å sy med salmakernål?

Skrevet

Hei -

du kan nok sy med salmakernål, men hvor holdbart det blir og hvor pent det faller er en annen sak. Du må sy veldig tett, ikke snurpe og skjule sømmene. Det er lurt å bruke dobbel tråd.

Jeg ville ha lånt symaskin, fått tak i jeansnål og jeans/knapphullstråd i tilsvarende farge som på jeansen det gjelder.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Alt går, men det blir nok mer solid med symaskin. For ikke å snakke om at det går mye fortere.

Skrevet

jeg har faktisk aldri vurdert det som en mulighet å sy om de stygge slitte olabuksene mine :klaske:

Takk for tips Succubus!

Skrevet

Send buksa til Yme, så gjør han jobben for deg!

Yme's systue .. ring 1881 og spør!

Skrevet
Send buksa til Yme, så gjør han jobben for deg!

Yme's systue .. ring 1881 og spør!

Dere tror kansje at Boyah kødder, men jeg har faktisk gått Klær mote og design i 3 år ;)

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg synes faktisk det var veldig vanskelig å gjøre det... Fikk det til å teknisk sett bli et skjørt, men ikke særlig pent.

Nå er ikke jeg noe flink til å sy generelt, men for en helt grønn nybegynner er det ikke såå lett.

• 3 uker senere...
Skrevet
jeg har faktisk aldri vurdert det som en mulighet å sy om de stygge slitte olabuksene mine :klaske:

Jepp. Det jeg og vil gjøre.

ellers takk for tips. :)

Skrevet

Ok, hvis du tør låne den til meg, så. :ler: Tror det må være 10 - 15 år siden sist.

Skrevet

null problem :) Men jeg har et par prosjekter jeg må bli ferdig med først. Tar ikke alt for lang tid men alt kommer ann på hvor myeM sover ;)

Skrevet

Da takker jeg ja til tilbudet. :) Passer egentlig greit at det ikke blir med det første, må finne stoff til skjørtet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...