Mona27 Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Hei ! Har ei datter på 6 måneder som sliter med hard og sjelden avføring, noe som igjen fører til vond mage. Fikk anbefalt Gripe Wather av en kollega som mente dette skulle hjelpe, men er litt skeptisk da dette ikke fås kjøpt i norge, men må bestilles fra en engelsk nettside. Lurer derfor på om noen har erfaring med dette ?
Totalya Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Har aldri hørt om det, men har du prøvd sviskeavkok eller mos? Endret 22. januar 2007 av Totalya
Gjest baby-E Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Jeg ville først ha snakket med helsesøster/lege. Det er jo en grunn til at dette ikke selges i norge vil jeg tro.
Murf Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Googlet gripe water, og får opp at det inneholder fennikkel og ingefær, og at det var for luftsmerter. Fennikkel finner du i ammete på apoteket, tradisjonelt brukt for luftsmerter hos barn. Men det var vel mer hard mage hun slet med? Ville prøvd sviskesaft eller maltekstrakt først. (Virker i tillegg litt slitsomt å måtte bestille fra utlandet)
Mona27 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2007 ok,da har det nok ingen virkning mot hard mage. Gir henne sviskesaft og har malt i grøten hennes hver dag uten at dette hjelper. 9 dager siden hun hadde avføring nå, så jeg er litt bekymret, men hun virker merkelig nok ikke utilpass.
Eliza Doalot Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Vi gir Snupp laktulose (fås på apoteket). Vi prøvde også både sviske og malt, hver for seg og sammen, med svært uregelmessig resultat. Jeg klagde min nød til helsesøster, som anbefalte laktulose. Fungerer i allefall veldig bra her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå