Sukkersøta Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 FA..... Har scanna pc'en den har hittil funnet 26 infiserte filer. Hva gjør jeg??
Sukkersøta Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. januar 2007 ingen som kan hjelpe? Skal jeg slette de filene som er infisert?
Gjest Bobcat Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Kremt.. Hvordan forventer du at vi skal kunne hjelpe, da? Et lite tips: Virus kan være polymorfe. Scanning og fjerning av virus og grayware bør derfor alltid skje i sikkermodus. Scan igjennom flere ganger, og sjekk også for sikkerhets skyld på online-scans som Housecall eller BitDefender. Også dette i sikkermodus, men nå med nettverkstilknytning. Deretter installerer du en skikkelig nettleser og epostleser (dvs IKKE Internet Explorer, Outlook eller Outlook Express), stiller den inn riktig og fortsetter å bruke den. Åpne instillingene for IE og sett alt på strengeste mulige innstillinger hva gjelder sikkerhet og personvern. Har du en lokalt innstallert brannmur på maskinen din, så sett den til å spørre hver gang IE ønsker adgang til nettet. Legg deretter alle snarveier til Internet Explorer laaaangt unna skrivebordet ditt og glem at IE er installert. Endret 22. januar 2007 av Bobcat
Sukkersøta Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2007 Tusen hjertelig takk for svar. Skal hjem og ordne opp.
abelille Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 De fleste virusprogram har vel etter viruset mulighet for å fjerne virusene etter at de har funnet dem. Ellers er det på tide å skaffe seg et som gjør det! Etter at du har scannet og fjernet en gang, start maskina på nytt og gjør et nytt søk, gjerne med flere virus programmer.
Sukkersøta Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2007 Takk for svar. Noen som vil anbefale et bra virusprogram???
Tante T Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Norton Internet Security. Fuker bra, jager vekk virus av seg selv + at den informerer deg hvis den trenger hjelp til å jage det vekk
Gjest niomi Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Jeg har avinstallert Norton etter at jeg oppdaget at det var mye som gikk igjennom hos dem. Spesielt trojanere, men også andre ting. Installerte AVG Free i stedet, samt at jeg bruker AdAware og en eller annen brannmur jeg ikke husker navnet på akkurat nå (sitter på jobb). Nada problemos lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå