Gå til innhold

Noen vegetar-bruder her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg bare lurte på om noen skal ha helt vegetarisk bryllupsmeny, og hva de i så fall skal servere?

Jeg, mamma og tanten min har vært vegetarianere i mange år, men siden det kun er oss 3 som er "veggiser" blir det litt teit å ha helt veg. meny, så vi 3 skal ha noe annet. men har noen tips til vegetarisk bryllupsmiddag? er det noen i stavanger som er gode på vegetarmat? vi spiser fisk alle 3, så det kunne vi jo hatt, men det blir litt kjedelig til både forrett og middag, dessuten er vi ikke ALTFOR glade i fisk, kommer an på hvilken fisk det er).

klem Iset

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer jeg, selv om jeg ikke akkurat er vegetarianer... Men jeg spiser prinsipielt bortimot null kjøtt. Dette er av etiske og solidaritetsgrunner. (Hvis den vestlige befolkning ikke hadde spist så sinnssykt mye kjøtt, hadde jorden hatt mer enn nok matressurser for alle! Også de i sør! DERFOR spiser ikke jeg kjøtt... Men det gjelder jo i hovedsak kjøtt som blir 'farmet', altså dyr som blir fødd opp for å bli mat. Så vi har tatt valget å ha viltkjøtt i bryllupet vårt...)

Det ble en lang forklaring, gitt... :D Men dette kan vi liksom leve svært godt med, og forhåpentlig gjestene også.

Til forrett regner vi med å ha reker på salat eller noe sånt - kanskje det er en idè for dere? Og så fisk til hovedrett? Ovnsbakt laks eller noe? Nam!

Lykke til iallefall!! :D

Skrevet

hmmm det var faktisk ganske lurt. vi spiser ikke kjøtt i NOEN form, men jeg er av samme oppfatning som deg, så det å servere vilt til gjestene er jo YPPERLIG!!!! :) mer natulig liksom:)

ovnsbakt laks er jo kjempegodt, så det blir nok det :D og rekecoctail er jo godt til forrett. mannen liker det ikke,men hva liker han da? ingenting!!!! hehe. kresne mannfolk.

nei nå har jeg jammen menyen klar, halvannet år FØR bryllupet. godt gjort, Iset :ler:

Skrevet

Så flink du er, da!! :D

Visste ikke at jeg skulle gifte meg til sommeren heller jeg for et år siden... hehe... (Var faktisk ikke forlovet engang!)

Tror dere alle kommer til å få lekker mat, hvis dere ender opp med det du beskriver!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...