Gå til innhold

WC-blokk med diskre duft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig mye kalk i vannet her. Doen får røde render med en gang :forvirret:

En WC-blokk hjelper nok på problemet, men de lukter jo død og fordervelse. Eller rettere sagt, sitron fra helvete eller blomster fra helvete. Jeg vil ikke at badet skal lukte som et nyvasket offentlig toalett :sur:

Finnes det noen slike uten sterk lukt?

Har noen prøvd noe slikt?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Har ikke prøvd de du linket til, men det høres jo lurt ut.

Jeg hater også de derre sitron-offentlig dass-luktgreiene, har derfor ikke pleid å bruke sånn wcblokk, men så fant jeg på Ica en som luktet grapefrukt. Den lukta faktisk GODT synes jeg, ikke parfyme, ikke dass, ikke luftfrisker. Bare friskt og godt og nyvaska.

Verdt et forsøk, kanskje? Husker ikke hvilket merke det var, men det er en klar beholder med orange flytende greie inni.

Skrevet

Nja, den blå blokken fra Mr. Muscle lukter ikke så aller verst synes jeg. Faktisk synes jeg den nesten ikke lukter i det hele tatt. Prøver den for første gang nå, etter å *host, hark* ha prøvd noe sånn flytende greier fra Jif som luktet aldeles pyton.

Men det er mulig jeg er blitt "duftblind" etter den Jif'en eller er litt tett i nesa. :ler: Minuset med den er at du får "blått vann" i skåla og det er ikke så veldig lekkert.

Skrevet

Men det er mulig jeg er blitt "duftblind" etter den Jif'en eller er litt tett i nesa.  :ler: Minuset med den er at du får "blått vann" i skåla og det er ikke så veldig lekkert.

Får gå i butikken og lukte diskret på blokkene selv ;)

Blått vann? Så skummelt... Blir det eh, grønt etter bruk? :ler:

Skrevet

Jeg bruker WC-blått fra Mr Muscle. Synes ikke den lukter noe i det hele tatt, og det er helt greit.

Skrevet

Forstår ikke at de har lov til å selge WC-blokker. Mister du den i do så den tetter røret - så kan du risikere å betale en liten formue i rørlegger-regning. Spør meg ... jeg har gjort det. Skal aldri ha en sånn en dings innenfor mine vegger mer ... og rørleggeren mente de burde vært forbudt for lenge siden.

Skrevet
Forstår ikke at de har lov til å selge WC-blokker. Mister du den i do så den tetter røret  - så kan du risikere å betale en liten formue i rørlegger-regning. Spør meg ... jeg har gjort det. Skal aldri ha en sånn en dings innenfor mine vegger mer ... og rørleggeren mente de burde vært forbudt for lenge siden.

Spylte du den ned..?

Jeg, dvs mine barn har nemlig mistet både lekebiler, tannkremtuber etc i toalettskålen. Det har bare vært å plukke det opp.

Skrevet
Blått vann? Så skummelt... Blir det eh, grønt etter bruk:ler:

*kremt* Ja :sjenert:

Skrevet

Blått vann? Så skummelt... Blir det eh, grønt etter bruk:ler:

Pass på å drikk mye, så blir det lyseblått... :tommelsmil:

Skrevet
Spylte du den ned..?

Jeg, dvs mine barn har nemlig mistet både lekebiler, tannkremtuber etc i toalettskålen. Det har bare vært å plukke det opp.

Når man har barn i hus, så kan det merkeligste skje ... uten at noen har gjort noenting ;)

Skrevet
Forstår ikke at de har lov til å selge WC-blokker. Mister du den i do så den tetter røret  - så kan du risikere å betale en liten formue i rørlegger-regning. Spør meg ... jeg har gjort det. Skal aldri ha en sånn en dings innenfor mine vegger mer ... og rørleggeren mente de burde vært forbudt for lenge siden.

Er ikke så vanskelig å få ut da, men man bør være to. Du bare løfter av selve doen. Den står oppå et avløpsrør. Graver den fram og monterer doen på plass igjen. Blir litt vann på gulvet da. Jeg spylte ned en engang. Jeg så at den datt, men akkurat da så var jeg så forbanna på samboer og jeg bare dro ned og borte var den :ler:

Skrevet
Du bare løfter av selve doen. Den står oppå et avløpsrør. Graver den fram og monterer doen på plass igjen.

Jøss! Høres ekstremt avansert ut! :overrasket:

Skrevet
Er ikke så vanskelig å få ut da, men man bør være to. Du bare løfter av selve doen. Den står oppå et avløpsrør. Graver den fram og monterer doen på plass igjen. Blir litt vann på gulvet da. Jeg spylte ned en engang. Jeg så at den datt, men akkurat da så var jeg så forbanna på samboer og jeg bare dro ned og borte var den  :ler:

Så lett var det ikke hos meg .. rørleggeren måtte ned med kamera i røret. Husker ikke nøyaktig hva regningen var på - men den var STOR...

Skrevet

jeg må skryte av den siste til jif dne er blå, husker ikke navnet. men den lukter så godt! jeg hamstret inn disse for det lukter virkelig sååå rent når man kommer inn på doen og har denne

Skrevet

Jeg bruker den hvite fra Ambi-Pur som rett og slett lukter mild såpe. Den grønne med eplecidereddik er også god.

Jeg er helt enig i at mange av WC blokkene lukter jævlig, særlig de som reklamerer med frisk sjøduft.

Håper bare at folk skjønner at en WC blokk ikke erstatter en skikkelig toalettvask med såpe og børste.

Annonse
Skrevet
Det er veldig mye kalk i vannet her. Doen får røde render med en gang  :forvirret:

En WC-blokk hjelper nok på problemet, men de lukter jo død og fordervelse. Eller rettere sagt, sitron fra helvete eller blomster fra helvete. Jeg vil ikke at badet skal lukte som et nyvasket offentlig toalett  :sur:

Finnes det noen slike uten sterk lukt?

Har noen prøvd noe slikt?

Jeg synes den du linke til så genial ut, helt til jeg funderte på hvordan jeg skulle få brukt den, og oppdaget denne setningen: "Fresh WC dufttabletter kan brukes i klosettene Porsgrund Seven D & Ifö Sign."

Altså ikke for meg og mine toaletter. (mest funderte jeg på det at vi ikke kommer til sisternen sånn helt uten videre da, innebygget (ikke helt ganialt synes nå jeg da, men det er en annen sak...))

Jeg skal ta med meg tipsene herfra i jakten på noe som ikke lukter så innmari. For den vi har nå (som jeg ikke husker hvor kommer fra, men jeg skal nok kjenne den igjen) skal jeg ikke kjøpe igjen i alle fall, nettopp pga lukta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...