Catus Skrevet 16. februar 2003 #1 Skrevet 16. februar 2003 Hei! :D Jeg har vært mye plaget med kramper i beina/tærne i det siste. Det kommer ofte når jeg ligger i senga, eller dersom jeg strekker ut beinet kraftig eller holder det i "unaturlige" stillinger. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener nå... Hva kan dette komme av? For lite mosjon? :oops: Jeg vet at min mor også er plaget med mye kramper. Kan jeg ha arvet det? Noen som vet om det er mulig å gjøre noe med det? Det er så vondt mens det står på... :-? Klemmer fra
lillen Skrevet 16. februar 2003 #2 Skrevet 16. februar 2003 Jeg er plaget med akkurat det samme, i tærne! Og jeg tror nok grunnen til at JEG får det er alt for lite mosjon. For hvis jeg på dagen har gått litt i byen, eller bare gått lengre enn jeg gjør til vanlig, kommer krampene når jeg har lagt meg, og det er nesten konsekvent, så jeg vurderer derfor rullestol så jeg slipper å gå mer... Det kan kanskje ha noe med arv å gjøre? Ikke vet jeg! Som regel pleier jeg bare å prøve å "tråkke litt med tærne i bunden av senga", vet ikke helt hvordan jeg skal forklare... :-? Men de siste to gangene har det vært skikkelig ille (gikk ut av senga og skrek den ene gangen, for jeg trodde det aldri skulle gå vekk! :cry: ) Da har jeg tatt meg en gå-runde på stua en liten stund, og lagt meg igjen. Jeg går helt til tærne slutter å "krøller seg sammen" (du skjønner sikkert hva jeg mener!?)! Da er det bare litt ømt i dagen etterpå (når du tråkker med tærne, som når du går på tå). Blitt noe klokere?
Linee Skrevet 16. februar 2003 #3 Skrevet 16. februar 2003 Vet mange bruker magnesium mot dette. (eller sammen med kalk) Ta feks 500-600 mg magnesium før du legger deg hver kveld, dette skal virke relativt fort, så det koster ikke så mye å prøve. Jobber i helsekost og har mange kunder som får det bedre med mag. som sagt, det finnes billige tilskudd, så det er verdt et forsøk! Får kramper selv noen ganger, men bare på dager med mye gåing og dårlig blodsirkulasjon i beina.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå