Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt/halvlangt mørkeblondt hår (ca til midt på ryggen)

Alt er like langt å jeg vil gjerne få det i en stilig frisyre som er enkel å fikse og som gjør at håret ser litt tykkere ut.

Vil ikke klippe meg kort, men om jeg får gjort noe med luggen og evt klippet det opp litt så kanskje det hjelper?

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og trenger virkelig råd FØR jeg går til frisøren.

Om noen har evt bilder de kan legge inn av aktuelle frisyrer hadde jeg blitt kjempeglad :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hva du liker og hva du kler det... Spør frisøren din du. De vet som regel best.

Skrevet

Jeg leser veldig mange innlegg som handler om det samme og jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange ser ut til å ikke kunne kommunisere med frisøren sin. Når man spør om råd ang. frisyre er det så mange faktorer som spiller inn.

Ansiktsform?

Hårkvalitet?

Farge?

Hvor mye tid er du innstilt på å bruke på håret hver morgen?

Bruker du de rette produktene for ditt hår nå?

Forstår du at hvis du vil farge- og/eller stripe så må du bruke de rette produktene for å bevare det pent?

Føler du med når frisøren tørker og styler håret eller sitter du alltid med nesa nedi et ukeblad?

På meg høres det ut som folk er litt redde for frisøren sin. De sitter musestille i stolen og tør ikke klage på noe før de kommer hjem, da kaster de seg over tastaturet og klager sin nød på ett nettforum.

Derfor må du rett og slett snakke med han/hun skal skal klippe deg. Få de til å vise deg hvor mye som må klippes av og følg med når de styler deg etterpå så du lærer triksene selv.

Skrevet
Jeg leser veldig mange innlegg som handler om det samme og jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange ser ut til å ikke kunne kommunisere med frisøren sin. Når man spør om råd ang. frisyre er det så mange faktorer som spiller inn.

Ansiktsform?

Hårkvalitet?

Farge?

Hvor mye tid er du innstilt på å bruke på håret hver morgen?

Bruker du de rette produktene for ditt hår nå?

Forstår du at hvis du vil farge- og/eller stripe så må du bruke de rette produktene for å bevare det pent?

Føler du med når frisøren tørker og styler håret eller sitter du alltid med nesa nedi et ukeblad?

På meg høres det ut som folk er litt redde for frisøren sin. De sitter musestille i stolen og tør ikke klage på noe før de kommer hjem, da kaster de seg over tastaturet og klager sin nød på ett nettforum.

Derfor må du rett og slett snakke med han/hun skal skal klippe deg. Få de til å vise deg hvor mye som må klippes av og følg med når de styler deg etterpå så du lærer triksene selv.

Joda, er enig i dette men er redd for at de misforstår hva jeg mener.

De frisørene som er der jeg går er i 40-åra og jeg er redd de kommer til å klippe meg litt "kjerring" (ikke vondt ment altså)

Men de synes stort sett andre frisyrer er stilige enn hva jeg i slutten 20-åra gjør.

Derfor føler jeg at det hadde vært fint å hatt et bilde av hvilken frisyre jeg kunne tenkt meg, så kan jeg få råd av dem utfra det.

Skrevet

Kan du ikke gå i en annen salong?

Hvis ikke kan du søke på hairstyles via Google og kikke på bilder.

Skrevet

Hvis frisøren din er så gammeldags at h*n ikke engang skjønner hva kunden ønsker, kan du heller ikke forvente at de klarer å klippe en frisyre du har med bilde av. Finn deg en annen frisør!

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Joda, er enig i dette men er redd for at de misforstår hva jeg mener.

De frisørene som er der jeg går er i 40-åra og jeg er redd de kommer til å klippe meg litt "kjerring" (ikke vondt ment altså)

Men de synes stort sett andre frisyrer er stilige enn hva jeg i slutten 20-åra gjør.

Derfor føler jeg at det hadde vært fint å hatt et bilde av hvilken frisyre jeg kunne tenkt meg, så kan jeg få råd av dem utfra det.

Kanskje lurt å bytte frisør?

Det er selvsagt forskjell fra 40-åring til 40-åring (som det er fra 20-åring til 20-åring), men jeg klippet meg hos ei som var mer enn 40 og hun hadde virkelig peiling på det nyeste av det nye..

Skrevet

Det er veldig greit å ha med bilde uansett, synes nå jeg ;) Misforståelser oppstår fort uansett alder. Jeg brukte Denne siden for å finne ut hva jeg kler, og den var veldig hjelpsom. Kosta ca 100 kr, men jeg synes det var verdt det :)

Skrevet
Den øverste til venstre er veldig fin syntes jeg! Og denne til Jessica S er veldig fresh og feminin! Den er heller ikke så vanskelig å få til om du bruker fønbørste, men det tar jo litt tid sikkert :)
  • 10 måneder senere...
Skrevet

søkte litt, fant denne, og dytter...

lurer også på hvordan man får rpøve denne gratis?

og ja; jeg skal også sklippe meg.. har bredt ansikt, hjerteformet(?), og har nå langt slett hår som er litt opplkipt. Har lyst på bobsveis eller noe, men usikker på om jeg kler det..

"hvem" kler det og kler det ikke??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...