Gjest Stifler's mom Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Jeg vil ha meg tørketrommel - men må ha kondenstørketrommel. Hvor ligger disse i pris? Har dere noen anbefalinger? Tenker å bruke den mest på håndklær og sengetøy, siden det sliter ekstremt på tøyet. Har lite plass til å tørke noe hjemme, og så er det jo utedresser til barn osv som de må ha dagen etter allerede. Har ikke peiling på leverandører eller hva jeg skal se etter. Tips?
Cr@sh Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Vi har akkurat fått AEG's toppmodell i hus. Meget anvennelig! Tror de aller fleste som skal ha trommel, kjøper kondenstørketrommel nå for tiden - så prisen er ikke avskrekkende. Vi ga rundt 6000,- for vår så vidt jeg husker...
Gjest Stifler's mom Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Prisen er IKKE avskrekkende...? Med mitt budsjett synes jeg 6000 var i drøyeste laget. Ga 1000 for en brukt vaskemaskin, for å si det sånn. Den var imidlertid helt fin, og ikke så gammel heller.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Du kan få kjøpe min for 2500. Den står i boden og har kun vært brukt et halvt år. Min er en Elto - ikke verdens fjongeste merke, men helt grei. Den har restmengde automatikk - dvs. at den fortsetter å gå til tøyet er tørt. Tror de koster rundt 3-3.500 ny.
LilleBille Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 http://no.kelkoo.com/b/a/cp_145401_filter_...denserende.html Her har du jo en oversikt over hva som er tilgjengelig til hvilke priser. Selv har jeg en Miele - betalte rimelig mye for den for 12 år siden tror det var ca 6000,- den gang - men kvalitet koster. Mine foreldres går nå på 25'ende året - så om den holder så lenge er "årsprisen" ganske rimelig.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Vi har også AEG sin toppmodell, veldig fornøyd. Gav 6000,- for den.
Ugla Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Min AEG kondenstørketrommel har passert 20 år. Gav ca 5000 (og det var mye den gang...). Meget godt tilfreds med den.
Cata Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Jeg kjøpte Bosch sin Logixx 6 i fjor og tror også jeg betalte rundt 6000 kr.
Gjest Tweek Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Hva er forskjell på kondenstrommel og en annen tørketrommel
Gjest bada Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 I en kondenstørketrommel kondenserer dampen (=blir til vann) og samles opp i et kammer i maskinen som må tømmes med jevne mellomrom. "Vanlige" tromler har et rør som går ut gjennom ytterveggen, og dermed sender dampen ut av huset.
Gjest Tweek Skrevet 23. januar 2007 #11 Skrevet 23. januar 2007 I en kondenstørketrommel kondenserer dampen (=blir til vann) og samles opp i et kammer i maskinen som må tømmes med jevne mellomrom. "Vanlige" tromler har et rør som går ut gjennom ytterveggen, og dermed sender dampen ut av huset. ← Aha!
Gjest Blondie65 Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 Du kan ikke ha en damptørketrommel uten avtrekket, da vil du få damp i "hele" huset og råteskader som følge. Kondenstørketromlene er litt dyrere men de er vel verdt det. En annen ting du må passe på når du kjøper er størrelsen på trommelen - altså tørkekapasiteten. Man bør alltid ha større trommel på tørketrommelen enn på vaskemaskinen - så kan man tørke flere maskiner på en gang!
Ugla Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 "Vanlige" tromler har et rør som går ut gjennom ytterveggen, og dermed sender dampen ut av huset. ← ...og varmen... Med kondenstørketrommel kan man nytte varmen i rommet. Jeg har den på vaskerommet, og der har jeg tørkesnorer. Dermed kan jeg nytte varmen til tørk av andre klær samtidig... *Øko*
Pimbila Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Vi har Bauknecht, og er veldig fornøyd. Kjøpte den på tilbud hos Expert for tre år siden. Husker ikke prisen. 3500,- kanskje.
Leeloo Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har Wirlpool kondenstrommel, kostet ca 5000 på tilbud, men det er en av de mer avanserte modellene. Bruker stort sett bare en eller to av programmene, og kunnefint hatt en som var mindre "avansert", uansett greit med antikrøll og signal. Anbefaler å kjøpe en der dampoppsamleren er øverst på maskinen, da har du ofte mulighet til å koble på en slange slik at du slipper å tømme beholderen (putter slangen ned der vannet fra vaskemaskinen går). Dette er fordi det må være en pumpe for å få vannet opp til toppen av maskinen, denne kan du tydeligvis koble en slange direkte innpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå