Gå til innhold

allen bladene mine blir gule jo_(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en plante som visstnok er evigvarende, og blir stor med tiden. står at den er lettstelt men siden jeg fikk den inn i hus blir de nederste bladene bare gule. samme gjelder begge fredsliljene mine, her også gulner bladene:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Kommer som regel av feil vanning (for mye eller for lite, men for mye er mest sannsynlig).

Sjekk at det ikke står vann oppi pyntepotta eller på skåla, aldri plant en plante rett i en tett potte, og løft på potta før du vanner. Er den lett trenger den vann, er den tung eller du er usikker, så ikke vann. Og vær kjempenøye på å helle av overflødig vann.

Det har hendt at folk har kommet til meg med blomster de i hvert fall ikke har gitt for mye vann, hvorpå jeg har tatt hele planta ut av potta og vridd opp jorda så en halvliter vann har rent ut. Poenget er at det er ikke så lett å vite hvor mye som er for mye hvis du ikke vet hva du skal sjekke :)

Skrevet

tusen takk..

det står på denne planten at den ikke skal ha så mye vann i vinterperioden, gjerne være litt tørrere. ga den vann når jeg kjøpte den for to uker siden, og har pelt av først to gule blader, og nå er det falt ned to gule til... den er rimelig tørr nå ja..

lar den vente litt med å få vann enda jeg:)

hørt at på fredsliljer så kryper bladene nedover når den er tørst, så den sier nesten i fra selv:) takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...