Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor har de billige linser på nettet?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvilken nettbutikk som selger billigst linser er avhengig av hvilken type linser du bruker. Jeg bruker Precision UV mndslinser og de er billigst hos lenses4net, der koster de 360 kr for 6 mnd mot 1000 kroner hos optiker. (Jeg mener dessuten å huske at Forbruker-rapporten fant ut at de fleste linser var billigst der.)

Noen andre nettbutikker du kan sjekke:

Lensway

Linsebutikken

Nordic Lenses

Mine Linser

Lensbuddy

C-linser

Endret av Arkana
Skrevet

Vær også oppmerksom på at en del av disse sender pakken fra utlandet, og at dersom du bestiller for over 200 kroner kan du bli belastet for toll og moms. Og dette er noe de gjerne skriver med veldig liten skrift på sidene sine, så les betingelsene nøye.

Skrevet
Vær også oppmerksom på at en del av disse sender pakken fra utlandet, og at dersom du bestiller for over 200 kroner kan du bli belastet for toll og moms. Og dette er noe de gjerne skriver med veldig liten skrift på sidene sine, så les betingelsene nøye.

Der jeg kjøper mine linser koster det under 200 kroner per pakke (selv om det da blir over 200 for 6 mnds forbruk) og de har alltid, uten at jeg har bedt om det, sendt hver pakke for seg slik at man slipper toll.

Gjest -eline-
Skrevet
Der jeg kjøper mine linser koster det under 200 kroner per pakke (selv om det da blir over 200 for 6 mnds forbruk) og de har alltid, uten at jeg har bedt om det, sendt hver pakke for seg slik at man slipper toll.

Handler man for over 200 NOK på lenses4net så er porto og moms inkl i prisen, det eneste man betaler ekstra for er fortollingsgebyr på 39 kr. Handler også der (Focus Dailies), da det er det billigste stedet jeg har funnet.

Skrevet

har inntrykk av at veldig mange bestiller linser på sidene som er nevnt over. jeg har selv aldri bestilt, men med tanke på at jeg betaler ca 1000 kr for 3 mnd forbruk av linser (har SofLens dagslinser) så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe linser på nettet fremover. så tar jeg en sjekk 1-2 ganger i året hos optiker for å sjekke at alt er ok, og at styrken ikke har forandret seg. vil nok spare en del da ja :)

men hva man man egentlig ha av info for å bestille på nett? jeg sitter med esken med linser foran meg. der er oppgitt:

- styrke

- BC : 8,6 (aner ikke hva dette betyr! noen som vet?)

- DIA 14,2 (aner heller ikke hva dette betyr! noen som vet?)

trenger jeg annen info enn dette?

HUSK: du trenger likevel å gå til kontroll innimellom! du kan ha betennelse på øyet uten å vite det! det har skjedd meg.............. jeg har alltid gått 2-4 ganger pr år (alle betalte da en fast årspris slik at du kunne gå inntil 4 ganger pr år). 4 ganger er vel i det meste laget, men du bør iallefall gå 1-2 ganger i året. jeg regner med at hvis man kjøper linser på nett så glemmer man lett at det er evigheter siden sist øynene ble sjekket hos optiker.

Skrevet
det eneste man betaler ekstra for er fortollingsgebyr på 39 kr.

Det har jeg aldri betalt. :klø:

Skrevet
men hva man man egentlig ha av info for å bestille på nett? jeg sitter med esken med linser foran meg. der er oppgitt:

- styrke

trenger jeg annen info enn dette?

Nei, det er alt du trenger.

Skrevet
Handler man for over 200 NOK på lenses4net så er porto og moms inkl i prisen, det eneste man betaler ekstra for er fortollingsgebyr på 39 kr. Handler også der (Focus Dailies), da det er det billigste stedet jeg har funnet.

Oj, nå fikk jeg også lyst til å prøve! Bruker Focus Dailies, som er litt rimeligere på denne siden enn hos optiker (Bruker Krogh Optikk).

Hvorfor er moms inkludert i prisen? Forsto ikke dette helt, jeg ;)

Skrevet

Jeg bruker også lenses4net. Veldig fornøyd.

• 3 uker senere...
Skrevet

Gammel tråd, men jeg kjeder meg..

BC er basiskurve; kurve-str på linsene og DIA er diameteren på linsene. :)

Gjest -eline-
Skrevet
Det har jeg aldri betalt. :klø:

Merkelig...det kommer opp automatisk hos meg når jeg bestiller.

Hvorfor er moms inkludert i prisen? Forsto ikke dette helt, jeg ;)

Rett og slett fordi de ønsker kunder i Norge antar jeg ;) De sender fra Sverige (?) og dersom de ikke inkluderer det så hadde det blitt veldig mye dyrere og de ville ikke fått kunder i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...