Gjest Reven Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Jeg er mål løs! http://flash.vg.no/grafikk/Apollo_brev.jpg
Meaty Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Er dette noe Apollo har sendt ut til kundene sine? Hårreisende!
Gjest gjesta Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Jeg er mål løs! ← Jeg vet ikke om det var ment som ironi eller ikke, men det var virkelig en av de verre særskrivingsfeilene jeg har sett i mitt liv... Brevet er garantert ikke skrevet av noen med norsk som morsmål, så det kan muligens unnskyldes, men apollo burde virkelig greie å gi sine kunder mer profesjonelle turbeskrivelser. Endret 22. januar 2007 av ayrabeth
venus* Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Hehe, den var jo beskrivende for hvordan mange turledere snakker. Men jeg synes faktisk den personen som har brukt så mye tid på å rette brevet er hakket galere Jeg så forresten at MIX-butikken her søkte en medarbeider med "relativ erfaring".
Gjest gjesta Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Jeg så forresten at MIX-butikken her søkte en medarbeider med "relativ erfaring". ← Relativ erfaring! Relativt er et veldig fint ord synes jeg, kan brukes i alle sammenhenger. Jeg er relativt glad i fisk (i forhold til noen som spyr ved tanken på å spise det). Jeg er relativt god i økonomi (i forhold til gjeldsslaver). Jeg er relativt våken (i forhold til mennesker som har vært våken i tre døgn i strekk), osv.
venus* Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Relativ erfaring! Relativt er et veldig fint ord synes jeg, kan brukes i alle sammenhenger. Jeg er relativt glad i fisk (i forhold til noen som spyr ved tanken på å spise det). Jeg er relativt god i økonomi (i forhold til gjeldsslaver). Jeg er relativt våken (i forhold til mennesker som har vært våken i tre døgn i strekk), osv. ← Jeg var nesten fristet til å spørre om min arbeidserfaring ville kvalifisere seg til å være relativ
Gjest Reven Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Jeg vet ikke om det var ment som ironi eller ikke, men det var virkelig en av de verre særskrivingsfeilene jeg har sett i mitt liv...← Feilen var gjort med vilje og en stor dose humor.
Meaty Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Jeg så forresten at MIX-butikken her søkte en medarbeider med "relativ erfaring". ← Jøss, er det mulig? Den personen som skrev den annonsen må ha klødd seg i hodet og tenkt "det er da et ord som begynner på rel... som pleier å stå før erfaring". Han mente nok "relevant". Jeg husker for noen år siden en historie om en som drev en liten butikk, han var nok ikke helt stø i norsk men han måtte bare ut et ærend og skrev på døra: "Er ute, kommer plutselig tilbake".
LilleBille Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 "Er ute, kommer plutselig tilbake". ← og vips - der var han gitt ... Det var jo snilt å advare evt. uærlige kunder om at de ikke kunne regne med å være uforstyrret i lengre tid.
Brunhilde Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 "Er ute, kommer plutselig tilbake". ← Kanskje det var broren til han som satte skilt i vinduet: "Dritbillige tomater"
Gjest Bellatrix Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Kanskje det var broren til han som satte skilt i vinduet: "Dritbillige tomater" ← Eller han som hadde "pissa i fryseren"?
ashera Skrevet 30. januar 2007 #12 Skrevet 30. januar 2007 På mobiltelefonen min har jeg bilde av en plakat som var klistra til døra på en stengt butikk: "Vi har flytta til nye lokaler på Brobekk Veien. Kom hjærne å besøk oss." Joda. Og hva med denne (kurdisk pizzasjappe på Sunnmøre): "Åpnings tilbud! Kom bare innom. Vi har plas til alle som bor på Sula komune og di andre komunane" Festlig, men innvandrerne skal til en viss grad være unnskyldt - jeg tror at jeg som norks hadde slitt med å uttrykke meg grammatisk og ortografisk korrekt på kurdisk etter bare tre år i Kurdistan. Verre er denne: Jeg har spart på et lekseark (fjerdeklassingens) med overskrift NORSK LEKSE.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå