Gjest Reven Skrevet 22. januar 2007 #1 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg er mål løs! http://flash.vg.no/grafikk/Apollo_brev.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 22. januar 2007 #2 Del Skrevet 22. januar 2007 Er dette noe Apollo har sendt ut til kundene sine? Hårreisende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. januar 2007 #3 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Jeg er mål løs! ← Jeg vet ikke om det var ment som ironi eller ikke, men det var virkelig en av de verre særskrivingsfeilene jeg har sett i mitt liv... Brevet er garantert ikke skrevet av noen med norsk som morsmål, så det kan muligens unnskyldes, men apollo burde virkelig greie å gi sine kunder mer profesjonelle turbeskrivelser. Endret 22. januar 2007 av ayrabeth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 22. januar 2007 #4 Del Skrevet 22. januar 2007 Hehe, den var jo beskrivende for hvordan mange turledere snakker. Men jeg synes faktisk den personen som har brukt så mye tid på å rette brevet er hakket galere Jeg så forresten at MIX-butikken her søkte en medarbeider med "relativ erfaring". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. januar 2007 #5 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg så forresten at MIX-butikken her søkte en medarbeider med "relativ erfaring". ← Relativ erfaring! Relativt er et veldig fint ord synes jeg, kan brukes i alle sammenhenger. Jeg er relativt glad i fisk (i forhold til noen som spyr ved tanken på å spise det). Jeg er relativt god i økonomi (i forhold til gjeldsslaver). Jeg er relativt våken (i forhold til mennesker som har vært våken i tre døgn i strekk), osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 22. januar 2007 #6 Del Skrevet 22. januar 2007 Relativ erfaring! Relativt er et veldig fint ord synes jeg, kan brukes i alle sammenhenger. Jeg er relativt glad i fisk (i forhold til noen som spyr ved tanken på å spise det). Jeg er relativt god i økonomi (i forhold til gjeldsslaver). Jeg er relativt våken (i forhold til mennesker som har vært våken i tre døgn i strekk), osv. ← Jeg var nesten fristet til å spørre om min arbeidserfaring ville kvalifisere seg til å være relativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reven Skrevet 22. januar 2007 #7 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg vet ikke om det var ment som ironi eller ikke, men det var virkelig en av de verre særskrivingsfeilene jeg har sett i mitt liv...← Feilen var gjort med vilje og en stor dose humor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 22. januar 2007 #8 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg så forresten at MIX-butikken her søkte en medarbeider med "relativ erfaring". ← Jøss, er det mulig? Den personen som skrev den annonsen må ha klødd seg i hodet og tenkt "det er da et ord som begynner på rel... som pleier å stå før erfaring". Han mente nok "relevant". Jeg husker for noen år siden en historie om en som drev en liten butikk, han var nok ikke helt stø i norsk men han måtte bare ut et ærend og skrev på døra: "Er ute, kommer plutselig tilbake". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 23. januar 2007 #9 Del Skrevet 23. januar 2007 "Er ute, kommer plutselig tilbake". ← og vips - der var han gitt ... Det var jo snilt å advare evt. uærlige kunder om at de ikke kunne regne med å være uforstyrret i lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 23. januar 2007 #10 Del Skrevet 23. januar 2007 "Er ute, kommer plutselig tilbake". ← Kanskje det var broren til han som satte skilt i vinduet: "Dritbillige tomater" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 24. januar 2007 #11 Del Skrevet 24. januar 2007 Kanskje det var broren til han som satte skilt i vinduet: "Dritbillige tomater" ← Eller han som hadde "pissa i fryseren"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. januar 2007 #12 Del Skrevet 30. januar 2007 På mobiltelefonen min har jeg bilde av en plakat som var klistra til døra på en stengt butikk: "Vi har flytta til nye lokaler på Brobekk Veien. Kom hjærne å besøk oss." Joda. Og hva med denne (kurdisk pizzasjappe på Sunnmøre): "Åpnings tilbud! Kom bare innom. Vi har plas til alle som bor på Sula komune og di andre komunane" Festlig, men innvandrerne skal til en viss grad være unnskyldt - jeg tror at jeg som norks hadde slitt med å uttrykke meg grammatisk og ortografisk korrekt på kurdisk etter bare tre år i Kurdistan. Verre er denne: Jeg har spart på et lekseark (fjerdeklassingens) med overskrift NORSK LEKSE..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå