Dragona Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Har vært et par av oss som har sittet og diskutert, for å spare mest mulig penger. Alle får en velkomstdrink, Martini Asti er en ganske grei chamagne med en liten mix oppi, men så fikk jeg vite det at for å spare penger så gikk det ann å lage punsj. Billig og ganske god velkomstdrink. Og det blir Mozell på de som ikke skal ha alkohol Og jeg lurer på enda en ting, er det dumt og be folk i en invitasjon om å ha med deg en tår eller to sjøl? De får Vin til middag og likør og conjack til kaffen og kakene. Vi gjør dette mest for å spare penger.. Sjølsagt har vi litt i bakhånd. Det er det ingen fare med. Men hva synes dere??
jento Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Vi skal ha champangne til velkomstdrikk, men vi kjøper Toso muscati asti. Spurde på polet og de sa den smaka omtrent akuratt det same som martini asti. Toso asti koster 70 kr per flaske. Martini asti koster 106 kr, så der sparer du 36 kr flaska. Et tips iallefall.. Når det gjelder å be gjestene ta med seg alkohol, så hadde ikke jeg gjort det. Da hadde jeg heller skrevet noe om at de får utlevert t.d. tre bonger og at de som ønsker mer å drikke etter det må kjøpe det selv evt. ta med..Trur uansett at jeg ikke hadde skrevet det i innbydelsen, men kanskje på nettsiden, om du lager en sånn en..Det var nå min mening.
Juni07 Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Vi skal ha champange i vårt bryllup - fordi vi liker det godt En morsom punsj er jo helt supert det også! Martini Asti er forresten ikke champange...!
Mirabella83 Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Når det gjelder å be gjestene ta med seg alkohol, så hadde ikke jeg gjort det. Da hadde jeg heller skrevet noe om at de får utlevert t.d. tre bonger og at de som ønsker mer å drikke etter det må kjøpe det selv evt. ta med..← Hva er forskjellen på å "ta med alkohol" og "kjøpe selv evt. ta med" Takk for toso-tips!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Nå må vi også huske på at det ikke er lov å ta med alkohol hvis stedet har sjenkebevilgning. Visste ikke dette selv, før jeg var på omvisning der i skal ha festen Grunnen er at hvis det skulle være noe galt med spriten du tar med (metanol e.l.), så er det de som eier lokalene som får problemer...
Mirabella83 Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Man kan få en midlertidig sjenkebevilning som gjelder for en dag/et selskap. Vi skal ha selskapet på en plass der vi selv kan holde drikken. Derfor blir vi nødt til å skaffe en slik bevilning for kvelden. Men jeg er også litt nysgjerrig på reaksjoner ang om det er greit at gjestene holder drikke selv etter at middag og caffe avec er servert med rikelig drikke. Ikke særlig studentvenlige priser på alkohol i dette landet
Gjest Blondie65 Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Jeg vil fraråde deg å be gjestene ta med alkohol - er det meningen at folk skal bli full før ni? Ha heller en bar der de kan kjøpe drinker - disse kan jo da bli godt billigere enn et utested - men slik at dere ikke tjener penger på det men går i null, eventuelt har et bidrag (dere tar ikke betalt for hele drinken, men for spriten f.eks.) At folk skal ankomme med lommelerke og poser/kasser med øl blir for meg for mye bygdetull ... Misforstå meg rett - jeg forstår at fri drikke blir dyrt for dere. Mange jeg kjenner velger bar der gjestene kan kjøpe drinker - det er ganske vanlig i bryllup. Når dere kan ha med egen drikke så er alt dere trenger noen som kan mikse drinker for dere (eventuelt lage noen ferdige mixere på forhånd). Punsj er forøvrig et godt alternativ som velkomstdrink. Personlig synes ikke jeg noe om champagne eller musserende vin (som alt sprudlende utenfor Champagnedistriktet i Frankrike heter) og ville foretrukket en god velkomstdrink/punsj selv.
mowgli Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg ville fortrukket innbydelse hvor det stod "etter middag blir det bar m/snille priser" med priser kun til å dekke det alkoholen koster i innkjøp. Endret 24. januar 2007 av mowgli
Dragona Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2007 Tusen takk for mange fine svar... Trodde Martini Asti var chamagne.. hmmm.. Har spurt mange om hva de syntes om å ta med seg litt, sjøl. Syntes de faktisk var helt greit å ha med sjøl også. Selvsagt skal vi ha noe å by på, er ingen fare med det. Vi har kjøpt inn en god del. Men det er da grenser for hvor mye andre skal ha med seg. Men takker for alle svarene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå