minienthe Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 (endret) hva skjer ? får tilsendt et worddokument som inneholder både bilder og tekst. dokumentet ser helt fint ut på maskinen det er produsert på men når det kommer over til meg via mail så ser det ut som hele formatet er gjort om, bilder har flyttet på seg og endret størrelse, teksten endrer utseende osv. begge maskinene har samme programvare og innstilling så hva skjer her egentlig ? er det sendingen som ødelegger ? å sende i pdf er ikke en mulighet da dokumentene kommer til meg for korrektur. *edit* det er noe annet rart og...sendte et reparert dokument i retur til han jeg fikk det av i utgangspunktet for å teste ut litt. hvis jeg går inn i sendte elementer på mail og åpner fila derfra så åpner den seg automatisk i visningsmodus. visningsmodusen er på trynet og bildene er alt for store men hvis jeg lukker modusen og får opp dokumentet på vanlig vis så ser det normalt ut igjen Endret 22. januar 2007 av minienthe
Gjest Maxagaze Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Du gir jo svaret selv, forhåndsvisningen i mailprogrammet ditt klarer ikke å vise dokumentet på skikkelig vis. Åpne fila i word heller.. En annen ting; jeg ville skrudd av forhåndsvisningen i mailprogrammet ditt av sikkerhetsgrunner. Du kan potensielt kjøre igang skadelig kode uten å åpne mailen..
minienthe Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Du gir jo svaret selv, forhåndsvisningen i mailprogrammet ditt klarer ikke å vise dokumentet på skikkelig vis. Åpne fila i word heller.. En annen ting; jeg ville skrudd av forhåndsvisningen i mailprogrammet ditt av sikkerhetsgrunner. Du kan potensielt kjøre igang skadelig kode uten å åpne mailen.. ← nei nei... forhåndsvisningen kommer kun når jeg åpner fila fra mappen sendte dokumenter, da har jeg allerede rettet opp feilene som fulgte når jeg mottok den. jeg har ikke forhåndsvisning på mail, der vises det kun som vedleggikon. problemet er når jeg åpner et vedlegg fra mottat mail og oppsettet ser på godt norsk "skværr gæærnt ut" i forhold til hvordan det så ut når det ble sendt, bilder har flyttet på seg og endret størrelse, teksttyper er endret osv og dette skjer i word. Endret 22. januar 2007 av minienthe
Gjest Maxagaze Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 *puffe* ← Puffer du meg.. ? Aner ikke hva som kan være galt, mulig du må sende med formateringen på ett vis, er det noen valg for det når du lagrer dokumentet.. ? Har ikke Word på den PCen jeg sitter ved nå, og jeg er lite dårlig på Word også.. Prøve å zippe dokumentet med ett pakkeprogram.. ? Siden det er bilder i dokumentet.. men de blir vel lagret i samme fila som teksten.. hmm.
minienthe Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2007 he he, puffet generellt samme suppa skjer med zipping så det går ikke men det skjer ikke med alle vedlegg, kun fra denne personen og kun innimellom
Gjest Maxagaze Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 he he, puffet generellt samme suppa skjer med zipping så det går ikke men det skjer ikke med alle vedlegg, kun fra denne personen og kun innimellom ← Blæh ! Han har sikkert virus, eller så har han en altfor dårlig pese..
minienthe Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2007 han peser ikke så mye men han mumler ganske mye... kan det være derfor ?
Gjest Maxagaze Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 han peser ikke så mye men han mumler ganske mye... kan det være derfor ? ← Har pesen hans gått tett.. ? Da er det sikkert derfor !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå