Devana Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Det er blitt scannet inn et dokument og sendt over til meg, men det er i gråfarge (tydeligvis scannet inn i gråsone). Hvordan kan jeg gjøre det om til svart/hvitt? Det er et JPEG-dokument...Ikke bilde, men er lagret som JPEG.
Gjest Kristin_ Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Hva slags bilderedigeringsprogram bruker du? (hvis du er litt mer presis om hva du vil ha hjelp til i tittel på tråd er det kanskje lettere å få svar også)
Devana Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2007 Reduser fargedybden til 2 farger.. ← Ehem...har ikke så peiling på dette. Hvordan gjør jeg det?
Gjest Kristin_ Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Hvis du hadde sagt hvilket bilderedigeringsprogram du bruker på pcen din kunne kanskje noen snille brukere vist deg hvor du fant det på det aktuelle programmet
Devana Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2007 Hvis du hadde sagt hvilket bilderedigeringsprogram du bruker på pcen din kunne kanskje noen snille brukere vist deg hvor du fant det på det aktuelle programmet ← Har bare microsoft photo draw 2 foreløpig.
Gjest Maxagaze Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Noen som vet....? ← Nå begynner folk sikkert å gå lei av anbefalingen min, men: Last ned Irfanview, den klarer dette på ett blunk ! Bilde - Reduser fargedybden - velg 2 farger.. Vær klar over at resultatet ser ut som om det er kopiert på en dårlig (gammel) kopimaskin, Men hvitt er fullstendig hvitt, og svart er svart.. ..er det ett tekstdokument i høy oppløsning, kan resultatet bli bra det.
Devana Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2007 Nå begynner folk sikkert å gå lei av anbefalingen min, men: Last ned Irfanview, den klarer dette på ett blunk ! Bilde - Reduser fargedybden - velg 2 farger.. Vær klar over at resultatet ser ut som om det er kopiert på en dårlig (gammel) kopimaskin, Men hvitt er fullstendig hvitt, og svart er svart.. ..er det ett tekstdokument i høy oppløsning, kan resultatet bli bra det. ← Takk Skal prøve det.
Gjest Maxagaze Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 (endret) Takk Skal prøve det. ← Du finner en liten veiledning til Irfan her. Fant en mye bedre veiledning her (flash basert):Link (Edit: La til ny link) Endret 23. januar 2007 av Maxagaze
Devana Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2007 Det ble desverre ikke noe bra resultat....
Gjest Maxagaze Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 Det ble desverre ikke noe bra resultat.... ← Ok, hva med å øke kontrasten maksimalt (trykk Shift+G eller velg Bilde - Forsterk farger) trekk kontrast slideren så langt det går. Mulig det er godt nok, men du kan jo konvertere til 2 farger i tillegg, etterpå. Er det bare tekst dette her dokumentet.. ?
Devana Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 23. januar 2007 Ja, det er kun tekst. Skal prøve det
Devana Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. januar 2007 Nei..Nå har jeg prøvd mye forskjellig, men ingenting blir bra, så da er det nok håpløst.
karina44 Skrevet 29. januar 2007 #15 Skrevet 29. januar 2007 Selv om dokumentet er i "gråtoner" er det ikke nødvendigvis scannet inn i gråtoner. Sannsynligvis er det originale dokumentet en dårlig kopi/utskrift, noen har tydeligvis hatt lite blekk i skriveren eller på kopimaskinen. Be de scanne en bedre kopi. Eller: Har du tilgang til en god kopimaskin kan du jo kopiere dokumentet med ekstra blekk (stilles inn på kopimaskinen), slik at det blir mer sort. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå