Gå til innhold

Brudevalsen. vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mest vanlig å ha brudevals? Mamma hadde det ikke da hun giftet seg, det hadde ikke ei venninne heller.... Jeg verken liker eller kan danse, iallefall ikke sånne valse-greier..... ikke mannen heller. vi har ikke interesse for det. Men nå har jeg lest om så mange som har brudevalser, og fått kommentarer av venner at "vi MÅ jo ha brudevalsen". Dessuten må jeg visst danse med svigerfar har jeg hørt. HJELP jeg gruer meg.....

dette er sikkert et filleproblem for mange, men det er jo MIN dag, kan jeg ikke velge bort brudevalsen???

klem Iset

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SELVSAGT kan dere velge bort valsen!! Det skulle da jammen meg bare mangle - i deres eget bryllup!! Vi skal iallefall ikke ha noe dans - DET skulle tatt seg ut, det - syns jeg ser oss... :D

Nei - gjør akkurat sånn som dere har mest lyst til selv. De som blir skuffet, får sikkert sin sjanse en annen gang...

Skrevet

Vi skal ha en helt vanlig sang (men som betyr mye for oss), og så danser vi til den, som første dans. Og det er ikke vals!

Skrevet

tusen takk for svar:) nå ble jeg litt lettet :sjarmor: tror nok vi dropper dansen ja! jeg blir uansett bare flau av å stå foran en haug med folk å danse, uansett hvilken dans det er. og hvorfor skal jeg gå å grue meg til noe i mitt eget bryllup, bare fordi ANDRE mener vi Må gjøre det? nei vi dropper det:)

klem Iset

Skrevet

Nei, det skal ikke være sånn at man skal grue seg til sitt eget bryllup, eller føle seg flau og ukomfortabel på den store dagen...

Det er deres dag! Liker ikke mannen å danse heller?

Vet ikke helt om Jeg hadde sagt nei til svigerfaren min, men nå har jeg ikke såå mye imot en "vanlig dans"...(jeg er absolutt IKKE danseløve)

Jeg vil at alle skal ha det fint (inkludert brudeparet selvfølgelig), og hvis det gleder familie-folk, så tar jeg da en liten en på dansegulvet!

Men hva er egentlig vitsen med å være så tradisjonell, for å glede andre? Du skal gjøre det du føler for på den dagen! (jeg blir litt gal av alle uskrevne og skrevne "regler" om bryllup!

Skrevet

nja mannen er ikke såå glad i å danse han heller nei, men hadde jeg villet hadde han ikke sagt nei. for ham er det akkurat det samme om vi "valser" eller ikke:)

jeg kommer til å si fra til familien før bryllupet at dans kommer ikke på tale, så slipper de å mase på selve festen. hehe jeg vet det kan være et filleproblem, og at jeg kanskje overreagerer, men jeg HATER virkelig å danse foran masse folk. en ting er når jeg er ute på byen, men å stå alene som par å danse foran en haug med folk som glaner, nei jeg hadde besvimt hehe.

klem Iset

Skrevet

Jeg vil gjerne vise meg litt frem på den dagen! Har ikke så mye imot at folk glaner på meg når jeg er "stasa opp"! (kanskje eneste dagen i hele mitt liv at jeg føler det sånn, og da vil jeg ikke la sjansen gå fra meg) Kanskje jeg til å med vil LIKE å bli tatt bilde av?!

Bare vent til du får på deg finstasen!! :blunke:

Men det var en kjempegod ide å droppe all dans, for da er det jo få som reagerer på at det ikke er brudevals... Ville kanskje vært rart for noen (de aller mest tradisjonelle) om det hadde vært mulighet for dans, og at ikke brudeparet innleder den!?

Skrevet

Vi hadde en helt vanlig rolig sang. Wonderful tonight som var vår sang. Den danset vi en helt vanlig sen dans til, ikke noe vals i vårt bryllup nei :)

Skrevet

Vi skal heller ikke ha dans i vårt bryllup. Danser jo aldri ellers, så hvorfor må vi gjøre det den dagen når vi ikke har lyst?

Men vi har litt lyst til å ha noen i selskapet som spiller, til sangene og sånn, og utover kvelden så det ikke er helt stille. Klart folk prater og sånn, men det skaper litt ekstra stemning liksom. Er litt redd jeg da, for at noen av gjestene skal begynne å mase om at vi må ta i alle fall én dans, og det vil vi jo ikke. Hva tror dere? Tar jeg sorgene på forskudd, eller er jeg realistisk som tror det kommer til å bli "mas" om dansing?

/Sofie

Skrevet

Er litt nysgjerrig..

Dere som sier at dere ikke skal ha dans i bryllupet...

Skal ingen danse? Eller mener dere at dere ikke skal danse brudevals? Eller ikke i det hele tatt?

Og hva slags musikk skal dere eventuellt ha..?

Skrevet

Tror ikke det er så vanlig å ha brudevals i bryllup nå til dags. Vi skal ikke ha det av flere grunner: Ikke danser vi så bra, ikke skal vi ha live musikk og det er ikke helt vår stil. Har vært i noen bryllup før og det er kun i ett av dem hvor det var brudevals. Det er flott å se noen som kan danse vals, men å ha det bare fordi det er gammel tradisjon synes jeg blir feil. Vi skal bare ha masse forskjellig musikk på vanlig anlegg, eller på en pc, slik at folk selv kan bytte musikk. Dette har jeg vært med på før og det har fungert kjempebra. Da blir det også ganske variert og litt musikk for enhver smak. Da blir det også litt forkskjellig dansing utover kvelden og natta; litt rock'n roll, litt rolig, litt disco osv.

Skrevet

anitacath: Ikkeno dans hos oss... Vi kommer ikke til å danse, og ganske sikkert ingen andre heller...! Hos oss blir vekten lagt på annen underholdning - leker og moro... ingen alkohol heller, så noen vil sikkert mene at dette må bli dødsens kjedelig. Men det blir det ikke! :D

Skrevet

Vi skal ha et band til å spille, og jeg håper på masse dans! Synes det er veldig gøy å danse selv og jeg er ei kløne på dansegulvet. Skulle ønske vi slapp den tradisjonelle brudevalsen selv om vi skal ha dans. Føler virkelig ikke for å være de eneste på gulvet mens alle gjestene står rundt i ring og roper (grøss! :oops: )

Men det ser ikke ut som vi skal slippe unna den biten..

Men jeg synes faktisk åpning av bryllupskaka er vel så flaut. Det er SÅ patetisk å stå der å jafse i seg kake og å mate hverandre mens alle tar bilder...Tror jeg må prøve å sno meg unna akkurat det...

Skrevet

Ingen av oss liker eller kan å danse, så det å ha dans var uaktuelt for oss. Fikk mange reaksjoner på det både av venner og familie. Men Det vi endte opp med var å kun danse brudevals til en romantisk vals. Før valsen informerte toastmasteren om at dette blir kveldens eneste dans, så de som vil danse bør benytte anledningen nå. Vi hadde på forhånd tatt en privattime med danselærer i brudevals, og hadde øvt hjemme.

Resten av kvelden hadde vi CDer som sto på som bakgrunnsmusikk, folk pratet med hverandre og drakk.

Året før hadde jeg vært i et bryllup der var et passe stort dansegulv med CDer som bakgrunnsmusikk. det var stort sett ingen som danset, og det omtrent samme vennegjengen som kom til oss også.

Ved å gjøre det på denne måten, slapp jeg å grue meg til vals med andre enn mannen min, siden vi hadde trent oss til å danse akkurat slik og slik (2 ganger den veien og 2 ganger andre veien!)

Skrevet

Sofie: Hvis vi hadde hatt band, men ingen dans eller brudevals, hadde jeg helt sikkert blitt mast på av svigerfamilien min, til å hvertfall ta den tradisjonelle valsen... Det spørs vel litt på hva slags folk det er!

Men det er ikke noe vits i å bry seg om det maset, er det vel? La de mase litt, og si klart fra om at det er tross alt parets dag, og ting ble bestemt på forhånd, så her blir det ingen dans! (bare si det på en fin måte, så avtar nok maset)

Vi skal ha pc der, tror jeg, eller brenne masse blanda-cdr. Vil at alle skal like noe ihvertfall, så det blir vel litt bestemor-musikk også... Men men, kanke la vår smak styre alt heller, for da hadde nok ikke de eldre likt seg... :-?

Skrevet

hmmm jeg hadde egentlig tenkt å ha dans, men at de som VILLE kunne danse. men noen brudedans/vals med bare meg og mannen min kommer ikke på tale. det dropper vi!! og jeg skal ikke danse med noen andre heller! hmm kanskje jegog mannen tar en dans utpå kvelden, men det blir da sammen med andre dansende, ikke alene. vi får se:) jeg er iallefall LETTET over å se hvor mange som ikke skal ha brudevals/dans, så kan jeg slippe å ha skyldfølelse:)

Skrevet

Vi skal definitivt ha dans, ikke tradisjonell vals, men vi skal danse til kjærlighetsvisa av Halfdan Sivertsen, noe som antageligvis kommer til å overraske mange i familien som sikkert helst så at vi hadde en tradisjonell vals... :roll:

Årsaken til at det ikke blir noe tradisjonell vals hos oss er at sambo føler seg litt "klønete" på det området, siden jeg har danset konkurransedansing i min tid og elsker å danse.... Jeg har tilbudt meg å lære han, men han har ikke noe interesse for det og det er helt greit for meg. :wink:

Kjenner jeg familie og venner rett, så blir det masse dans utover kvelden også :sjarmor: også for meg...

Skrevet

Lillen:

Jeg mente ikke ett band, bare en med keyboard som spiller og ev. synger litt sånn at "det er noe i bakgrunnen". Det er ikke mange i våre familier som danser, og ikke så mange i vennekretsen heller så jeg tror ikke det er mange av gjestene som kommer til å savne å ha dans. Men jeg er redd for at de kommer til å "forlange" bryllupsvalsen, det er da tross alt ett ganske vanlig innslag i bryllupsfester.

/Sofie

Skrevet

uff ja jeg er redd mange avmine også kommer til å "forlange" at brudeparet danser, det er derfor jeg må gi alle beskjed på forhånd. jeg vilIKKE gå å grue meg til MIN STORE DAG, og det er jo heeeeelt opptil meg selv om jeg vil danse eller ikke!!!!??

de som vil kan danse, vi skal ha musikk og muligheter for å danse:)

klem Iset

Skrevet

Jeg skal ihvertfall danse brudevals OG JEG GLEDER MEG!!!!!

Jeg er ingen verdensmester men jeg kan telle en, to-tre en,to-tre og selvom Tommy ikke kan får han pent lære seg... Jeg har drømt om den første dansen med min ektemann så lenge jeg kan huske...

Og hos oss håper jeg det blir dans hele kvelden, vi skal ha country line dance, masse sving og rock`n`roll, disco og full pakke!!!!

JIPPIII!!!! :enig:

Men alle får jo selvsagt gjøre som de vil...

Jeg har vært danseinstruktør og elsker å danse sving...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...