Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok, jeg kan mine ting jeg også, men her inne føler jeg som en komplett idiot. Og kanskje særlig når jeg står og diskuterer sminke med min tretten år gamle datter, som er minst like sta som mor si på hva de forskjellige tingene er og hva de brukes til. Derfor ber jeg om en grundig forklaring på hva følgende ting er for noe:

consealer

foundation

highlighter

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Concealer=dekkende krem eller stift. Bare ment til å brukes på små partier, kviser, røde flekker osv.

Highlighter=gjør akkurat det; dekker stort sett minimalt, men inneholder lysreflekterende partikler som gjør at man ser freshere ut. Brukes for eksempel rundt øynene, nesen osv og på ting man vil framheve.

Foundation=hudfarget krem (finnes også i pudderform) ment til bruk i hele ansiktet. Skal ha så lik farge som huden, eller litt lysere. Kan være dekkende eller mindre dekkende etter ønske.

Skrevet

så consealer er det vi kalte dekkstift, highlighter er en slags krem man klapper så partier man vi lfremheve (uvisst av hvilken grunn) og foundation er som jeg trodde det vi kalte brunkrem?

Skrevet

Jeg skjønner forresten ikke den highlighter greia. kan noen vise meg bilde av ei dame med sånn på seg?

Skrevet
(av og til lurer jeg på om jeg er litt Tweek) :sjenert:
Skrevet

Jeg trodde man fortsatt fikk brunkrem jeg, at foundation var letter :klø: litt komplett idiot jeg også :sjenert:

Gjest Deception
Skrevet (endret)
Jeg trodde man fortsatt fikk brunkrem jeg, at foundation var letter :klø: litt komplett idiot jeg også :sjenert:

"Brunkrem" er et forhåpentligvis utdatert konsept, hengende igjen i den tida da underlagskremen skulle være mørkere enn hudtonen for å gi farge til huden. Et uheldig konsept. :forvirret: Foundation finnes i både dekkende og mindre dekkende varianter, mens de aller letteste er dagkremer med bare bittelitt farge i seg.

Endret av Deception
Skrevet
http://www.maybelline.no/hjem.aspx

Dama til høyre har tydelig blitt "highlightet"  :ler:

aha.................. så poenget er å se ut som man har blanke partier i trynet? :klø:

WHY, I would never understand, men tusen takk for svar :)

Skrevet

Grei beskrivelse av Highlighting, med bilder før, midt under og etter (øverst til høyre).

http://www.kevynaucoin.com/lessons/?highlighting

Du kan klikke på hvert bilde for å se en større versjon, så er det effekten lettere å se.

Poenget er at lys fremhever, og skygge skjuler. Så hvis du har en bred nese, kan du ha litt skygge langs sidene på nesa, og highlighter i en smal stripe langs neseryggen, for å få det til å se ut som om nesa er smalere.

Tilsvarende med kinnben, legge skygge under kinnbenet, og highlighter oppå, slik at det ser ut som om det står litt ut.

Skrevet
Grei beskrivelse av Highlighting, med bilder før, midt under og etter (øverst til høyre).

Du kan klikke på hvert bilde for å se en større versjon, så er det effekten lettere å se.

Poenget er at lys fremhever, og skygge skjuler. Så hvis du har en bred nese, kan du ha litt skygge langs sidene på nesa, og highlighter i en smal stripe langs neseryggen, for å få det til å se ut som om nesa er smalere.

Tilsvarende med kinnben, legge skygge under kinnbenet, og highlighter oppå, slik at det ser ut som om det står litt ut.

OMG for en forskjell !!! :overrasket:

ok da fatter jeg poenget :ler:

takk skal du ha

Skrevet
OMG for en forskjell !!! :overrasket:

ok da fatter jeg poenget  :ler:

takk skal du ha

Har du begynt highlightingen, Evelina? Du virket ganske imponert :ler:

Skrevet

Hi hi nei det er nok ikke noe for meg gitt, jeg er flink om jeg får på meg mascara i løpet av dagen ;)

Skrevet

Evelina, jeg har en komibstift: Highlighter-enden er lys lys beige, den er fin til å f.eks dekke over mørke ringer under øynene, Consealer-enden er grønn og er fin til å nøytralisere røde prikker. (kan ta den med og vise deg om ikke lenge :hoppe: ) :)

Skrevet

Jøss, er du også av den typen...?

Ja, jeg vi gjerne se, trenger å utvide horisonten selvom jeg ikke har tenkt å begynne og drasse på sminkepung :)

Skrevet
Jøss, er du også av den typen...?

Ja, jeg vi gjerne se, trenger å utvide horisonten selvom jeg ikke har tenkt å begynne og drasse på sminkepung :)

:ler: Nei jeg er ikke det, tenk! Men jeg eier blant annet et par highlighter ja. Hvis jeg skal virkelig dolle meg opp syns jeg highlight gjør prikken over i! :sminkedokke:

Gjest Vidvandre
Skrevet

Men på det bildet som viser hvor man skal highlighte, hva er det mørke/brune? Altså hva skal man bruke for å oppnå skygge?

Skrevet

Kan man highligte med de pudderkulene til guerlain, har litt lyst til å kjøpe de beige kulene?

Skrevet
Men på det bildet som viser hvor man skal highlighte, hva er det mørke/brune? Altså hva skal man bruke for å oppnå skygge?

Det er brukt mørk foundation. Make-up artister bruker ofte mange forskjellige toner foundation når de skal legge skikkelig make-up; skyggelegging krever mye øvelse, og det gjør seg oftest best på bilder.

Kan man highligte med de pudderkulene til guerlain, har litt lyst til å kjøpe de beige kulene?

Du kan få til en skimmereffekt og lett highlight.

Man kan highlighte med lys foundation og concealer (uten særlig skimmer, men med litt lysreflekterende partikler) eller bruke et rent skimmerprodukt ("alle" selger dette). Det siste alternativet er penest til kveld og fest.

Den beste highlighteren synes jeg er YSL Touche Eclat. Den er både highlight og concealer, er lysreflekterende samtidig som den dekker litt.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Concealer: sparkel

Foundation: grunning

Highlighter: helblankt til lister og andre detaljer

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...