Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 ok, jeg kan mine ting jeg også, men her inne føler jeg som en komplett idiot. Og kanskje særlig når jeg står og diskuterer sminke med min tretten år gamle datter, som er minst like sta som mor si på hva de forskjellige tingene er og hva de brukes til. Derfor ber jeg om en grundig forklaring på hva følgende ting er for noe: consealer foundation highlighter
Gjest Deception Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Concealer=dekkende krem eller stift. Bare ment til å brukes på små partier, kviser, røde flekker osv. Highlighter=gjør akkurat det; dekker stort sett minimalt, men inneholder lysreflekterende partikler som gjør at man ser freshere ut. Brukes for eksempel rundt øynene, nesen osv og på ting man vil framheve. Foundation=hudfarget krem (finnes også i pudderform) ment til bruk i hele ansiktet. Skal ha så lik farge som huden, eller litt lysere. Kan være dekkende eller mindre dekkende etter ønske.
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 så consealer er det vi kalte dekkstift, highlighter er en slags krem man klapper så partier man vi lfremheve (uvisst av hvilken grunn) og foundation er som jeg trodde det vi kalte brunkrem?
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Jeg skjønner forresten ikke den highlighter greia. kan noen vise meg bilde av ei dame med sånn på seg?
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 (av og til lurer jeg på om jeg er litt Tweek)
Gjest Nattblomst Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 http://www.maybelline.no/hjem.aspx Dama til høyre har tydelig blitt "highlightet"
Arwen Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Jeg trodde man fortsatt fikk brunkrem jeg, at foundation var letter :klø: litt komplett idiot jeg også
Gjest Deception Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Jeg trodde man fortsatt fikk brunkrem jeg, at foundation var letter :klø: litt komplett idiot jeg også ← "Brunkrem" er et forhåpentligvis utdatert konsept, hengende igjen i den tida da underlagskremen skulle være mørkere enn hudtonen for å gi farge til huden. Et uheldig konsept. Foundation finnes i både dekkende og mindre dekkende varianter, mens de aller letteste er dagkremer med bare bittelitt farge i seg. Endret 22. januar 2007 av Deception
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 http://www.maybelline.no/hjem.aspx Dama til høyre har tydelig blitt "highlightet" ← aha.................. så poenget er å se ut som man har blanke partier i trynet? :klø: WHY, I would never understand, men tusen takk for svar
Catzy Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 Grei beskrivelse av Highlighting, med bilder før, midt under og etter (øverst til høyre). http://www.kevynaucoin.com/lessons/?highlighting Du kan klikke på hvert bilde for å se en større versjon, så er det effekten lettere å se. Poenget er at lys fremhever, og skygge skjuler. Så hvis du har en bred nese, kan du ha litt skygge langs sidene på nesa, og highlighter i en smal stripe langs neseryggen, for å få det til å se ut som om nesa er smalere. Tilsvarende med kinnben, legge skygge under kinnbenet, og highlighter oppå, slik at det ser ut som om det står litt ut.
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #11 Skrevet 22. januar 2007 Grei beskrivelse av Highlighting, med bilder før, midt under og etter (øverst til høyre). http://www.kevynaucoin.com/lessons/?highlighting Du kan klikke på hvert bilde for å se en større versjon, så er det effekten lettere å se. Poenget er at lys fremhever, og skygge skjuler. Så hvis du har en bred nese, kan du ha litt skygge langs sidene på nesa, og highlighter i en smal stripe langs neseryggen, for å få det til å se ut som om nesa er smalere. Tilsvarende med kinnben, legge skygge under kinnbenet, og highlighter oppå, slik at det ser ut som om det står litt ut. ← OMG for en forskjell !!! ok da fatter jeg poenget takk skal du ha
Shoegal Skrevet 22. januar 2007 #12 Skrevet 22. januar 2007 OMG for en forskjell !!! ok da fatter jeg poenget takk skal du ha ← Har du begynt highlightingen, Evelina? Du virket ganske imponert
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #13 Skrevet 22. januar 2007 Hi hi nei det er nok ikke noe for meg gitt, jeg er flink om jeg får på meg mascara i løpet av dagen
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #14 Skrevet 22. januar 2007 Evelina, jeg har en komibstift: Highlighter-enden er lys lys beige, den er fin til å f.eks dekke over mørke ringer under øynene, Consealer-enden er grønn og er fin til å nøytralisere røde prikker. (kan ta den med og vise deg om ikke lenge )
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #15 Skrevet 22. januar 2007 Jøss, er du også av den typen...? Ja, jeg vi gjerne se, trenger å utvide horisonten selvom jeg ikke har tenkt å begynne og drasse på sminkepung
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #16 Skrevet 22. januar 2007 Jøss, er du også av den typen...? Ja, jeg vi gjerne se, trenger å utvide horisonten selvom jeg ikke har tenkt å begynne og drasse på sminkepung ← Nei jeg er ikke det, tenk! Men jeg eier blant annet et par highlighter ja. Hvis jeg skal virkelig dolle meg opp syns jeg highlight gjør prikken over i!
Gjest Vidvandre Skrevet 22. januar 2007 #17 Skrevet 22. januar 2007 Grei beskrivelse av Highlighting, med bilder før, midt under og etter (øverst til høyre). http://www.kevynaucoin.com/lessons/?highlighting Du kan klikke på hvert bilde for å se en større versjon, så er det effekten lettere å se. Poenget er at lys fremhever, og skygge skjuler. Så hvis du har en bred nese, kan du ha litt skygge langs sidene på nesa, og highlighter i en smal stripe langs neseryggen, for å få det til å se ut som om nesa er smalere. Tilsvarende med kinnben, legge skygge under kinnbenet, og highlighter oppå, slik at det ser ut som om det står litt ut. ← Men på det bildet som viser hvor man skal highlighte, hva er det mørke/brune? Altså hva skal man bruke for å oppnå skygge?
chanell Skrevet 22. januar 2007 #18 Skrevet 22. januar 2007 Kan man highligte med de pudderkulene til guerlain, har litt lyst til å kjøpe de beige kulene?
Gjest Blanca Skrevet 22. januar 2007 #19 Skrevet 22. januar 2007 Men på det bildet som viser hvor man skal highlighte, hva er det mørke/brune? Altså hva skal man bruke for å oppnå skygge? ← Det er brukt mørk foundation. Make-up artister bruker ofte mange forskjellige toner foundation når de skal legge skikkelig make-up; skyggelegging krever mye øvelse, og det gjør seg oftest best på bilder. Kan man highligte med de pudderkulene til guerlain, har litt lyst til å kjøpe de beige kulene? ← Du kan få til en skimmereffekt og lett highlight. Man kan highlighte med lys foundation og concealer (uten særlig skimmer, men med litt lysreflekterende partikler) eller bruke et rent skimmerprodukt ("alle" selger dette). Det siste alternativet er penest til kveld og fest. Den beste highlighteren synes jeg er YSL Touche Eclat. Den er både highlight og concealer, er lysreflekterende samtidig som den dekker litt.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. januar 2007 #20 Skrevet 22. januar 2007 Concealer: sparkel Foundation: grunning Highlighter: helblankt til lister og andre detaljer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå