Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ble litt langt, men til dere som ikke orker å lese alt, se de to spm nederst!

For tiden er jeg litt trist og lei. Jeg savner litt mer spontanitet og glede i hverdagen, og ikke bare den rutinen som hersker i det daglige. Bør vel legge til at jeg er samboer.

Ofte har jeg også følelsen av at hvis noe skjer, er det fordi jeg har tatt initiativ til det, organisert det og gjennomført det. Jeg føler at jeg ansvaret for alt, dvs. at jeg må ta planlegge og organisere alle små ting i hverdagen, mens han bare utfører om jeg først har planlagt alt.

Jeg savner følelsen av å ha en kjæreste som vil glede meg. Og det gjør kanskje han også, for jeg har tatt mindre initiativ til ting i det siste.

Jeg ønsker meg at han planlegger å spise ute en kveld, gå på kino, filmkveld hjemme, kafebesøk, en liten utflukt, hva som helst.

Jeg forsøkte å ta det opp med ham i går, men det virket ikke som om han forstår hva jeg mener. Han mente han gjorde det, i det han i går morges spurte om jeg ville gå på kino. Men det ble med det. Skulle vi ha gått, hadde jeg måttet funnet fram kinoprogram, informert meg om filmene, foreslått noen, hørt på invendinger, klart å finne fram en som vi begge vil se, bestille billetter, sagt når vi må dra for å være der i tide. Skulle forslaget hans ha telt i mine øyne, måtte han i det minste ha sørget for at vi satte oss ned sammen for å studere kinoprogrammet.

Dette var bare eksempel for å tydliggjøre hva jeg mener. Takk til dere som gadd å lese alt!

Jeg har to spørsmål til dere:

1. Hva gjør du for å glede partneren din i hverdagen? Hva gjør h*n for å glede deg?

2. Er frustrasjonen min i deres øyne forståelig? Hva kan vi endre for å få det bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ei initiativliste!! Der dere kan holde rede på hvem som kom med små overraskelse og forslag i hverdagen! Første som får ti punkter kan velge mellom en times massasje eller en hjemmelaget festmiddag med vin!! :)

Skrevet

ok får det først så synes jeg du tenker feil!

det er ikke så mye planlegging til når man skal på kino! du snakker om impusivitet..

dra ned til kinoen med han, se på programmet begge to og betsill. værre er det ikke..la det ikke bli et ork, men en hyggestund der dere skal slappe av

man må som regel ikke bestille film før man går dit, som regel går man bare i luken og bestiller!'

en dag du kommer hjem fra jobb kan du f.ex si : hey, ska vi gå oss en liten tur..

eller, ska vi ta et glass vin i kveld?

mye planlegging trenger du ikke får det lille extra i hverdagen, det er bare måten du tenker på som må sues. ikke alt må planlegges, noen ganger er det gøy å ta ting på sparket å se hva som skjer!!

lykke til! :klem:

Skrevet

Vi drar på kino sammen.. Trenger ikeke å planleggges.. Dra ut og spiser.

Ellers kan vi gå turer.. Er det noe dere kan gjøre i hjemmet? Pusse opp sammen?

Sambo er veldig flink til å gi meg oppmerksomhet og komplimenter iløpet av dagen. Og det hjelper jo på da :) I gjengjeld overrsker jeg han med noe god mat (som dere kan lage sammen) eller årntli tr-kos foran tv skjermen med en god film.

Nå som det har kommet så mye snø, hva med å dra ut å ake? Eller gå på ski?

Skrevet

Jeg har også en kjæreste som tar ikke så ofte initiativ for å gjøre noe sammen. Men det plager meg ikke så mye. Jeg blir glad hvis vi gjør noe sammen, uansett hvem av oss som har gjort det i stand. Og det er som oftest meg.

Hvis vi skal besøke noen av hans venner eller familie, er det han som ordner det. Han ordner også hvis vi skal ut i natur og fiske for eksempel, for dette er ting han liker veldig godt å gjøre. Han er ikke person til å gå mye på kino, så hvis vi skal på kino er det min initiativ.

For å svare på dine spørsmål:

1) Jeg prøver å ta ham ut på middag med jevne mellomrom. I de senere årene har vi blitt mer hjemmekjære så da inviterer vi heller venner på besøk enn å gå ut. Men det er mer at vi snakker sammen gjennom hele dag og at vi tar på hverandre (klem, kyss, klafsing osv) som gjør at jeg føler at vi tenker på hverandre og er glade i hverandre. Så resten blir mindre viktig.

2) Jeg syns du tar det for alvorlig. Hvis du har lyst at han skal gjøre hele prosessen fra å bestemme filmen til å bestille billetter så får du si til ham at det er det du vil at han skal gjøre. I begynnelsen må du sikkert si det flere ganger, Men jeg er sikkert på at han hintet etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...