Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikkert vært mange tråder om dette før, menmen!

Hva slags musikk liker du? Varierer det etter dagsform og "hva andre lytter til", eller er det relativt stabilt?

Selv hører jeg på nesten alt mulig.

Favorittkomponist er Beethoven, som jeg både lytter til og spiller (spiller piano). Synger klassisk også, og liker godt større kor-verk og opera.

Har virkelig lyst å gå Nightwish-konsert, spesielt om Tarja fremdeles hadde vært med. Sonata Arctica vil jeg også VELDIG gjerne gå på konsert med.

Jeg liker en del av det som rører seg på VG-lista, men slettes ikke alt.

Jeg liker rock, selv om det er vanskelig å definere sjangre nå for tiden, og metal - alt fra Susperia, til Nogma (lokale helter!).

Ellers liker jeg Muse, Mew, Madrugada og Black Eyes Peas og nå kommer jeg ikke på mer :danse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker utrolig mye forskjellig musikk. Alt fra klassisk, viser, punk, pop, rock, folkemusikk, rap, osv. De musikkgenrene jeg har mest problem med å like er blues, danseband og syngedamemusikk (eks Mariah Carey, Celine Dion) og sjelløse boyband og deres like (eks "nye gitarkameratene").

Har et par grupper/artister jeg er spesielt glad i, men utenom det er det ofte enkelte sanger jeg biter meg merke i, uavhengig av artist. (tror ikke jeg skal begynne å ramse opp, den listen ville blitt for lang ;) )

Skrevet

Jeg liker det meste. Pappa sier at han er imponert over smaken min, ikke at det er så mye å skryte av, men jo, har fått en del kommentarer på at jeg digger Frank Sinatra og Rammstein. Rammstein er forsåvidt én ting, men Frank Sinatra er en annen. Ihvertfall slik en del andre ser det. Selv elsker jeg jazz, blues, pop, rock, metal og klassisk. Det eneste jeg ikke kan fordra er trance og techno. Samme med hip hop og rap i grunn. Foruten Frank Sinatra og Rammstein, er jeg veldig glad i artister som Jewel, Nat King Cole, Norah Jones, Metallica, Coldplay, R.E.M., Jamie Cullum, Damien Rice, Sondre Lerche, Robbie Williams, Randy Crawford osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg er en rockejente som liker metal, alternativ rock og gothrock. Men ufrivillig blir det til at jeg hører på en del alternativ pop også, ettersom samboeren min er litt mer poppete enn meg ;)

Skrevet

Det går mest i ukrainsk frijazz. Skulle det bli noe annet er jeg mindre opptatt av sjanger.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Liker best typisk "oldies", spesielt The Beatles, The Kinks, Rolling Stones, the Who og lignende (både eldre og nyere). Når jeg blar gjennom lista er det nok mest Britisk pop/rock. Men også Bob Marley, Bob Dylan, Beach Boys og Johnny Cash er representert. Pluss veldig mange enkelt-sanger. Jeg liker som regel sanger og ikke artister.

Techno, Trance, Country, "syngedamer", Hard Metal og R&B er ikke noe for meg.

Skrevet

Jeg liker veldig mye forskjellig:

David Bowie!

80-tallsmusikk som f.eks. The Smiths, Siouxie and the Banshees, TAV, Kjøtt, Buzzcocks, Hüsker Dü, for å nevne noen veldig få

Såkalt indiemusikk fra 80- og 90-tallet, eks. Pixies, Radiohead, Manic Street Preachers.

REM og Dream Syndicate

Hip-hop (Dr Dre, The Game osv.)

Nyere hardcoreband som JR Ewing, Kids like us, Amulet, osv.

Skrevet
Jeg liker Jan Werner :)

Verden er sannelig full av overraskelser i dag.

Skrevet

jepp. Tenkte jeg skulle feie all tvil av banen ;)

Skrevet
Jeg liker Jan Werner :)

Verden er sannelig full av overraskelser i dag.

jepp. Tenkte jeg skulle feie all tvil av banen  ;)

:ler:

Skrevet

Jeg har ikke så veldig bred musikksmak er jeg redd. Jeg hører aldri på radio, for da er jeg nødt til å skru av etter noen få minutter. Orker ikke mye av den typiske listemusikken.

Det er jo R.E.M. (og alt relatert) for alle penga (bokstavelig talt) her i gården da. Har raskt regnet 1500 CD'er med R.E.M.-musikk til venstre for meg her jeg sitter :sjenert:

Like bak på favorittlista kommer Crowded house/ Neil Finn.

Så har man Wilco, gammel Radiohead, Dandy Warhols, The Posies og Manic street preachers. Jeg likte Coldplay i begynnelsen, nå har jeg ikke så sansen for dem lenger. Av norsk musikk liker jeg St. Thomas og Dum dum boys.

Men jeg kan av og til ta en nostalgitripp og dra frem Pet shop boys, A-ha eller lignende. Eller til og med noe musicalgreier.

Skrevet

Egentlig er det litt variert, men jeg liker hovedsaklig dansbar og syngbar musikk! Har alltid sunget og danset da jeg var yngre så blir inspirert av musikk på en annen måte enn andre kanskje.. Men det varierer som regel fra pop, en liten del r&b/hiphop og house/club/elektronika og litt techno..

Gjest Leiababe
Skrevet

Jeg liker veldig mye forskjellig. Er det "alle" sier, men det stemmer jo. Hører mye på rock, endel pop(særlig "80-talls pop"), musikk som sannsynligvis vil ligge innenfor country sjangeren, klassisk musikk, og maaasse annet.

Skal jeg velge en favoritt må det nok bli Pink Floyd.

Skrevet

Alle sjangre har gode og mindre gode representanter. Vanskelig å fremheve, men Tori Amos, Thomas Dybdahl, Kate Havnevik, U2, Pink Floyd, Beatles, Aha, Bugge Wesseltoft, Imogen Heap, Sarah McLachlan, James Morrison, John Legend, Joni Mitchell, the Postal Service, Richard Hawley, Zero 7 og Mozart er vel et representativt utvalg av hva jeg gjerne hører på.

Hører helst aldri på techno og dansebandsjangeren....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...