Bentebent Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Hei. Jeg har gått på p-piller siden jeg var 17år(er nå 25) i august 2005 sluttet jeg på pillen. Syklusen min ble aldri helt normal igjen, hadde innimellom sykluser på opptil 6 uker. Rett før jul startet jeg på pillen igjen. På det tredje brettet fikk jeg plutselig mensen nesten en uke før jeg skulle. Det vil si jeg fikk mensen mens jeg enda tok pillene. Jeg fortsatte og ta pillene selv om jeg fikk mensen. Tok siste pille i går. skal jeg da vente en hel uke nå før jeg begynner på neste brett? Kommer jeg til å ha mensen helt til jeg starter på pillen igjen? noen som har opplevd dette før? Det har aldri skjedd meg før, og jeg har tatt de samme pillene i alle år. Bør jeg snakke med legen min om dette? Når jeg sier at jeg fikk mensen så mener jeg ikke bare små mellomblødninger, men normale mensblødninger... Er det en fare for at jeg kan bli gravid? Har ikke spesielt lyst å bli gravid, da jeg nettopp har blitt sammen med typen... Vet dette ble litt rotete, men er det noe dere ikke forstår så bare spør.
Bentebent Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2007 Jo, du får ikke ny resept på dem, men det er ikke noe farlig med å bruke dem. Men uansett så er det ikke merket på pillene mine som er problemet. Jeg har gått på de samme pillene siden jeg var 17 år. så problemet skyldes nok helt andre ting enn pille merket.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Har du tatt andre medisiner (imkludert johannesurt, asprin, antibiotika), hatt løs mage, kastet opp, glemt en pille eller to?
Bentebent Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2007 Nei, har ikke det, men jeg har vært syk(forkjølet) og var kanskje litt sen med en pille. Men det jeg egentlig lurer på er om jeg må vente helt til søndag(som er den dagen jeg egentlig skal starte på pillen igjen) med å starte på neste brett, eller kan jeg kutte ned noen dager? Er ganske lei av mensen nå, og den vil neppe stoppe før jeg begynner å ta pillene igjen...
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Du skal ta de jevnt. Altså uten opphold om det er 28 pillersbrett, og med 7 dagers pause om det er 21 piller. Begynner du å surre med de så bli sikkerheten satt kraftig ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå