Tuttamedtulla Skrevet 21. januar 2007 #1 Del Skrevet 21. januar 2007 Saken er som følger: Jeg har nettopp mistet heltidsstillingen min som butikkmedarbeider. Jeg er nå hjemme med datteren min, og skal om noen måneder ut i arbeid igjen. Planen var egentlig å ta fatt på studier igjen, men har funnet ut at det blir for lite å rutte med, med bare 6000 kroner pr. mnd. Så derfor tenker jeg å jobbe heltd, for så å studere litt ved siden av. Jeg er lei av å jobbe i butikk, og kunne gjerne tenkt meg å jobbe på f.eks. sykehjem, barnehage, etc. Men jeg har ingen utdannelse innen det feltet, og heller ingen erfaring.. Har søkt litt etter jobber på nettet nå, og finner lite. Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg skal gå frem? Skal jeg oppsøke hver enkelt arbeidsplass, til tross for at de ikke utløser ledige stillinger? Tror dere jeg har noen som helst sjanse, med ingen utdannelse og lite erfaring. Hjelper jo sikkert litt dersom man har unger selv da? Med tanke på barnehage.. Eller? Hilsen frustrert, arbeidsledig småbarnsmor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 22. januar 2007 #2 Del Skrevet 22. januar 2007 Hva med å ringe rundt på alle sykehjem og barnehager i nærmiljøet ditt? Disse har som regel skrikende behov for vikarer. I noen kommuner har de vikarpool sentralt. Eller hva med å jobbe i et vaskebyrå? Lønna er fin og det er som regel mulig å jobbe når man selv vil/kan! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerotten Skrevet 22. januar 2007 #3 Del Skrevet 22. januar 2007 stakkars deg Har det akkurat likt jeg..ikke lett uten utdanning. Hva slags butikk jobbet du i?Hvorfor mistet du jobben? Det finnes jo kundesentere\inkasso byråer. F.eks kredinor o.l. Mange bedrifter utlyser stillinger på hjemmesiden deres oxo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nadia_t Skrevet 23. januar 2007 #4 Del Skrevet 23. januar 2007 Da jeg var på et vikarbyrå spurte de om jeg kunne tenke meg å jobbe i barnehage. Nå har jeg øk.utdanning, så det var for meg uaktuelt. Men at de spurte, og det uten at jeg har noe erfaring med det fra før av kan jo tyde på at de trenger folk. Det er ofte kortvarige vikariat eller ekstrahjelp, men har du først fått en fot innenfor er det lett å få fast jobb en plass. Sånne yrker går veldig på "rett person", så lenge du gir et godt inntrykk og er en person som vil trives i barnehage tror jeg ikke det betyr noe at du ikke har utdannelse eller erfaring innenfor det yrket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofotdorsken Skrevet 23. januar 2007 #5 Del Skrevet 23. januar 2007 Servitør!! Masse tips å få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå