Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå har jeg endelig fått meg bærbar pc, men jeg skjønner ikke alt da - hehe.

En ting som irriterer meg litt er at jeg ikke får brukt internett på enkelte steder og det pga det ikke er trådløst nettverk. Men er det da virkelig ikke noe mulighet for å få brukt internett??? ser for meg en tur på hytta da feks og ikke få brukt internett - hmm skjønner ikke så mye jeg

noen som kan gi meg et svar som jeg skjønner????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du linje som er tilsluttet nettet kan du gå på, men utenfor hjemet må du bruke ledning etter det jeg veit

Skrevet

Hvis du er på et sted der det ikke er trådløst internett, kan du selvfølgelig ikke koble deg til internett trådløst på dette stedet.

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Lese førstepost skikkelig ja *knis*

Endret av Kristin_
Skrevet (endret)
Kjøp deg en lang nettverkskabel, koster deg et par tiere på Clas Ohlson eller liknende, og plugg den i, er ikke verre enn som så :)

Strekke CAT5-kabel helt til hytta?

Hehe. Kanskje 3G-kort kan være et alternativ?

Endret av Bobcat
Gjest Kristin_
Skrevet

Hehe, sånn går det når jeg misforstår setningen ja :P Jeg trodde det var snakk om nett på hytten også jeg (er kanskje litt sært med nett på hytten men vi har hatt det)

Skrevet

Skal du ha med deg PCen på hytta, så vil nok 3G/UMTS være en grei løsning, men dette kommer selvsagt helt an på dekningen. Et slikt kort vil velge mellom UMTS, Edge og GPRS avhengig av dekningsforholdene på mobilnettet, men ikke regn med samme hastighet som på "bredbåndet" hjemme. Max hastighet for UMTS (raskest av de tre nevnte) er på 384 kbps.

Her er litt informasjon om løsningen til Netcom:

https://netcom.no/privat/abonnement/connect.html?fane=info

Ellers, for å opprette et trådløst nettverk hjemme, så må du selvsagt skaffe deg en trådløs router. Alternativet er å strekke kabel eller smyge deg inn på det åpne nettverket til den hasardiøse og kunnskapsløse naboen (ikke anbefalt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...