GoldenGlow Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Jeg holder på å lage pai akkurat nå, og trenger litt hjelp Vanligvis bruker jeg Maizena paideig, men glemte å kjøpe det så laget det fra bunn av. Men i kokeboken min står det at jeg må fylle skallet med bønner første delen av tiden den skal steke for at den ikke skal heve seg. Jeg har ikke bønner.. Må jeg gjøre dette? Eller er det noe annet jeg kan bruke? Takk om noen kan hjelpe meg.....
Pasha Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har aldri brukt bønner i pai-deigen. (over deigen blir det vel) Du kan ta en gaffel og prikke hull i deigen, det forhindrer at den hever seg
GoldenGlow Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2007 Tusen takk skal du ha Da prøver jeg det!
Bladlusa Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Det er vel for sent nå, men jeg svarer likevel. For senere bruk, liksom. Ertene skal, i tillegg til å holde bunnen "nede", hindre at kantene siger ned og at paiskallet blir for lavt. Det går an å legge en strimmel med aluminiumsfolie rundt kanten for å holde den på plass i stedet. Dessuten kan andre ting brukes i stedet for bønner, f.eks. erter eller ris. Hovedsaken er at det er tungt nok til å holde bunnen nede og kanten oppe mens du forsteker paiskallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå