Gå til innhold

Ha med andres barn på ting;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på noe som jeg gjerne vil høre andres synspunkt på. Vi har ofte med oss andre barn på ulike aktiviteter; kino, hoppeloppeland, museum osv. Når dette skjer er det alltid vi som inviterer. Noen ganger har da barna med seg penger til sin egen billett, godter osv. Men jeg bruker ikke ta av disse pengene og betaler for barn som er med, på lik linje som for mitt eget barn. For meg blir det litt sånn at barn som vi inviterer med er med på lik linje med mine barn og at de barna får det samme som mine barn og at det å betale for et barn ekstra er en del av pakka så lenge vi ber med oss noen.

Syns det er sympatisk at foreldrene tenker på at ting koster og sender med penger, men jeg tenker vel at de heller kan gjøre gjengjeld i fht mitt barn en gang det passer sånn.

Hva bruker andre å gjøre, og hva tenker andre om dette? Forventer dere at barn som blir med dere på kino betaler sin egen billett og sitt eget godteri, eller ser dere dette som en del av totalen? Og; sender dere med deres barn penger til billett ol når andre tar med deres barn på noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

...

Endret av Asti
Skrevet

jeg sender alltid med penger. Som fex i dag var lillemannmed på skitur til en kafe i skauen sammen med nabofamilien. Da ønsker jeg å sende med han penger slik at han kan kjøpe sin egen brus, vaffel osv. men jeg forventer ikke at andre foreldre tenker likt som meg

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg kommer til å sende med penger hvis det er noe som koster penger eller mat/drikke som må kjøpes på turen, dersom ikke noe annet er spesielt avtalt.

Om ikke annet så for å ikke være en snylter.

Skrevet

Jeg sender med penger om h*n blir invitert med noen steder, men hvis vi inviterer har vi heller ikke noe imot å spandere.

Skrevet

Jeg ville sendt med penger om jenta mi skulle være med på aktiviteter med en annen familie og noe kostet penger, og jeg hadde vel igrunn forventet at hennes venner hadde med penger til f.eks kinobilletten om hun hadde med venner. Men det hadde ikke gjort meg noe å spandert f.eks litt smågodt til filmen eller en kakao etter filmen, det blir på en måte litt utenom synest jeg og noe jeg hadde valgt å brukt penger på. Men penger med til "hovedaktiviten" synest jeg en bør ta med ja. Hva om venninna var en av flere søsken og mor var enslig, da kunne det blitt dyrt for henne om hun skulle kostet på mitt barn i tillegg.

Skrevet
Jeg ville sendt med penger om jenta mi skulle være med på aktiviteter med en annen familie og noe kostet penger, og jeg hadde vel igrunn forventet at hennes venner hadde med penger til f.eks kinobilletten om hun hadde med venner. Men  det hadde ikke gjort meg noe å spandert f.eks litt smågodt til filmen eller en kakao etter filmen, det blir på en måte litt utenom synest jeg og noe jeg hadde valgt å brukt penger på. Men penger med til "hovedaktiviten" synest jeg en bør ta med ja. Hva om venninna var en av flere søsken og mor var enslig, da kunne det blitt dyrt for henne om hun skulle kostet på mitt barn i tillegg.

Sant nok. Må bare tilføye at jeg og sender med mine barn penger hvis de skal noe. Og jeg reagerer ikke negativt hvis mine barn bruker av sine penger hvis de er med andre på noe.

Samtidig tenker jeg for egen del at jeg betaler når jeg inviterer. Syns det virker så kjipt å betale for meg og mine også be den lille gjesten om å ta opp lommeboken for å betale sin egen billett ;)

Skrevet

Som de fleste andre her. Det har ennå ikke vært aktuelt, men jeg sørger for at mine barn kan betale for seg. Dersom vi har med noen betaler jeg hvis jeg har invitert.. Men dersom de har med penger og vil betale for seg - så får de det.

Hvis det derimot er noen som inviterer seg med selv, da forventer jeg vel egentlig at de selv betaler.. (litt mer en prinsippsak i grunnen).

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg sender med penger med våre barn og betaler dersom vennene til barna ikke har med penger til aktiviteter. Har de med penger selv - betaler de selv. Ikke noen fast regel, men synes personlig at desom vi inviterer med oss noen - betaler vi også... ;)

Skrevet
Hvis det derimot er noen som inviterer seg med selv, da forventer jeg vel egentlig at de selv betaler.. (litt mer en prinsippsak i grunnen).

Enig med deg i det.

Skrevet

Jeg er alene med to barn, og har ofte med vennerav barna til badeland, lekeland osv.

Jeg har vel ikke opplevd en eneste gang at ikke barna har hatt med seg penger selv.

Jeg har overhodet ikke noe imot å spandere, men da hadde jeg rett og slett ikke hatt mulighet til å ha barnas venner med særlig ofte. Håper ikke jeg blir oppfattet som smålig av den grunn. Men jeg har aldri bedt om penger, og hadde et av barna kommet uten hadde jeg selvsagt betalt. Og hadde ikke sagt noe til foreldrene.

Det sier seg selv at inngangsbilett,snop, brus ol til fire blir mye dyrere enn to. Jeg sender selvsagt med barna penger om de blir bedt med.

Hvis vi skal på tur i skogen til sjøen osv tar jeg selvsagt med mat, drikke, goodis osv til alle.

Skrevet

Jeg spander som regel, men sender penger med mine egne...Noe logikk er det egentlig ikke. Jeg liker å spandere, og jeg er veldig gla når barna mine blir invitert med. Jeg vet ikke hvor økonomien til de som inviterer er så jeg lar det være opp til dem. Noen ganger har de brukt de pengene, og noen gang ikke. Begge deler er greit

Skrevet

Jeg er som de fleste andre, spanderer på de ungene jeg tar med meg, men sender penger med poden når han skal være med de andre.

Har merket at det gjør foreldrene til kompisene hans også. Og da ender det som regel slik at jeg betaler evt billetter, mat og snop, og så bruker de evt noen av de pengene de har med selv på mer snop senere.

Orker ikke gå rundt å telle på kroner og øret, det som er viktig er at barna koser seg. :)

Skrevet

Gjør også som dere andre. Spanderer gjerne når dattera vår har med venner på aktiviteter. Sender også med penger til dattera vår dersom hun er med andre. Forventer ikke at andre betaler for vår datter når hun er med dem...

Gjest Miss Guided
Skrevet

Jeg sender med penger for jeg forventer ikke at andre skal betale for mine barn selv om de er invitert med. Så fremt det ikke er avtalt på forhånd.

Skrevet

Jeg synes det er helt ok å spandere på andre. Men jeg synes det blir ganske kjedelig etterhvert om det kun er enveiskjøring. Det er ikke mye de trenger å invitere barna mine med på, standtur, middag hjemme el.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg må innrømme at en venn av min sønn begynner å irritere meg bittelittegranne...

Vi betaler alltid for ham når vi inviterer ham med, og han har aldri penger med seg. Når min sønn blir invitert med gir moren konkret beskjed om at da må han ha med seg penger... Med andre venner har dette aldri vært tema - kun denne ene. Selvsagt kan det jo være at denne moren ikke har råd til å betale for min sønn - med jeg føler at hun kanskje kunne sagt det på en eller annen måte...? Men jeg forsetter å betale for gutten og min når han er med dem da jeg ikke vil å lage bråk rundt det.

Men som sagt det irriterer meg bittelittegranne ja... ;)

Skrevet

Vi sender alltid penger med jenta vår når hun blir spurt om å være med på aktiviteter.

De fleste barna vi spør om vil være med på aktiviteter har med seg penger, hvis vi skal på kino pleier vi å gjøre sånn at barnet da betaler biletten selv, så spanderer vi godteri.

Det blir fort dyrt hvis man skal betale for alle barn som blir med hver gang, så synes det er bra at barna har med egne penger.

Ser spesielt på sommeren når det er ferie, så har vi ofte med oss andre barn.

Skrevet

Har ikke gjort ting med andres barn sammen med egne barn, men jeg tar stadig med nieser på ting. Da er det jo rimelig at jeg betaler for ting, for det er jo en del av greia.

Når det er sagt, har jeg vært tydelig på til svigerinnen min at ungene IKKE skal ha med seg penger. For får de med penger blir det dobbelt så mye godt, og andre fullstendig unyttige ting, og da har jeg null kontroll på hva som skal kjøpes når osv (det er tross alt jeg som skal håndtere sukkerhøye barn eller barn som har drukket en liter med brus...). Evnt får jeg penger til å dekke ting, hvis det er spesielle ting de skal ha (f.eks. t-skjorte på konsert osv).

Skrevet

Jeg gjør som de fleste andre i denne tråden.

Hvis jeg inviterer noen med så betaler jeg , og jeg sender penger med datteren min hvis hun blir invitert bort.

Som oftes kommer pengene hjem igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...