Drua Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 (endret) Irriterer meg over at så mange av klærne på HM (spesielt der) er i viskose. Jeg liker ikke viskose, jeg føler det er svært lite flatterende på meg som ikke er helt perfekt og sylslank, det klistrer seg inntill hver minste lille fettansamling og avslører alt. Joda, det er mykt og behagelig, men "fint fall" kan jeg ikke være enig i. Jeg styrer unna, men det kan være at jeg er rar. Har jeg vrangforestillinger eller er dere enige med meg? Endret 21. januar 2007 av Drua
Cata Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Jeg er delvis enig. Prøver å styre klar av plagg der størstedelen er kunstfiber (med unntak av fleeceplagg da). Men viskose er tross alt bedre enn akryl......
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Er litt usikker på hva viskose er kan noen forklare?
Lula Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Er litt usikker på hva viskose er kan noen forklare? ← Viskose (rayon) fremstilles ved kjemisk og mekanisk behandling av cellstoff. Fiberren ligner på bomull, men har mer glans, krøller mindre og er mer føyelig. Fiberen tar opp mye fuktighet og blir mye svakere i våt tilstand, og må derfor behandles forsiktig i vask.
Gjest Virvel Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Både og. Har noen plagg som har dette "fine fallet" H&M skryter av, og som har holdt fasongen godt, men det er vel unntaket heller enn regelen. Som regel synes jeg viskoseplagg krymper mye. Prøver derfor å styre unna. (Er forresten helt enig i at det er mye, mye bedre enn akryl. Alt er vel egentlig bedre enn akryl, som burde være forbudt. )
Shoegal Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Viskose pleier å være fint helt til det vaskes
La Luna Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 Irriterer meg over at så mange av klærne på HM (spesielt der) er i viskose. Jeg liker ikke viskose, jeg føler det er svært lite flatterende på meg som ikke er helt perfekt og sylslank, det klistrer seg inntill hver minste lille fettansamling og avslører alt. ← Jeg liker det heller ikke, nettopp på grunn av det her
Wildy Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 Plagg i viskose kan være slright, men de er unntakene. Så jeg styrer unna. Men bedre enn akryl, det er det. Akryl må være den verste vederstyggeligheten noen har kommet på å lage klær av......
Luzi Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 har helt motsatt formening jeg, jeg foretrekker klær med viskose i. Synes de fleste 100% bomullsklær blir slappe i fasongen etterhvert, og etter en to tre vask er de for store og må kastes. (mulig dette bare er hm klærene, de har jo stort sett dårlig kvalitet på stoffet uansett hva slags materiale det er laget av) men acryl derimot. for noe møl! synd de fleste gensere er slik for tida, iallefall når det kommer til høyhalsa gensere som ikke skal klø. (ull hehe)
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. januar 2007 #11 Skrevet 22. januar 2007 Viskose kan finnes i ulik form, men viskose med stretch (som kanskje er det mest vanlige?), hra jeg ikke særlig sansen for. Har noen plagg i det, men det kan fort bli veldig ettersittende og avslørende. Trange skjørt i slik viskose blir litt for nervepirrende for meg...
Gjest Kristin_ Skrevet 22. januar 2007 #12 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har stort sett vært fornøyd med mine viskoseplagg, men enkelte kan være VELDIG nysgjerrige. Greit å prøve ting på før man kjøper det så man kan forsikre seg. Krymping har jeg ikke opplevd, men det kan jo være flaks.
Gjest nimbus Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Enig med luzi, synes viskose er bedre enn bomull! Akryl og polyester burde vært ulovlig...
Gjest sitrus Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 Jeg synes endel viskoseplagg er veldig lite holdbare, f eks rakner de lett i og utenfor sømmene, særlig tynn viskose. Ellers er det jo ikke et spesielt syntetisk produkt, da, i hvert fall ikke på linje med de som framstilles av polymerer fra olje. Kjøpte meg nylig en jakke med ull- og viskoseblanding i ytterstoffet, og den er både fin og i god kvalitet. Henger meg på akryl-hater-bølgen jeg også, selv om jeg har noen plagg med akrylblanding jeg egentlig liker (hadde de ikke nuppet og hatt så kort levetid så... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå