Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hus (enebolig / rekkehus / tomannsbolig) og bil; hva betaler dere i forsikring i året? Tenker på om man for eksempel da har forsikring på huset (m innbo), bilen, og gjerne reiseforsikring. (Det er vel gjerne de vanligste forsikringene, er det ikke? Jeg har i tillegg motorsykkel og katt, men det er ikke så store summene uansett..)

Har hittil bare bodd i leilighet, og vet svært lite om hva det koster å ha husforsikring.. Som regel blir det vel også billigere om man har flere forsikringer hos ett selskap. Kom også gjerne med deres erfaringer med de forskjellige selskapene dere har vært borti.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ganske billig forsikring i Vesta, men fikk et tilbud fra banken vår og det lønte seg å snakke med dem gitt :)

Hus(380 kvm), gararsje, uthus, sopp, innbo, to biler: 9500 i året :) Og på toppen av det hele blir det helt uten ekstra kostnader trukket av kontoen hver måned istedet for en diger sum en gang i året. Skal du dele opp beløpet andre steder kan du få det(to eller tre ganger i året), men det koster.

Vi er iallefall kjempefornøyd :)

Skrevet
Vi hadde ganske billig forsikring i Vesta, men fikk et tilbud fra banken vår og det lønte seg å snakke med dem gitt :)

Hus(380 kvm), gararsje, uthus, sopp, innbo, to biler: 9500 i året :) Og på toppen av det hele blir det helt uten ekstra kostnader trukket av kontoen hver måned istedet for en diger sum en gang i året. Skal du dele opp beløpet andre steder kan du få det(to eller tre ganger i året), men det koster.

Vi er iallefall kjempefornøyd :)

Det var billig!!! kan jeg spørre hvilke biler/hester det er. Det er så billig at jeg må vurdere min egen forsikring.

Har dere noen rabatter i dette på tiltak dere har i bolig?

Skrevet

Ja, guri, det hørtes kjempebillig ut! Hvor i landet er dette? Hvilken kjørelengde har dere på bilene? (Og hvilken bank??)

Skrevet

Vi har samlerabatt, og det er en sparebank på vestlandet. Selskapet banken bruker heter Tenant og det morsomme var faktisk at dagen etter at vi tegnet forsikringen, leste vi i en avis at det selskapet fikk høyest skår blant selskap både når det gjaldt pris og service. :)

Kjørelengde på bilene er 8000 på den ene og 5000 på den andre.

Snakk med banken din der du bor, og spør om de har et tilbud til deg. Det kan lønne seg :)

Skrevet

Jeg er totalkunde i DNBNor / Gjensidige, men syns jo ikke nå at de var spesielt billige.. ;)

Skrevet

Vi sendte ut forespørsel til alle selskaper. Det var små forskjeller. Tydeligvis, så har vi gått glipp av noe her.???

Vi har bolig på ca 120 kvadrat. Ikke garasje. Rørirørsystem. Boligalarm.(gir rabatt) 80 % bonus på bil,men den drar opp noe, da det er 280 hester.

Ingen under 26 år som kjører. Ikke røyking i hus. (det spurte de om)

Kjørelengde 8000.

Forsikringen er en samleforsikring. Hus/innbo/reise/og en sykdomsdekning.

For dette betaler vi 12350 kr året.

Skrevet

Frujuli: dette vil være noe tilsvarende det som er aktuelt for meg (oss), mtp størrelsen på huset osv (ikke så mange hester som dere, da ;) ), så det var veldig fint å få et eksempel :) Takk skal du ha :)

Skrevet

Jeg er totalkunde i DNBNor / Gjensidige, men syns jo ikke nå at de var spesielt billige..

DnBNor og Gjensidige er nå to forskjellige selskap.

Vi har ganske gunstig forsikring i minisameiet på av medlemskap i akademikerne. Hmm.. husker ikke om det er vital er vesta.

Et tips er å sjekke hvilken avtaler eventuelle medlemskap i foreninger, fagforbund og boligbyggelag gir.

Disse har ofte forhandlet seg frem til gunstuige vilkår pga stor medlemsmasse.

Skrevet

Vi fikk de nye forsikringpapirene for 2 dager siden. Sammenlignet med vårt gamle som var Vesta og fant ut at vi sparte nesten 3000 i året, og det var mye mer som var dekket :)

Og så trekker de en forholdsvis liten sum hver måned(gjennom banken), istedet for en gigantregning en gang i året. Og ikke gebyr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...