Jentemamma Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Vi har bestemt oss for å kjøpe en av disse vognene. Men hvilken?? Er det noen som har erfaringer å dele?
Meredith Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Har hørt mye positivt om Quinny Speedy. Meget god å kjøre, stødig og lett å legge sammen samt inn og ut av biler. Du får kjøpt dreamybag til, samt bilsete som også passer på vognunderstellet. Har hørt at dreamybaggen kan være litt knapp om du får vinterbaby og skal ha mye oppi (tjukk sovepose ol) i tillegg til baby. Men har flere venninner som har fått vårbabyer (store gutter begge to) og som har denne vognen. De skryter veldig, og har begynt å bruke sportsdelen når ungene er et halvt år med god sovepose oppi den. Har visst fungert veldig bra Sportsdelen er visst ikke så lett å legge helt flatt eller sitte rett opp, men ved å feste egne stropper eller borrelås på går det supert. Hjulene er gode og solide, tror de er litt mindre på Buzz-modellen, men ellers har jeg ikke kjennskap til denne.
Tivoli Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har også tidligere hatt veldig lyst på Quinny Speedi. Men jeg har valgt den bort fordi bagen er så liten, og fordi en ikke kan velge hvilken side av "setet" en ønsker å trille fra. Når en er kommet så langt at en bruker sportsvogndelen, så er det derfor bare mulig at du selv triller "bak" barnet. Barnet får ikke mulighet til å se på deg mens dere er ute å triller. Det finnes mange artikler om dette, og det hevdes at det er uheldig for barnet som da mister mye av kontakten det kan få med foreldrene / personen som triller vogna. Det er også negativt synes jeg, at en ikke kan få ryggen på vogna helt ned, slik at barnet ligger med "knekk" i ryggen, noe det ikke skal gjøre når det er så lite. Hjelper lite at jeg selv kan feste det med remmer/borrelås da. Jeg kommer nok heller til å gå for One tree hill/Mountain Buggy der ryggen kan lenes helt bak. Den er heller ikke vendbar, men jeg tenker å ha to vogner når barnet blir eldre. (har vogndilla!) Først en vanlig kombivogn, og så kjøper jeg One tree hill vogna når barnet er større. Vil bruke sportsvogndelen på kombigvogna når det passer og sportsvognen One tree hill når det passer. Det skal gå an å ha bilseter på adapter på denne vogna også, men er usikker om Maxi Cosi bilsetet passer. Det må jeg spørre forhandler om.
Søta Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Buzz er vel litt liten.. Var ei i barnehagen som hadde den - vokste ut av sportsvogna før ho var 2... Et råd; istedenfor dreamibagen så kan du kjøpe lettbag til å ha i sportsvogne - carena sin skal passe tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå