Gjest care Skrevet 15. februar 2003 #1 Skrevet 15. februar 2003 Vi var nede i byen, men klarte aldri å komme oss frem til Youngtoret. Det var en horde med folk og vi havna bakerst :-?. Etter mye om og men, gikk vi inne på eldorado og kjøpte kinobiletter til James Bond . Så gikk vi og kjøpte oss sko, etterpå stilte vi oss opp og så på togen, så gikk vi hjem.
Gjest Hvitveis Skrevet 15. februar 2003 #2 Skrevet 15. februar 2003 Ah, det var derfor jeg ikke fant deg noe sted Vi sto helt foran og hadde mange kvadretametere for oss sjøl; det var egentlig snodig god plass langt foran. Vi lånte med tantebarnet mitt og han klarte å stå opp og ned i en drøy time med appeller og alt. Veldig flink var han! Så gikk vi, sterkt forsinka til Stortinget ... for så å snike oss ut av toget og til Peppes. En veldig hyggelig lørdag. Men det offentlige kommunikasjonsnettet knakk sammen ute hos oss ... mange som ikke kom seg inn til rett tid - og hjem igjen etterpå. Folk tok det godt humør likevel - det var som en blid og hyggelig 17. mai.
Gjest gjesta Skrevet 15. februar 2003 #3 Skrevet 15. februar 2003 Gikk i tog i Bergen. Det var en flott opplevelse - masse folk, nydelig vær - jeg ble faktisk litt rørt. Tok med meg barna - viktig å lære litt samfunnsengasjement.
Gjest care Skrevet 15. februar 2003 #4 Skrevet 15. februar 2003 Tok med meg barna - viktig å lære litt samfunnsengasjement. Helt enig, vi tok med dattera til min samboer. :blunke:
Thea Skrevet 15. februar 2003 #5 Skrevet 15. februar 2003 Jeg gikk ikke i tog men fikk tilbud av en kompis om å være med men takka nei Jeg angrer faktisk på det nå :-?
Gjest care Skrevet 15. februar 2003 #6 Skrevet 15. februar 2003 Jeg gikk ikke i tog men fikk tilbud av en kompis om å være med men takka nei Jeg angrer faktisk på det nå :-? Hvorfor sa du nei og hvorfor angrer du nå, Thea?
Gjest Starya Skrevet 15. februar 2003 #7 Skrevet 15. februar 2003 Hadde ikke fått med meg at det skulle være markering (...) så vi møtte på toget da vi hasta til butikken. Ja ja, guttungen sa seg i allefall enig med budskapet og klappa takten idet vi passerte....
Gjest marilyn Skrevet 15. februar 2003 #8 Skrevet 15. februar 2003 var med i trondeheim og det var en fantastisk følelse å gå der blant så mange folk.. tenker ofte på at det virker jo som om alle driter i at noen blir bombet tilbake til steinalderen bare det ikke skjer hos oss. så denne markeringen var viktig for å i allefall vise at vi er mange i mot krig og at man er litt engasjert.
Thea Skrevet 15. februar 2003 #9 Skrevet 15. februar 2003 Jeg vet ikke Care. Før jeg flytta hadde jeg aldri mulighet til å være med på slike tilstelninger og har aldri vært særlig engasjert. Føler ikke at det er så veldig mye lille meg kan gjøre,men det er jo ikke sant for det kan jeg jo. Jeg kunne vært med og på den måten fått frem min mening. Og nå angrer jeg fordi jeg heller satt her hjemme og ikke gjorde en dritt :-?
Gjest care Skrevet 15. februar 2003 #10 Skrevet 15. februar 2003 Da får du hive deg med neste gang. Det er aldri for sent, vet du
Kid-a Skrevet 15. februar 2003 #11 Skrevet 15. februar 2003 Ja, jeg sto på youngstorget og jeg gikk i tog. Det var en sjelden opplevelse, flott å se at så mange engasjerer seg! Sliten nå, da. Kid
Lilleba Skrevet 15. februar 2003 #13 Skrevet 15. februar 2003 Gikk i toget i Bergen. Kjempegøy. Stor stemning. Masse folk. Sies å ha vært minst 15 000. Og så DET nydelige været- reine 17. mai. Bush bryr seg neppe, men han får iallfall med seg at han ikke kan gjøre hva han vil uten at folk protesterer! Her i Bergen holdt forresten en amerikansk gutt appell. Det var sterkt.....
Psst... Skrevet 15. februar 2003 #14 Skrevet 15. februar 2003 Ja, og det var en fantastisk flott opplevelse. :D
Pip Skrevet 16. februar 2003 #15 Skrevet 16. februar 2003 Skulle VELDIG gjerne gått, men her jeg er nå (et stykke ute på bygda) var det ingen tog å gå i... Men har sett glimt på TV, og fått med meg at det var yrende liv og god stemning. Så bra!! :D
Lionda Skrevet 16. februar 2003 #16 Skrevet 16. februar 2003 Jeg var på Youngstorget, og hoppet nedover Karl Johan etterpå Hoppet? Ja, fordi noen hadde laget et slagord som gikk slik som dette: "Den som ikke hopper nå støtter Bush" Og DET kunne jeg jo ikke ha på meg!
Gjest Hilde Skrevet 16. februar 2003 #17 Skrevet 16. februar 2003 Jeg gikk ikke i tog - av flere grunner. Men jeg lurer på - hvorfor var det ingen slike reaksjoner etter det fryktelige terrorangrepet mot USA den 11. september ? Da ble over 6000 uskyldige mennesker ble sprengt i fillebiter. Jeg er ikke FOR noen krig - men jeg ser selvsagt nødvendigheten av å sette hardt mot hardt når det gjelder Irak og deres støtte til terrorisme og terrorister.
Lionda Skrevet 16. februar 2003 #18 Skrevet 16. februar 2003 Grunnen til at det ikke var noen slike reaksjoner etter 11. september er at det ikke er nødvendig å gå i tog for noe alle er enige i. Jeg tviler på at du finner mange i Norge som mener at angrepet på World Trade Center var riktig. Angrepet på Irak derimot er det svært delte meninger om, og derfor vil folk gjøre meningene sine synlige.
Gjest Hilde Skrevet 16. februar 2003 #19 Skrevet 16. februar 2003 Det stemmer ikke det du sier der, Lionda - alle var ikke enige om det. Vi har vel alle lest innlegg fra kjente mennesker her til lands og hva de mente om det som skjedde i USA - hvis ikke så kan du jo ta en titt på hva Torkel Brekken som er religionshistoriker og forsker ved Universitetet i Oslo har skrevet: http://www.human.no/fritanke/2001/06/kronikk.html
Gjest gurimalla Skrevet 16. februar 2003 #20 Skrevet 16. februar 2003 Ja, jeg var på Youngstorget og jeg gikk i tog. Det var en veldig fin opplevelse. Gikk du ikke i tog fordi det ikke var noen tog etter 11. september Hilde? Hvis jeg ikke husker helt feil var det ganske mange markeringer etter 11. september også, her i Oslo var det blant annet et fakkeltog og flere gudstjenester. Demonstrasjonen i går blir uansett annerledes, her forsøker folk å si hva de mener om noe som skal skje, ikke en markering mot noe som har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå