Gå til innhold

Transport kirke - festlokale for gjestene

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Er det vi som skal betale og fikse transporten for gjestene? Jeg aner ikke jeg altså :) Det er ikke så langt mellom kirken og hotellet men langt nok til at det bør være transport.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle bryllup jeg har vært har gjestene ordnet dette selv. De fleste har samkjørt kjøring, satt igjen bilen ved selskapslokalet og hentet den dagen etter.

Vi ordnet det sånn at for de vi visste ikke hadde bil, snakket vi med noen av de andre gjestene, slik at de fikk sitte på med dem (dette gjaldt de som ikke kjente så mange andre).

Skrevet

Kom på at et vennepar av oss, leide buss som de fraktet gjestene fra kirken til selskapslokalet. Bussen kjørte veldig omvei, hadde omvisning i bygda og det ble servert småmat og drikke på bussen.

Skrevet

Vi kommer nok ikke til å ordne med noen transport i fra kirken til lokalet. Men vi kommer til å ha en sjåfør med bil/minibuss tilgjengelig til kvelden når gjestene skal hjem igjen.

Skrevet
Vi kommer nok ikke til å ordne med noen transport i fra kirken til lokalet. Men vi kommer til å ha en sjåfør med bil/minibuss tilgjengelig til kvelden når gjestene skal hjem igjen.

Det samme har vi også tenkt. :)

Skrevet

Vi forventer at gjestene forflytter seg selv fra kirka til lokalet. De kan jo ikke la bilen stå igjen ved kirka (og ja, de må jo på et vis komme seg fra sine hjem og til kirka, de aller, aller, aller fleste vil nok da ta bilen, ca halvparten reiser dessuten med ferge for å komme seg til der kirka/lokalet er)

Det er et stykke å kjøre fra kirke til lokale, og jeg vil oppfordre alle til å kjøre så fort som mulig (innenfor grenser og logikk selvsagt) for vi skal ikke h fotografering etter kirka, og ønsker å ikke ha lang tid mellom vilse og middag for å ikke få så sen fest. Derfor legger vi opp til et relativt "strampt prgram" fra kirke til middag, og for å ikke fo forsinkelser der må altså alle kjøre dirkte. (litt slingringsmon å gå på har vi selvsagt planglagt da, men ikke at noen skal hjem først etc. Dette opplyses klart i invitasjonen, så det bør ikke være noe problem)

Hvordn folk kommer seg fra lokalt og hjem... ja det er en større utfordring, da altså særlig for disse "fergereisende", som ikke like lett/rimlig tar en taxi hjem og henter bilen neste dag.

Kanskje jeg burde legge opp til en felles transport fra fergeleiet (eller, da er det enklere at de tar hurtigbåten) til kirka, og fra kirka til lokalet for dem som ønsker det, slik at de kan la bilen stå på fergeleiet, evt bli kjørt til fergeieliet, og bar ordne seg på andre sida der nattestid.

Ok, kanskje jeg ombestemte meg i løpt av tråden her... For det med de fergereisende er jo et problem. Men for de andre, så anser jeg det som normalt at de kjører til kikrka, kjører til lokalet og om de ordner seg med noen som kjører dem hjem, setter igjen bilen, blir hentet av noen, etc, ja det er opp til dem selv. Slik er det vanlig at min familie klarer seg i alle fall. Et og annet avholdsmenneske finnes det, som gjerne kjører sine nærmeste hjem (jeg er en av dem som har pleid å funger som "sjåfør" selv, men det blir ikke aktuelt denne dagen, naturlig nok) og resten får ta taxi om de ikke kjenner noen de kan ringe til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...