Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En veninde har innledet et forhold til en tyrker, noe det er delte meninger om i lokalsamfunnet.

Mange mener hun er godtroende og at det bare er jenter som ikke har hode eller kropp nok til å finne norske menn som vil leve med en tyrker, hva slags jenter gifter seg med tyrkere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart at det er mange som har fordommer mot å ha utenlandske partnere, men burde man ikke være litt forsiktig med å tro at "alle" har skitne hensikter? Ja, man hører historier om (som oftest) jenter som blir lurt , truet osv. Men man må se på personligheten og historien til partneren sin og ikke nødvendigvis hvilket land han/hun kommer fra. Selvsagt kan det være lurt og ikke bli for godtroende eller naiv, men dette gjelder vel i alle forhold?

Det beste rådet jeg kan gi er å se på familien til partneren din; er de veldig konservative, religiøse, negative til deg osv? Det er klart at hvis familien til en utenlandsk gutt ikke liker deg, så har du kanskje ikke så mye fremtid med han allikevel. Har hun møtt foreldrene hans, eller andre i familien? Familien sier mye om en person, spesielt i mange land som Tyrkia osv. der familiebåndene er "sterkere" og det handler mer om respekt og ære.

Jeg er selv sammen med en utenlandsk gutt, men jeg har alltid vært forsiktig. Jeg holder øynene åpne, og vet at hvis jeg merker noe som absolutt IKKE er riktig, så må jeg gå. Det er tross alt bedre det enn å kaste bort tiden sin på noe som kan bli veldig sårende og bittert. Jeg har vært sammen med han i 2 år nå, og jeg blir tryggere og tryggere på han for hver dag som går - men jeg er tvilende/ usikker/ på vakt pga. våre ulike kulturer og levesett. Dette er han fullstendig klar over, og istedetfor å ta det personlig prøver han å hjelpe meg med å forstå og møte meg på halvveien. ;)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hva slags jenter som gifter seg med tyrkere? Jo, det er jenter som finner en person, som tilfeldigvis er tyrkisk, som de elsker!! Selvfølgelig må man være bevisst på kulturforskjeller og slikt, men det er personligheten som er viktig, ikke nasjonaliteten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...