Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Om du oppdager at samboeren din lyver om unødvendige småting, ville du da blitt skeptisk til forholdet? Vi har vært sammen noen år og har etterhvert oppdaget at han lyver om små (og sikkert store) ting. Har spurt han hvorfor han lyger, men da bare lyver han enda mer og sier at det gjør han alltid er helt ærlig mot meg ( ), enda jeg har beviser om alt løgn og dritt-snakk. Jeg er ærlig mot han og ønsker egentlig bare å kunne stole hundre prosent på kjærsten min...
Smarties Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har vel i og for seg ikke blitt løyet for, men det har vært ting han ikke har fortalt meg.. Har du forsøkt å konfrontere ham med "bevisene", da? Da kan han jo ikke nekte...
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har opplevd noe lignende, og ble veldig usikker av det. Det var ikke sånn at jeg prøvde å konfrontere han i begynnelsen heller. Bare helt ut av det blå kom det masse som ikke stemte sammen, og hvis jeg spurte forandra forklaringen seg litt og litt. Dette var ting som i utgangspunktet ikke betydde noe, men det gjorde meg så utrolig usikker, og han la etter hvert masse skyld på meg og sa at jeg ikke ville takla å høre noe annet osv. Og det var jo vanskelig å motbevise. Vet ikke hva jeg ville gjort. Det forholdet er over nå uansett, sikkert mye av andre grunner enn det. Jeg vet bare at det var noe som plaga meg veldig. Selv om jeg stolte på han i viktige ting, så lurte jeg hele tiden på hvorfor han lurte meg om andre ting...
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Om du oppdager at samboeren din lyver om unødvendige småting, ville du da blitt skeptisk til forholdet? Vi har vært sammen noen år og har etterhvert oppdaget at han lyver om små (og sikkert store) ting. Har spurt han hvorfor han lyger, men da bare lyver han enda mer og sier at det gjør han alltid er helt ærlig mot meg ( ), enda jeg har beviser om alt løgn og dritt-snakk. Jeg er ærlig mot han og ønsker egentlig bare å kunne stole hundre prosent på kjærsten min... ← Ja, jeg ville blitt skeptisk da ja. Har erfart at en del personer har ingen problemer med å lyve andre rett oppi fjeset samtidig som de sverger på at de ikke lyver. Det høres ut som det er en veldig slitsom situasjon for deg, og personlig vet jeg ikke om jeg hadde orket å leve sammen med noen som oppfører seg sånn. Sannsynligvis hadde jeg ikke orket det.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Samme gjest som har opplevd noe lignende. Ja, det er vanskelig. Jeg syntes det var så vanskelig at det alltid bare var småting, for det betydde jo egentlig ingen ting... og jeg var ikke bekymra for om han hadde et forhold bak ryggen min eller andre viktige ting. Likevel gjorde alle små løgnene noe med kommunikasjonen mellom oss, syns jeg. Hvis han kom hjem lenge etter at bussene hadde slutta å gå og påstod at en buss som kun kjører motorvei, er 2 timer forsinka... Det kan godt hende at dette var sant, men da hadde det allerede vært 10000 andre løgner så jeg slutta nesten å snakke med han føler jeg. Jeg hadde aldri i verden blitt sur om han hadde sagt at han hadde det kult hos kameraten sin og tok taxi hjem selv om det var dyrt. Det skjedde uansett ikke ofte. Andre ting kunne være enda mindre bagateller. Saken var at jeg hele tiden så at ting han sa ikke stemte og følte meg mer mistenksom enn jeg egentlig syns jeg har anlegg for å være. Det kan jo være individuelt hvordan man opplever ting. Jeg var oftest mest sur på meg selv fordi jeg hang meg opp i dette. Men det viktigste i hvordan det føltes for meg var at kommunikasjonen rett og slett ikke var god. Hvordan er det for deg trådstarter? Kommuniserer dere greit ellers?
AlmaCity Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Eksen min hatet konfrontasjoner, eller å skuffe meg. Så istedet løy han, også om småting fordi han ikke orket å si sannheten. Det gjorde jo imidlertid alt verre, fordi jeg ikke visste hva som var sant eller ikke. Hvis han kunne lyge om små ubetydelige ting, hva da med de store viktige?
missluna Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Det kommer veldig ann på hva han lyver om og hvor ofte og viktige tingene er. Om du konfronterer han med en løgn og han lyver enda mer og blir sint osv, da hadde jeg nok blitt veeldig skeptisk. Jeg var sammen med en som løy så mye at han trodde det nesten selv. han ble rasende på meg da jeg la frem bevis på at jeg visste at han løy og mente jeg hadde funnet opp bevisene selv. Ingenting var hjelp i.. Det endte selfølgelig i at jeg til slutt begynte å grave i hva han gjorde til stadighet og at jeg ikke stolte ett sekund på han. Fant senere ut at fyren hadde vært utro mot meg i et halvt år, så en løgn ble til at hele livet hans ble en stor løgn...
Cognizance Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Jeg tror ikke jeg hadde takla dette, jeg liker ikke å ha folk jeg ikke kan stole på i livet mitt i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå