Gjest Gjest 1 Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Hvis en synes vann er kjedelig og ikke orker å passe på at en får nok av det, er te uten koffein en god erstatning? Dekker te den samme funksjonen? (Kan være postet på feil sted) Endret 20. januar 2007 av Gjest 1
Gjest Fruktfat Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 tja, te er jo vanndrivende da. hva med fun light saft? jeg slite rmed å få i meg vann (blir kvalm om jeg drikker mye av det), men om jeg drikker vann av imsdalflaske med "tut" gå rdet helt fint. prøve det?
Gjest Gjest 1 Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 tja, te er jo vanndrivende da. hva med fun light saft? jeg slite rmed å få i meg vann (blir kvalm om jeg drikker mye av det), men om jeg drikker vann av imsdalflaske med "tut" gå rdet helt fint. prøve det? ← Det er bedre med de vannflaskene som er tilsatt smak som skogsbær, tranebær, osv. ja, så da må en kjøpe inn mye hvis det skal være til hver dag! Fun light er greit nok, men ikke helt vellykket. Hvis te er vanndrivende kan en jo bare drikke mer te?
gaja Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 enkelte urteteer er ikke vanndrivende. spør på helsekosten.
Gjest Gjest 1 Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 enkelte urteteer er ikke vanndrivende. spør på helsekosten. ← Flott!
Gjest Vidvandre Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Grønn te er ikke vanndrivende, men godt og sunt
Dagoberta Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Grønn te er ikke vanndrivende, men godt og sunt ← Vet du om det er like mye koffein i grønn te som svart te? Eller er den uten koffein? Når det gjelder vann, venner man seg ganske fort til det - jeg var heller ikke glad i vann før, men synes det er godt nå når jeg har sluttet å drikke brus og saft. Det kan være lettere å venne seg til det om det er iskaldt, gjerne med litt isbiter eller litt sitron
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 Jeg trodde grønn te var enda mer vanndrivende enn vanlig jeg? :klø: jeg flyr iallefall mye mer på do av grønn te enn av vanlig
gaja Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 grønn te er veldig vanndrivende. det inneholder halvparten så mye koffein som vanlig te.
Gjest Catwoman Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Vann er lettere å få ned hvis det ikke er så kaldt, men litt mer lunka. Med mindre man er skikkelig skikelig tørst da. Jeg gjør som Fruktfat - drikker vann av flaske med tut. Det trenger ikke være vann med smak, bare det å drikke av flasketut fremfor glass gjør det mye enklere å få i seg. Av en eller annen grunn.
Gjest Fruktfat Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Det trenger ikke være vann med smak, bare det å drikke av flasketut fremfor glass gjør det mye enklere å få i seg. Av en eller annen grunn. ← nå drikker jeg 3-5 imsdalflasker om dagen, jeg som aldri har drukket noe særlig vann! det er utrolig hva den tuten kan gjøre
eriksen Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 (endret) Koffein er vanndrivende ja, men væsken som er i kaffen/teen er nok til å kompensere for det! Beklager om jeg bryter ned noens verdensbilde her nå, men kaffe, te, fun light osv teller som all annen væske. Og for ikke å snakke om all væsken vi får i oss gjennom maten! Det er en myte at koffeinen i kaffe driver ut mer væske enn den tilfører: "No differences were found among other variables. In summary, there is little evidence to suggest that the use of beverages containing caffeine during nonexercise might hinder hydration status." Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2004 Aug;14(4):419-29. "This study found no significant differences in the effect of various combinations of beverages on hydration status of healthy adult males. Advising people to disregard caffeinated beverages as part of the daily fluid intake is not substantiated by the results of this study." J Am Coll Nutr. 2000 Oct;19(5):591-600. Endret 25. januar 2007 av eriksen
Krokus Skrevet 28. januar 2007 #13 Skrevet 28. januar 2007 Rød te skal være enda sunnere enn grønn te. Den er uten koffein så den blir heller ikke så bitter, smaker godt. Rooibush garden er veldig god.
Annicka Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Rooibos te har en naturlig søtsmak slik at man ikke trenger å tilsette sukker. Utrolig mange helsevirkninger. Les denne artikkelen: http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler/aspa_lin/art1.htm. . Nettbutikken xxxxx har 10-14 forskjellige roobios teer. Min favoritt er Magisk Bringebær. Innlegget er redigert i henhold til Kvinneguidens regler. Ta gjerne kontakt for annonsemuligheter. Trille (mod) Endret 6. mars 2007 av Trille
Gjest Gjest 1 Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Rooibos te har en naturlig søtsmak slik at man ikke trenger å tilsette sukker. Utrolig mange helsevirkninger. Les denne artikkelen: http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler/aspa_lin/art1.htm. . Nettbutikken xxxxx har 10-14 forskjellige roobios teer. Min favoritt er Magisk Bringebær. ← Bra tips! Endret 6. mars 2007 av Trille
Spire Skrevet 4. februar 2007 #16 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Jeg leste et nettopp et sted at te er bra å drikke istedet for vann. Grunnen var at det i te (ulike typer - ulike goder) ofte er mye gode vitaminer og mineraler som ikke finnes i vanlig vann. Så hell innpå! Gode råd du har fått ang. rooibush og urtete i forhold til sent på kvelden når du ikke vil ha i den koffein. Et annent råd er å huske å enten spise noe med c-vitaminer (appelsin, kiwi etc.)eller tilsette sitronsaft i teen før du drikker den. Te kan nemlig hemme opptak av jern, mens c-vitaminer fremmer det. Man kan med andre ord risikere å få lave jernverdier hvis man drikker mye te til/før/etter et måltid slik at kroppen ikke tar opp jernet maten. Endret 4. februar 2007 av Spire
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2007 #17 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har kjenner ei som hadde en pasient som bare hadde drikki kaffe et år, denne personen var forferdelig uttørket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå