Debra Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 jeg ringte sjefen min idag og spurte omjeg kunne få forskudd på noe av feriepenger. han sa ja, for er deltidsansatt og da har jeg krav på det. fikk et nr jeg skulle ringe. gjør nok det på mandag. jeg skal reise på onsadg. tror du jeg får penger til da? han mente han¨skulle få det til mandag el tirsdag. men hvordan fungerer det? setter de bare over penger med en gang hvis sjefen har sagt ja? det må ikke gjennom "hundre ledd" føsrt og tar grusomt lang tid? takk for svar.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Det må du spørre sjefen din om, for det kommer helt og holdent an på rutinene i din bedrift. Hos oss får vi pengene i cash på dagen hvis vi skal ha forskudd, ingenting blir betalt ut til konto utenom de faste lønningsdagene (annenhver fredag).
Debra Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2007 ok. for vi får lønn hver 10. men du tror ikke de blir satt på konto altså? jeg får dem uansett kontant?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Aner ikke, som sagt må du høre med sjefen, for det gjøres forskjellig fra bedrift til bedrift.
Debra Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2007 ok skjønner. håper jeg får de på kortet ihvertfall. rekker ikke å få satt dem inn
Krista83 Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Vi får alt forskudd på lønnskonto.. kan jo håpe det er slik for dg også
Veslejenta Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Hvordan man gjør dette er forskjellig fra bedrift til bedrift. Der hvor jeg jobber blir det sendt transer til bank flere ganger i uka. Forskudd på lønn og feriepenger kan bli sendt med disse transene. Men etter hva jeg har skjønt blir forskudd på feriepenger vanligvis gitt ved neste lønnsutbetaling hvis man ikke ber særskilt om noe annet. Hos oss er det nærmeste leder som gir melding til lønnsavdelingen om at forskudd skal utbetales da det er han/henne som godkjenner dette. Det må ikke gjennom flere ledd en dette hos oss.
Meaty Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 (endret) Der hvor jeg jobber blir det sendt transer til bank flere ganger i uka. Forskudd på lønn og feriepenger kan bli sendt med disse transene. ← Dette har jeg ikke hørt om. Er det et eget firma for transvestitter som kjører budbil? (sk. TransportTransvestitter) Beklager, jeg klarte ikke å la være!! Endret 21. januar 2007 av Meaty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå