Gå til innhold

Finnes det statistikk over hvor mange som

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Ser at det er en del utroskaps-tråder ute og går, og jeg lurer på om det finnes noe statistikk over hvor mange som er utro i løpet av livet? Synes jeg har lest en undersøkelse om dette for en stund siden, men husker ikke helt hvor mange prosent det var snakk om...Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tror det var snakk om 40% jeg. Og dermed er vel egentlig diskusjonen lagt død i en annen tråd her......40% er ikke alle:-) 40% er mange, men ikke engang flertallet:-)

Skrevet

Her står det bl.a:

Sidesprang

Utroskap er en vanlig sak. I 2002 svarte 29 prosent av mennene og 23 prosent av kvinnene at de har hatt sidesprang en eller annen gang mens de var gift eller samboende.

Hva så med utroskap i nåværende forhold? 16 prosent av mennene og 11 prosent av kvinnene har vært utro mot den de er gift eller samboer med.

Skrevet
Her står det bl.a:

Undersøkelser viser at tallene er betydeligt høyere en det som kommer frem i spørre undersøkelser; da svært mange som har vært utro bortforklarer det for seg selv med f.eks: Jeg var full, det var i syden, jeg var så deprimert, jeg ble så forelsket, det var bare den ene gangen. Har selv hørt: Jeg var ikke utro, for jeg hadde alerede tenkt å fortelle at jeg ville skilles....

Svært mange som har vært utro med påfølgende dårlig samvitighet bortforklarer det for seg selv slik de etter hvert overbeviser seg selv om at det ikke var utroskap.

Skrevet
Undersøkelser viser at tallene er betydeligt høyere en det som kommer frem i spørre undersøkelser; da svært mange som har vært utro bortforklarer det for seg selv med f.eks: Jeg var full, det var i syden, jeg var så deprimert, jeg ble så forelsket, det var bare den ene gangen. Har selv hørt: Jeg var ikke utro, for jeg hadde alerede tenkt å fortelle at jeg ville skilles....

Svært mange som har vært utro med påfølgende dårlig samvitighet bortforklarer det for seg selv slik de etter hvert overbeviser seg selv om at det ikke var utroskap.

Utroskap er noe som biter og lager dype sår i samvitigheten resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...