tingeling Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Vi planlegger å ha vennefest på kvelden (gifter oss i tinghuset og har lunsj på restaurant med foreldre og søsken), men har tenkt å ha kun bar (åpen) og noe småtteri å tygge på. Dette kommer vi selvsagt til å opplyse om i invitasjonen slik at ingen kommer sulten. Satser på gode drinker og bra musikk, men ingen taler etc. Det blir jo litt "invitert-på-kaffe"-varianten, bortsett fra at alle kommer da og ingen må vente på at middagen skal bli ferdig. Dessuten er alle i samme alder, og stemningen blir nok ganske raskt høy (håper vi). Er det noen andre som har gjort slik, og hvordan var reaksjonene? tingeling
Wildy Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Jeg var i et bryllup for noen år siden hvor det ikke var den tradisjonelle middagen. Det var lett fingermat, lekkert dandert, musikk og bar Artigste bryllupet jeg noensinne har vært i! Ingen kjipe taler, grusomme allsanger,vond rygg etter fem timer til bords på håpløse stoler etc.....
Gjest gjesta Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Lurt å skrive det i invitasjonen slik at alle spiser før de kommer. Men kan kanskje være greit med noe lett å spise litt på kvelden slik at folk ikke stikker fordi de er sulte. Slike fester pleier jo å vare en stund.
momo Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Vi har en del i familien min som ikke klarer og begrense seg når det gjelder alkohol og blir direkte ufine med litt alkohol innabords. Så vi valgte og ha tradisjonelt selskap selve dagen, men uten alkohol. Så helgen etter hadde vi fest for alle venner, med enkel mat og fri bar. Tror det blir mer sukse og ta den festen samme dagen. For det var veldig mange som ikke kom på den festen og det hadde ingen bryllups stemning over seg. Ble som en vanlig fest. Vi hadde det jo utrolig gøy, men ble liksom ikke noe med bryllupet og gjøre. Synes det høres veldig bra ut sånn som dere har planlagt og tror det kan bli kjempe bra.
Arkana Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har egentlig ingen erfaring med slike bryllupsfester, men jeg ville bare si at jeg synes det høres veldig bra ut og jeg hadde vært veldig positiv til en slik invitasjon. Fint at dere skal opplyse om at det ikke blir middagsservering, men jeg synes det kanskje burde serveres mer enn bare snacks siden festen sikkert varer en stund (trenger ikke være mer enn litt fingermat eller noe sånt, men noe som metter litt mer enn nøtter og potetgull). Det er ikke så gøy å feste hvis sulten gnager. Men, som sagt, synes det høres supert ut.
tingeling Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2007 Nå ble jeg glad:) Vi kommer til å ha nattmat, så ingen føler at de må stikke til nærmeste mc donalds for å overleve natten. Og så starter vi med champagne for rette stemningen tingeling
*Emma* Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Hørtes helt supert ut syns jeg. Men er enige med de andre (og TS) i at det bør være noe lett å spise.....tapas eller littegrann spekemat eller noen fancye pizzaer skjært i bittesmåstykker (så man kan spise stående uten å søle) eller noe sånt... Taler og sanger er bare drepen....
Lady Lovelylocks Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Enig med det de andre sier; dette høres bare helt supert ut.
Gjest gurimalla Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 Har vært på slikt bryllup - veldig vellykket. Bra at dere har tenkt å servere nattmat. Lykke til
Drua Skrevet 20. januar 2007 #10 Skrevet 20. januar 2007 Dette hørtes ut som et bryllup etter min smak
Gjest Emera Skrevet 20. januar 2007 #11 Skrevet 20. januar 2007 Høres kjempegøy ut! Og jeg er en av dem som faktisk liker fem-timer-ved-middagsbordet-og-taler-og-sanger-brylluper. Kanskje jeg har vært heldig med gode taler og sanger i bryllupene jeg har vært i..? Bryllup er herlig, stort eller lite, tradisjonelt eller annerledes!
Gjest MaFe Skrevet 29. januar 2007 #12 Skrevet 29. januar 2007 Synes også dette hørtes ut som en veldig god ide- har tenkt tanken selv, og ble inspirert!:-) Men; når har dere tenkt å starte? Og hvor lenge mellom start, kakeservering og nattmat?
tingeling Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2007 Synes også dette hørtes ut som en veldig god ide- har tenkt tanken selv, og ble inspirert!:-) Men; når har dere tenkt å starte? Og hvor lenge mellom start, kakeservering og nattmat? ← Vi tenker å starte ca kl 20. Og jeg vet ikke om vi skal ha noe særlig av kaker. Men hvis vi skal ha bryllupskake så blir det nok med en gang, sammen med champagnen. Men jeg er uansett opptatt av at ingen føler de er invitert på "kaffe". Kommer nok til å sette ut ost og kjeks kl 21 og siden spekemat med tilbehør ved midnatt. tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå