Lilli1979 Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Hei! Fikk brev fra House of Brides i går om at kjolen min har ankommet lageret deres i Tåstrup. Tenkte vi skulle kjøre ned og hente den og dermed slippe at den blir stoppa i tollen hvis den blir sendt. Samtidig får vi oss en koselig langhelg. Men- hvordan frakte den best mulig? Går det ann å brette den og stappe den ned i en koffert liksom? Har noen kjørt over grensa med kjolen? Hvordan gikk det? Jeg har aldri tatt med meg så mye som en boksøl for mye over grensa, så kjenner jeg blir litt stressa... Hvis vi blir stoppa- hva sier man? De kan jo ikke akkurat bevise at den er kjøpt der.... hvis jeg sier jeg tok den med fra Norge til Køben for å vise tanta mi liksom... Kom med erfaringer, please...
CheapChampagne Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Tviler på at tollvesenet er ute etter å ta brudekjoler. Er nok narkotika og storsmugling de er på jakt etter
Lilli1979 Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2007 Det har du selvfølgelig helt rett i , men det skal litt mer til for å berolige meg serru Ingen som har kjørt over grensa med kjolen? Lurer også på hvordan det går ann å pakke den - får de plass i en koffert liksom eller må den henge? (har nemlig en veldig liten bil )
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Ser for meg at det ikke kan være helt heldig å "stappe" kjolen nedi en koffert. Den må da bli krøllete... Jeg tror heller jeg ville satset på å legge den øverst i bagasjen i en kjolepose. Ok, veldig synlig hvis du blir stoppet. Men dumt om du får ødlagt den. Tror jeg hadde krysset fingre og håpet det gikk greit. Ble jeg stoppet fikk jeg heller bite i det sure eplet og betale tollen. Men tror ikke de reagerer nevneverdig på en kjolepose. Er jo mange som har med penklær over grensa. Den unnskyldningen din tror jeg hadde blitt rimelig fort gjennomskuet... Men som sagt over, kjolesmugling er ikke tollvesenets hovedgesjeft. Går sikkert greit.
Gjest joje Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Jeg hadde gjort som en over nevner og lagt den i en kjolepose pent på toppen av resten av bagasjen. Jeg tror ikke du trenger å uroe deg så mye for at du skal bli stoppet, for det skjer ikke så ofte. Tollvesenet vet hva de er på utkikk etter, og så lenge du ikke har utenlandske skilter, kjører trailer/lastebil eller buss, så er du nok relativt trygg.
Hedda-78 Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Jeg fikk råd om å henge kjolen, i kjoleposen, på kleshengeren, i det der håndtaket over sidedøra bak, og legge kjoleposen utover baksetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå