Bustetroll Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Er det noen her som har erfaring med å flytte til et annet land (for en periode på minimum 3 år) med hunden sin? Man er avhengig av fly for å kunne komme til det aktuelle landet. Noen som har erfaringer, tips og råd? Taes i mot med takk.
Mellow Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Edit: Kikket litt rundt og finner forskjellig info om hva som gjelder nå, så jeg tror ikke du skal ta mitt ord for sikkert -ta heller kontakt med Mattilsynet. Endret 20. januar 2007 av Mellow
Bustetroll Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2007 Edit: Kikket litt rundt og finner forskjellig info om hva som gjelder nå, så jeg tror ikke du skal ta mitt ord for sikkert -ta heller kontakt med Mattilsynet. ← Mattilsynet?
Svart Katt Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Mattilsynet har ansvaret for dyr, dyrs helse osv i Norge. De kan nok gi deg informasjon om hva som gjelder når det kommer til innførsel og utførsel av kjæledyr.
Mellow Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Mattilsynet har ansvaret for dyr, dyrs helse osv i Norge. De kan nok gi deg informasjon om hva som gjelder når det kommer til innførsel og utførsel av kjæledyr. ← Det stemmer. Gi dem konkret informasjon om hvilket land du skal til, så kan de hjelpe deg med detaljene slik at du vet at du går riktig frem. Det eneste jeg regner med er ganske sikkert at hunden må gjennom (tror du slipper til Sverige), er rabiesvaksine med påfølgende blodprøve etter 120 dager, så forberedelsene må starte i god tid. Mattilsynets hjemmesider her. Endret 20. januar 2007 av Mellow
Bustetroll Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2007 Å ja. Det ante jeg virkelig ikke. Tusen takk. Er det noen her som har gjennomgått denne prosessen selv?
Trillrund Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Det er enklere å ta med en hund UT fra Norge enn INN. Det er ikke mange land som krever antibodytest for rabies for en norsk hund til å komme inn i landet, men du kan må regne med å måtte ta den før du reiser. Det kan også være krav om ormekurer, men siden Norge ikke har så mye av dette, kan det hende du slipper. Alt avhenger av hvilket land du skal til! Og husk at for å komme INN i Norge igjen, må hunden ha godkjent antibodytest for rabies og ormekur avhengig av hvilket land du har bodd i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå