Gjest Gjest_Per_* Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Lurer på hva andre mener: Kjæresten min innrømmet å ha vært til sengs med sin eks samboer ved en anledning. Jeg tok det helt rolig, sa jeg skulle prøve å legge episoden bak meg, men forlangte å få vite om all kontakt de hadde hatt bak min rygg. Etter noen dager skulle vi snakke om det. Jeg visste heldigvis litt. En kamerat hadde sett de to gå ut av en taxi og inn i hennes leilighet på natten. Så viser det seg at hun sitter og lyver for meg. Etter mye press, kommer det frem at hun også hadde samordnet historiene med sin eks i tillfelle jeg kontaktet han. De hadde nok bare vært til sengs en gang, så det hun løy om var sosial omgang, festing, middag ute etc med han. Da hadde jeg fått nok og avsluttet forholdet. Er det for mye å forvente at et menneske "legger seg flat" i en sånn situasjon, eller kan man ikke forvente full sannhet? Var mitt krav i denne settingen for stort?
Gjest Gjest_våryr_* Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har vært i din situasjon og kan bare snakke for meg selv. Da det hente meg var det helt tydelig at min samboer ikke hadde noen betenklighet med å lyve Som deg hadde jeg håndfaste og politelige bevis, men tror du det ble noe bedre av det. Han løy om alt så lenge det var en liten mulighet til å slippe å bli knepet Skulle tro at man ville legge seg flat å vise anger og vilje til å samarbeide for ikke å miste all tilit. Jeg tror at mange tviholder på løynene for å slippe å vise ansikt/ tape ansikt og for å begrense sitt eget skade omfang Du har min medfølelse og sympati Jeg er i mitt forold ennå jobber mye med tillit men opplever stadig at tillitstråden er veldig tynnslitt. Får mye pepper av venner fordi jeg ikke droppet sambo umiddelbart. Finner du oppskriften for reparasjon av skaden så vær så snill å smør den utover kvinneguiden. Du vil garantert oppleve å få din egen flagg dag
Gjest Gjest_Per_* Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har lest endel om utroskap og reaksjoner. Både artikler om samliv og undersøkelser. Det er veldig vanlig at sårene til den bedratte kommer mer av lyvingen enn av selve utroskapen. Jeg har faktisk begynt å fundere på om de som er utro også lettere lyver - og omvendt. Det er noen mennesker som ikke har evnen til å legge seg flat uansett situasjon. Etter mitt skjønn er de ganske så ynkelige.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Ja, jeg tror faktisk at de som er utro er kommet i et mønster med at de er blitt så vant til å lyve at de fortsetter med dette også når de blir konfrontert med utroskapen. Da har de ofte lenge måttet lyve om hvor og hva de har vært på når de har hatt sine "stevnemøter". Til slutt blir du så vant til å lyve at du nesten ikke selv klarer å skille mellom løgn og sannhet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå