Gå til innhold

Persienner

lillesky

Anbefalte innlegg

Finnes det store persienner (hvite) i 230 cm i vanlige butikker (dvs. ikke dyre spesialbestilte)?

Jeg har et stuevindu på 226 cm, og lurer på om jeg kanskje må ha to på 113 istedenfor? Blir det pent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært litt på "persiennejakt" i det siste og de lengste jeg har sett er 180 cm. Uansett ville jeg ikke hatt så bred persienne som 226 cm. siden den da blir veldig "tung" og det er en viss mulighet for at lamellene får et "heng" på midten hvis du forstår hva jeg mener.

Løsningen blir da altså minst to persienner, men jeg tror kanskje jeg ville ha brukt tre. Av en eller annen grunn ser det ofte mer harmonisk ut hvis man deler i tre i stedet for i to, men det er bare min personlige oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang i verden et stort stuevindu og brukte da to, det gikk helt fint det, og var fint også. Enig Med Leo en så sto blir for tungt og jeg tror det kan bli litt mektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stuevindu på 226 cm, og lurer på om jeg kanskje må ha to på 113 istedenfor? Blir det pent?

nei, det blir ikke pent. naboen min hadde det slik, og jeg synes det var fryktelig stykt. selv hadde jeg èn lang (istedenfor to korte) og det var mye finere! fikk ikke noe "heng" på midten i det hele tatt. Nå husker jeg ikke helt hvilken str jeg hadde (bor der ikke lenger så kan ikke sjekke) men det var ca to meter.

jeg lette en stund, men fant tilslutt på jysk (men det er 6 år siden). ser at de har 2 meter på kid, så det går jo an å høre der om de kan bestille lengre lengder til deg.

når jeg flyttet inn i ny leilighet ville jeg ikke ha persienner (når du tar dem ned litt fort virvler jo alt støvet) og valgte heller gardiner. andre alternativ er jo sånne.....hm, jeg vet ikke hva man kaller det..........persienner av hele tøystykker på en måte, som man kan dra opp og ned som persienner. skjønner hva jeg mener? jeg synes det er veldig fint, men har da kun sett det på mindre vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod i en eviglang kø på Hansen & Dysvik på Alnabru i forrige uke, og forran meg der stod det en mann som skulle bytte en persienne som var en god del lengre enn ham selv. I alle fall en halv meter lenger enn mannen, og han var høyere enn meg, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...