momo Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har forelsket meg totalt i dette huset. Men er litt skeptisk siden det har den formen det har og det da blir litt mange kriker og kroker. Men samtidig elsker jeg det og tenker at så lenge man lager praktiske løsninger så må det gå. Hva synes dere om huset??? http://www.blinkhus.no/wsp/blink3/frontend...dens&title=P105
Gjest KATTAstrofe Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Upraktisk. Vi har nylig kjøpt leilighet med mange skrå vegger (egentlig bare en, men den går tvers gjennom hele leiligheta), og jeg får hodepine av å tenke på hvordan vi kan innrede den fornuftig og utnytte plassen best mulig. Men stilig er det jo
JallaJalla Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Jeg er i utgangspunktet glad i utradisjonelle hus og da gjerne arkitekttegnet eller helst type funkishus. Ved først øyekast var det noe med taket jeg ikke likte på det huset du har lag tut link til. Men, heller ett slikt hus enn et ordinert 1 1/2 etg som "ALLE" bygger.
Gjest Fresh Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Upraktisk at man må ut i gangen for å bruke badet, synes jeg.
Gyda Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Syns det ligner på en grillstue/gamme - så jeg liker det ikke...
lillesky Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Synes det var stilig! Men jeg er litt ambivalent til små mange skråvegger. Vanskelig å møblere!
Cata Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Syntes stua så liten ut i forhold til de andre rommene. Er forøvrig enig med de andre som mener at det må bli vanskelig å møblere med alle de skråveggene.
Drua Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 Fin hytte Nei, jeg synes egentlig at det ble for mye vegger på en måte, ville hatt det litt mer åpent.
Arkana Skrevet 20. januar 2007 #10 Skrevet 20. januar 2007 Nei, det var ikke min stil i det hele tatt. I tillegg synes jeg, som flere andre her, at den var fryktelig upraktisk. Veldig mye av arealet er jo rett og slett ubrukelig pga alle vinklene og jeg synes også stuen så veldig liten ut.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. januar 2007 #11 Skrevet 20. januar 2007 Det så veldig smått ut, og veldig mye vegger (ville fjernet en del av dem hvis mulig). Ellers skjønner jeg at du likte formen, det gjorde jeg også. Men som sagt, veldig smått og alt for mange vegger.
momo Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 20. januar 2007 Tusen takk for svar. Skulle vi ha bygd det ville vi nok fjerna en vegg eller to. Er formen på det og det rommet i midten og glassdelen i stua som gjorde at jeg falt helt for det. Men enig med dere med alle de veggne så blir det litt upraktisk. Er fortsatt en del år til vi skal bygge da, nå er vi fortsatt bare på kikke og drømme stadiet. Så vi kommer vel til og forelske oss i noen hus underveis. Men vi vil gjerne ha et hus på en flate som ikke er så stort.
Bernina Skrevet 20. januar 2007 #15 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Er det peis midt i det rommet i midten? En kul detalj. Men jeg ville hatt det rommet uten peis i midten i det lange løp. Ellers er det to ting jeg stusser ved. 1. Man må ut i entreen for å komme til badet. 2. Alle soverom har inngang fra fellesrom Er egentlig mer for hus som har soverom i egen fløy. Litt viktig når det gjelder støy osv. Også er det litt kjedelig å måtte gå igjennom deler av stua og ut i gangen når man må opp og på do om natta (regner det midtrommet som en del av stua?). Og for små barn som legger seg tidlig blir det kanskje litt mye lyd fra fellesrom (tv, middager, venner på besøk etter leggetid). Endret 20. januar 2007 av Bernina
Twigi Skrevet 20. januar 2007 #17 Skrevet 20. januar 2007 Upraktisk at man må ut i gangen for å bruke badet, synes jeg. ← Er det peis midt i det rommet i midten? En kul detalj. Men jeg ville hatt det rommet uten peis i midten i det lange løp. Ellers er det to ting jeg stusser ved. 1. Man må ut i entreen for å komme til badet. 2. Alle soverom har inngang fra fellesrom Er egentlig mer for hus som har soverom i egen fløy. Litt viktig når det gjelder støy osv. Også er det litt kjedelig å måtte gå igjennom deler av stua og ut i gangen når man må opp og på do om natta (regner det midtrommet som en del av stua?). Og for små barn som legger seg tidlig blir det kanskje litt mye lyd fra fellesrom (tv, middager, venner på besøk etter leggetid). ← Akkurat dette tenkte jeg også. Hvis noen i familien har besøk, så kan ikke de andre gå og legge seg uten å måtte gå på utstilling mellom soverom og bad. Jeg foretrekker å kunne smette naken inn på badet ..... kan fort bli upraktisk En og annen skrå vegg kan være fint, men de bør avsluttes mot yttervegg med brutte vinkler/90 grader, slik at man kan utnytte dem med skap eller hyller. Det kunne jo forsåvidt vært løst greit her, f.eks. så kunne de to lange veggne som skiller stua (fra kjøkken/plass med bord ) vært kjørt i 90 graders vinkel nederst mot yttervegg, slik at du både hadde fått litt mer stue, og samtidig en bere utnyttbar plass i de to andre rommene. Men uansett, jeg tror kanskje dette er et sånt hus som man blir fascinert av , men som du kanskje ville bli lei og irritert av etterhvert - det er noe med muligheten for å være litt fleksibel i praksis.
Solaa Skrevet 20. januar 2007 #18 Skrevet 20. januar 2007 Kult hus, men jeg tror man fort kan angre på det, det er nok en grunn til at de fleste bygger hus på den tradisjonelle måten... Hvis du likevel ønsker å gi det en sjanse, så ville jeg bygd det i en etg til, slik at en kan ha færre og større rom i hver etg, og kanskje ha taket helt opp i stuen, og en liten "veranda" ned i stuen fra andre etg, og fremdeles ha masse store vinduer fra gulv til tak i stuen, eller noe lignende...
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2007 #19 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Jeg har forelsket meg totalt i dette huset. Men er litt skeptisk siden det har den formen det har og det da blir litt mange kriker og kroker. Men samtidig elsker jeg det og tenker at så lenge man lager praktiske løsninger så må det gå. Hva synes dere om huset??? http://www.blinkhus.no/wsp/blink3/frontend...dens&title=P105 ← Ligner litt på Dorado fra Nordbohus, men Dorado har ikke de skrå veggene, også har den en hems. Eller likt konsept med orginal form på huset, fellesrom med peis i midten og de andre rommene rundt. Syns som mange andre her at det er et "kult hus" men jeg ville nok aldri valgt det til meg selv da jeg syns det er litt for mye "kult" og litt for lite praktisk. Jeg ville ønsket flere muligheter til skjerming. Dette huset syns jeg er genialt med tanke på planløsning. Skulle jeg bygget hus kunne jeg godt endt opp med et sånt et! Endret 20. januar 2007 av Embla s
Veronal Skrevet 20. januar 2007 #20 Skrevet 20. januar 2007 Jeg synes det har litt for mye hyttepreg, dessuten synes jeg at det krever mye av omgivelsene sine. Dette er ikke et hus som passer inn på et tradisjonelt norsk boligfelt, heller ikke på et funkisfelt. Jeg synes det er viktig at man ikke kræsjer fullstendig med omgivelsene. Jeg ser for meg at et sånt hus vil kunne passe fint på forblåste steder på f.eks. Jæren med et stykke til nærmeste nabo. Ellers er slike hus som ikke har 90-graders vinkler en utfordring når det gjelder møblering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå