Imax Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Er det flere som meg som har måttet tisse på pinne og lurt på om de er gravide?
Snupsipusi Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 (endret) Jepp...Testet positivt 5 måneder etter fødsel. Hadde ikke fått mensen tilbake ennå, så det var bare intuisjonen som sa meg at jeg var gravid igjen... Var ikke planlagt, men det var greit likevel. Når det først var skjedd, så var det liksom like greit med to tette . Jeg brukte minipillen, men var ikke flink til å ta den regelmessig nok. Enkelte dager glemte jeg den også (skylder på ammetåka...). Så etter at nummer to kom ut, var det rett inn med hormonspiral (omtrent). Ville ikke ha flere unger med det første, og nå ser det ut til at det ikke blir mer enn de to vi har heller... Endret 19. januar 2007 av Snupsipusi
Kipa Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Ja..var gravid, og ved første tanke var det krise..faktisk..Men vi vendte oss til tanken og fant ut at dette skulle vi da jammen klare. Vi ble mer og mer positive til det og da vi begynte å glede oss mer og mer mista jeg desverre..14, 5 uke på vei..Sleit lenge med det etterpå, egentlig helt til neste gang det lyste blått på pinnen...og det var jo i juli i fjor...
L.v.b.s Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Nei jeg har ikke tatt graviditetstest etter fødsel.2uker senere enn min etterkontroll hos legen så fikk jeg mensen,da begynte jeg på minipillen zerasette,og jeg fullammer datteren min på fem mnd. men har kun hatt mensen 2 ganger plus en mindre blødning..hmm,har gått på vanlige p-piller før og da var det stabilt..kanskje pga amminga
L.v.b.s Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 En ting litt utenom spørsmål til Ts,jeg har lest ett eller annet sted+legen min sa at hvis man fullammer barnet sitt,så er det like sikkert som evt.p-piller?noen av dere som har hørt/erfaringer om det samme? -grøss...angrer litt på at jeg ikke har tatt test,men jeg merket at jeg var gravid med jenta mi,så jeg går utifra at jeg ville merket det nå også
Helen Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har satt inn spiral på 6 ukers kontollen etter hver fødsel.
L.v.b.s Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Det hadde ikke vært noen krise om jeg hadde vært gravid,men det hadde jo ikke vært bra at jeg har knasket i meg minipillene Kjøper en test imorgen,så er disse tankene ute av verden
Gjest Hedda Gabler Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Nei, jeg har vært heldig og ikke fått igjen mensen før etter et drøyt år. En ting litt utenom spørsmål til Ts,jeg har lest ett eller annet sted+legen min sa at hvis man fullammer barnet sitt,så er det like sikkert som evt.p-piller?noen av dere som har hørt/erfaringer om det samme? -← Jeg har hørt at det er FEIL, og hadde aldri turt å stole på amming som prevensjon.
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 Nei. Ikke fikk jeg igjen mensen før det var gått nesten et år heller. Men jeg har en venninde som var gravid igjen på seksukers kontrolll.
la Flaca Skrevet 20. januar 2007 #10 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Du hadde ikke noe alternativ som passet for meg. Ja, var ikke gravid med skulle ønske jeg var det. Ble imidlertid gravid 8 mndr. etter fødselen og glad for det. Kan legge til at det har tatt 7 og 8 mndr. før jeg har fått første eggløsning etter å ha født. Har fullammet begge gangene. Fullamming utsetter som regel eggløsning det første halve året etter føsel, men ikke alltid. Endret 20. januar 2007 av la Flaca
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. januar 2007 #11 Skrevet 20. januar 2007 Var VELDIG påpasselige med å bruke gummi etter fødselen, så det var ikke nødvendig å ta noen test. Fikk igjen mensen etter åtte mnd, selv om jeg ammet mye. Mista melka mer eller mindre etter ti mnd.
Siam Skrevet 20. januar 2007 #12 Skrevet 20. januar 2007 Tok vel en test etter første mens, men det var fordi det drøyde så fryktelig lenge før mensen kom andre gang. Ble gravid igjen 10 månder etter fødsel, men det var like greit. Hadde tenkt å begynne å prøve en måned etterpå allikevel. Denne gangen blir det rett inn med kobber- eller hormonspiral på 6-ukers kontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå