Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *Perser*
Skrevet

Heia vennen

Lurte på om jeg kan ta svarthyll nå når jeg er gravid?

Håper du ser dette her fort, for nå er jeg lei av å hoste så masse :(

Og en annen ting hvor mye c-vitamin bør jeg få i meg hver dag?

Tusen takk på forhånd :)

Kos og avstands klem fra syke *Perser*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeeei vennen min:)

Så jo ikke dette før nå da :cry: men men håper det går bra med deg:)

jeg er ikke sikker på svarthyllog svangerskap, jeg vet at små barn ned til 4 uker kan ta det, men jeg tør ikke si med sikkerhet om gravide kan...

men du kan bruke solhatt, men da må du bruke en som er TESTET UT på gravide, og godkjent. det er bare ett merke jeg vet om som er det, og det er BIOFORCE ECHINAFORCE. det er den originale solhatten. men ikke bruk den lenger enn 2-3 uker. solhatt og mange andre urter (noen kan) skal ikke tas lenger enn den perioden for de hindrer immunsystemet i å jobbe på egenhånd, så det blir passivt.

Nnår det gjelder C vitamin, kommer det an på om du røyker eller ikke. en sigarett fjerner ca 25 mg C vit fra kroppen. men du er jo gravid så da røyker du jo ikke:) :blunke:

De dosene som er anbefale ifølge ODT (optimal daglig tilførsel) er på ca 2-3000 mg. det er lettest å bruke bio-c fra apoteket, den er på 750 mg pr tablett. er du syk så ta 2 sånne tabletter hver 5. time, og ellers 2-3 daglig.

god bedring!!!!!!!

klem Iset:)

Gjest *Perser*
Skrevet

ååå tusen takk vennen min :)

Men hvis du tilfeldig kommer over svarthyll og svangerskap kan du være så snill og gi meg beskjed! Er ikke så stor fan av solhatt lenger... men svarthyll derimot :lol:

Så masse c-vitam kan man ta! hihi det var ei vennine som sa max 100mg! Tuusen takk imorgen skal jeg ned til helsekost og kjøpe meg masse c-vitamin og svarthyll i tilfelle det går greit å ta!

Jeg kan jo spør dem på helsekosten også, men du skjønner de som jobber der vet ikke så mye! Får håpe at de vet litt om svarthyll.. for nå er jeg lei :cry:

Kan du gi meg email adressen din på PM?

Vi snakkes lille venn :)

Goooe klemmer fra meg til deg

Skrevet

Hei igjen:)

hun venninnen din har nok misforstått litt ja :blunke: C vitamin er vannløselig, det kroppen ikke tar opp skilles ut med urinen igjen. dvs dyre dråper dersom du tar for mye på en gang, ikke noe verre enn det!

MINIMUMSDOSEN som er satt i Norge er på 60 mg. da unngår du såvidt mangler, såfremt du IKKE røyker!!!!! de fleste terapeuter og de som virkelig kan mye om C vitaminer (feks forskere innen emnene) tar som regel ikke under 2000 mg. noen professorer innen ernæring jeg har snakket med (bla på helsekost fagskolen) tar så mye som 20 000 mg daglig. så venninna di trenger kanskje et lite kurs? :ler:

email is coming up:)

klem Iset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...