Gå til innhold

Tror du på Gud?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Jeg tror Jesus har levd,men jeg tror noen har juksa litt ett sted med historien.

Nei, det er ingen som har juksa, myagi - det er jo det hele kristendommen dreier seg om: å TRO at Jesus er Guds sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at det har levd en fyr engang som het Jesus.

Han kunne sikkert mye rart.

Men det er mer sannsynlig at pappaen hans het Josef enn at han het Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

At Jesus har levd er ikke et spørsmål om tro - det er historiske fakta. Faren til Jesus kunne godt ha hett Josef han, men spørsmålet om Jesus er Guds sønn er fortsatt like aktuelt, og fortsatt et spørsmål om TRO...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Waco har skjønt det:

Kverula er Orakelet alle lytter til skjønner du Myagi.

Hadde det enda vært SÅÅÅ vel, waco! :ler:

(Hadde jeg ikke vært i så godt humør i kveld, waco, skulle du fått så øra flagra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du la merke til at eg skreiv dei som trur på Gud skal sleppa unna den verste jævelskapen?

Kommer seint inn her og har ikke fått lest det som kommer etter dette innlegget ditt enda. Svarer likevell fordi jeg sterkt føler for det! Slippe unna den verste jævelskapen sier du?

Hmm.... krig og elendighet, sult og smerte... si meg en ting, om menneskene har sluppet unna den verste jævelskapen, hvorfor dør det barn i sult og smerte hver bidige dag? Hvorfor ofrer mennesker med livet i krig og tortur hver eneste dag? Kan godt henne at DU har sluppet unna den verste jævelskapen, men kanskje du burde vurdere å flytte utenlands og se om du finner mange som er enige med deg?!!

Når menneskeheten totalt sett går i mot Gud, så vil det òg ramma dei uskuldige, om dei er aldri så mykje kristne.
Jasså? Så om jeg vier hele mitt liv til å gjøre det beste for andre men ikke tror på Gud, til tross for at jeg kanskje ubevisst følge de 10 bud... ja da synes Gud jeg fortjener straff, og han straffer like så godt de uskyldige også? Ja det var jammen meg en snill Gud du har der må jeg si. :roll:

Så nei, me kan ikkje sleppa unna alt. Men - sjølv døden treng ikkje vera fatal...
Døden er ikke skremmende, men en del av livets gang, og sånn må det være! Det er begrenset plass på denne kloden bør du huske så evig liv på jorda hadde nok blitt temmelig trangt skal jeg si deg. (Jeg skulle sitere deg på den biten med at vi valgte døden fremfor evig liv også)

Her i livet? Vel - det var eit forsikringsselskap som i statistikken la merke til at kristne var utsett for færre sjukdommar og færre ulukker. Tilfeldig?
Mange kristne lever sunnere. Røyker ikke og drikker ikke. Går det opp et lys for deg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at mange av dere som sier noe om dette med Gud og sånt' date=' burde finne litt mer "bakgrunnsinfo" før dere dømmer kristne/Gud. Føler mange dømmer før de egentlig vet hva det går ut på. Dette er bare noe jeg har inntrykk av. Correct me if I'm wrong. Ville bare si til alle uansett om dere tror eller ikke: DU ER ELSKET AV GUD!![/quote']

Jeg har lest bibelen. Jeg ser også flere kristne her inne som kanskje burde lese bibelen litt grundigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When everything around you brings you into tears' date=' remember Jesus loves you, remember Jesus cares! :wink:[/quote']

opprinnelig tekst er: When everything around you brings you into tears, remember someone loves you, remember someone cares!

Kjempefin tekst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - det er jo mange som tilber andre gudar enn Han, men det hjelper dei ikkje. Dei kjem ikkje til himmelen av den grunn, fordi dei følgjer galne vegar.

Og i himmelen skal alle leve livets glade dager i millioner og trillionervis av år? Blir ikke det..eh..... litt kjedelig i lengden? Må være mange spennende aktiviteter der oppe får en håpe da :)

Og - kven er desse andre gudane? Djevelen? Falne englar/demonar? Deira tid er begrensa. Deira makt er begrensa. Dei kan utføra overnaturlege ting, dei kan gi makt til dei som vil tilbe dei - men til kva pris?
Hvorfor skulle det være djevelen og demoner??? det finnes bøttevis av andre kjente og gamle guder og gudinner så kom ikke drassende med det eneste du vet om bortsett fra Gud. Demoner og djevelen er og har aldri vært guder!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - for å få litt balanse i desse argumeta: Å ikkje tru på Gud er som å stikka hovudet i sanden og tru at ingen ser deg.

Morsomt utsagn, men platt og dumt med tanke på at mange som ikke tror på Gud faktisk tror på NOE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud velsigne dere alle! :wink:

Flott at du har din tro men svar meg på en ting så jeg får stilnet min nysgjerrighet.

Hva gjør du for vår jord i praksis? Alt for mange kristne glemmer helt og ta vare på naturen, og er etter min mening alt for opptatt av å forkynne og fordømme. Mange som ikke tror på Gud er langt flinkere til dette som f.eks paganister. Leste noe fra noen som var så bra at jeg gjentar det her: En kan ikke alltid gå med nesa i sky og prate med Gud. en bør vende nesa nedover også til kloden våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må igjen minne på at jeg ikke har vært her inne på lenge, derfor ble det mye på rekke og rad her. Beklager om det virker aggresivt, for det er ikke meningen! Var bare så mye jeg også ville svare på når jeg leste denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at du har din tro men svar meg på en ting så jeg får stilnet min nysgjerrighet.

Hva gjør du for vår jord i praksis? Alt for mange kristne glemmer helt og ta vare på naturen, og er etter min mening alt for opptatt av å forkynne og fordømme. Mange som ikke tror på Gud er langt flinkere til dette som f.eks paganister. Leste noe fra noen som var så bra at jeg gjentar det her: En kan ikke alltid gå med nesa i sky og prate med Gud. en bør vende nesa nedover også til kloden våres.

Hehe - kjekt å se noen engasjerte mennesker :)

Men du... Hvem har sagt at paganistens gud og de kristnes gud ikke er det samme? Bare sett fra to forskjellige sider? Bare spør, for jeg tror på begge deler jeg. Og jeg tror ikke på to Guder. Men jeg tror at den kraften jeg tror på er den samme som de kristnes Gud og som paganistenes moder (selv om de vel ofte sier moder jord) - jeg tror det ja... Blir så mye å forklare. Men hva sier du?

I tillegg tror jeg at Jesus var Guds sønn i den forstand at han var en av de største lysarbeidere som har gått på denne jorden - det samme tror jeg om Buddha. Det er ikke så merkelig for meg at det dannet seg flere forskjellige religioner. Alt fra Buddhisme til gammel norrøn mytelogi. Der er likhetstrekk faktisk. Og hvis vi tenker etter. For så lenge siden måtte det nødvendigvis være flere mennesker som brakte budskapet - ellers ville det bare nå en veldig liten del av befolkningen på jorda. Så har de oppfattet det litt forskjellig alt etter hva bakgrunn og tro dem hadde fra før av. Det aller viktigste er hensikten som ligger bak tenker jeg.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...