Angel of darkness Skrevet 9. mars 2003 #161 Del Skrevet 9. mars 2003 Hør da mørkeengel' date=' dersom man er buddist, tror du man tror mye på jesus eller allah da?[/quote'] Eh... nei, det er jo akkurat det jeg mener. Den ene tingen utelukker den andre ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. mars 2003 #162 Del Skrevet 9. mars 2003 hmm... ja det var det jeg mente.... Jeg tror kristne er de mest egoistiske menneskene som finnes, tenk å innbille seg at man skal leve evig! Det er flere årsaker til at mennesker ikke bør leve lengere enn tilmålt tid... selv ikke i "evigheten", uten at jeg skal gå inn på det nå. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 9. mars 2003 #163 Del Skrevet 9. mars 2003 Gud er skapt av menneske for å tjene mennesket. Sorry folks, men Gud eksisterer ikke. MEN, det interessante spørsmålet er heller, hva er GUD for deg. Da åpnes mange andre dører! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WilliQ Skrevet 9. mars 2003 #164 Del Skrevet 9. mars 2003 Se på en tam hund som trygler om å bli klappet - er ikke det som å se et menneske på knærne for sin gud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashing Skrevet 9. mars 2003 #165 Del Skrevet 9. mars 2003 "Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne. Og døden skal ikke være mer, og ikke sorg, og ikke skrik, og ikke pine skal være mer. For det som før var er borte."(Joh åp 21:4) Så herlig det skal bli når Gud kommer igjen altså!! Gud elsker DEG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 9. mars 2003 #166 Del Skrevet 9. mars 2003 "Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne. Og døden skal ikke være mer, og ikke sorg, og ikke skrik, og ikke pine skal være mer. For det som før var er borte."(Joh åp 21:4) Så herlig det skal bli når Gud kommer igjen altså!! Gud elsker DEG!!! Så bra at det kom et positivt innlegg her ....synes mange er så negative .... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. mars 2003 #167 Del Skrevet 9. mars 2003 Ingen som har et lyte, skal tre fram: ingen som er blind eller halt, ingen som er vansiret i ansiktet eller har et vanskapt lem, ingen som har en brukket fot eller hånd, ingen som er pukkelrygget eller dverg, ingen som har en hvit flekk på øyet eller skabb eller noe annet utslett, og ingen som er skadet i pungen. Noen som har noen kommentarer til "Gud som elsker ALLE"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 9. mars 2003 #168 Del Skrevet 9. mars 2003 Så bra at det kom et positivt innlegg her ....synes mange er så negative .... :-? Ikke negative, men realistiske.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 9. mars 2003 #169 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis Gud er allmektig, er han ikke god. Hvis Gud er god, er han ikke allmektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 9. mars 2003 #170 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis Gud er allmektig, er han ikke god. Hvis Gud er god, er han ikke allmektig. Lett å slenga ut. Kan du begrunna det? (Eg har allereie imøtegått utsegnet, så pass på at du greier å argumentere mot det eg har sagt, òg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. mars 2003 #171 Del Skrevet 9. mars 2003 Crazy, hvis Gud virkelig var allmektig hvorfor kan man ikke ha andre guder enn ham, og hva var før begynnelsen, og hvorfor sier du at ingen vitenskapsmenn har kunnet motbevise bibelens ord når jorda beviselig går rundt solen? Blir ikke det litt dumt i lengden? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 9. mars 2003 #172 Del Skrevet 9. mars 2003 Se på en tam hund som trygler om å bli klappet - er ikke det som å se et menneske på knærne for sin gud? Meget treffende betegnelse, WilliQ!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 9. mars 2003 #173 Del Skrevet 9. mars 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 10. mars 2003 #174 Del Skrevet 10. mars 2003 Crazy, hvis Gud virkelig var allmektig hvorfor kan man ikke ha andre guder enn ham, Vel - det er jo mange som tilber andre gudar enn Han, men det hjelper dei ikkje. Dei kjem ikkje til himmelen av den grunn, fordi dei følgjer galne vegar. Om det hjelper deg å forstå, les heller bodet på denne måten: "Om du vil bli frelst og koma til himmelen, så skal du ikkje ha andre gudar enn meg." Og - kven er desse andre gudane? Djevelen? Falne englar/demonar? Deira tid er begrensa. Deira makt er begrensa. Dei kan utføra overnaturlege ting, dei kan gi makt til dei som vil tilbe dei - men til kva pris? og hva var før begynnelsen, Du ser kva du skriv her? ;-) og hvorfor sier du at ingen vitenskapsmenn har kunnet motbevise bibelens ord når jorda beviselig går rundt solen? Blir ikke det litt dumt i lengden? W Det blir litt dumt å tolka ALT bokstavleg, særleg når det gjeld å visa at Bibelen er gal. Tenk heller på kva den skapingshistoria skulle forklara. Tenk òg på frå kva referansepunkt ting skulle/skal forklarast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 10. mars 2003 #175 Del Skrevet 10. mars 2003 Hva som var før begynnelsen henspiller på bibelens åpningsreplikk, I begynnelsen. Man kan ikke starte en historie slik, for det må ha vært noe før "I begynnelsen"... see? At man ikke skal ha andre guder enn meg forsto jeg ikke, for hvorfor må man tro på noe som allikevel finnes? (f eks tastaturet mitt eksisterer enten jeg tror det eller ei). W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 10. mars 2003 #176 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal tro. Jeg savner impulser og tanker om det egentlig. Har diskutert litt med meg selv og venner om saken. Men jeg kommer ingensteds. Vil i allefall ikke tro på en gud / en religion / filosofi som utelukker alle andre religioner og levemåter. Det er ingen som har rett på fasiten. (Mi utheving) Kvifor er det ingen som har rett på fasiten? Er det berre fordi du ikkje VIL tru på det? Om eg seier kristendommen er fasiten (for det gjer eg) vil du allereie då kutta ut det alternativet fordi du gjerne vil tru at det finst fleire vegar "til frelsa" eller kva du no vil sluttresultatet skal vera? Om så, kvifor? Eg ser her på forumet og andre stadar: Dei som argumenterer mot kristendommen opprettar stråmenn dei kan argumentere mot - stråmenn som ikkje står for det kristendommen seier. Kvifor ikkje mot det kristendommen faktisk seier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 10. mars 2003 #177 Del Skrevet 10. mars 2003 Hva som var før begynnelsen henspiller på bibelens åpningsreplikk, I begynnelsen. Man kan ikke starte en historie slik, for det må ha vært noe før "I begynnelsen"... see? Joda, eg forsto kva du sikta til. Men det er jo litt sjølvmotseiande å seia at det må ha eksistert noko før byrjinga. Om du likevel meinar det, så er det helst du så bør forklare korleis... At man ikke skal ha andre guder enn meg forsto jeg ikke, for hvorfor må man tro på noe som allikevel finnes? (f eks tastaturet mitt eksisterer enten jeg tror det eller ei). W Ei ganske haltande samanlikning. Då er det betre å snakka om politikarar - sjølv om eg ikkje vil påstå at nokre av dei sit med sanninga. Men om så var, at éin politikar sat med fasiten; løysinga på alt: Kven av dei var det? du veit dei alle eksisterar, men har kun ein rett? Eller fleire? Eller kanskje du ikkje er særleg opplyst og trur at politikarar berre er fantasifigurar folk som les aviser kunne finna på å tru på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 10. mars 2003 #178 Del Skrevet 10. mars 2003 Det med politikere var en god sammenligning, hvis jeg forstår deg rett, - finnes dem enten man tror på dem eller ikke... Det samme synes jeg om gud. Hvorfor forlange å tro på han da han allikevel eksisterer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 10. mars 2003 #179 Del Skrevet 10. mars 2003 Vel - poenget er ikkje å tru at Gud eksisterer - for det gjer jo andre "gudar" og (sjølv om eg alså meinar det er djevelen og hans tilhengarar.) Poenget er at eg trur Gud er den som står for sanninga. (Og skal analogien med politikarar halda, så må det vera fleire som ikkje trur at dei eksisterer.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashing Skrevet 10. mars 2003 #180 Del Skrevet 10. mars 2003 Det som du waco skrev, var det fra Bibelen? Det hørtes ut som om det var hentet fra GT (det gamle testamentet) I GT er det først og fremst Israel og dens lover på den tiden det dreier deg om. En kan kanskje lure på hvorfor vi har GT med i Bibelen da. Det er først og fremst for å forstå konteksten (sammenhengen) av hele Bibelen. NT (det nye testamentet) bygger på GT, så historisk sett er GT det første(skriftet), men teologisk sett er NT det første. Når Jesus kom ble NT og dets evangelie det som først og fremst gjaldt/ gjelder. Dette bla fordi Jesus oppfylte alle profetiene i GT, og kom for å frelse verden. Så sett på den måten, skal en ikke ta alt bokstavelig av det som står i Bibelen, da spesielt GT. Konkluksjonen er altså at en må lese det som står i GT på bakgrunn av det som står i NT. En må for all del ikke ta ting ut av sammenhengen heller. Ja, det står mye rart/teit og uforklarelig i Bibelen. En dag skal vi alle forstå. Men, uansett waco du skal vite det at Gud elsker DEG! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå