Gjest Leiababe Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 (endret) Hvis du mot all formodning skulle strandet på en øde øy, men du var så heldig at du kunne velge å ta med deg 3 cd'er, 3 DVD'er og 3 bøker. Hva hadde det vært?? CD: Pink Floyd: The Wall Ben Folds Five: Ben Folds Five Radiohead: The Bends DVD: Donnie Darko Ringenes Herre(alle tre, er litt sleip ) Live Aid (da har jeg 10 timer med musikk..) Bøker: Lars Saabye Christensen: Beatles Carlos Ruiz Zafón: Vindens Skygge En av bøkene om Barbapappa. De var favoritter når jeg var liten, og alltid koselig å mimre litt.. Endret 20. januar 2007 av Leiababe
Miracl3 Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Har denne øya dvd-spiller? DVD - Gudfaren 1. 2 og 3. Bøker: - Flash for dummies - Bitch - Bella de jour CD. - Pink floyd : the floyd - The doors : en samlecd - Shakira : Oral et eller annet.
fuerza Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 CD: Cden til The Rasmus Marshall Mathers LP Soundtracket til Walk the line DVD: Walk The Line Forrest Gump Motorsykkeldagbøkene Bok: De Fire og han som gjør galt verre (hele trilogien ) Naiv, Super Beatles
Badlands Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Dersom eg måtte velje tre bøker å ta med til ei aude øy ville eg nok gått for noko heilt anna: SAS survival guide (for militære, overleving i naturen, tips fra korleis spjelke ditt eige bein til korleis du kan utvinne drikkevatn frå dugg) Spiselege planter i floraen (el.l.) Robinson Crusoe? (her kan ein få mange idear til korleis ein kan innrette seg, byggje hus med to tomme hender etc)
Ciara Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Bøker: Umberto Eco: Rosens navn. Den er så full av detaljer at jeg kunne lese den flere ganger og fortsatt oppdage nye ting. Karl Ove Knausgård: En tid for alt Jean Rhys: Wide Sargasso Sea Musikk: U2: Achtung Baby Billie Holiday: Lady in Satin Cocteau Twins: Heaven or Las Vegas Film: The Hours Magnolia Piano
Amanlis Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Jeg ville tatt med: DVD Purpurfargen UNO Pingvinenes masj Bøker Ona fyr Innhaugsfolket Danselærerens tilbakekomst CD Pink Floyd - The Wall Vamp - I full symfoni Sting - Fields of gold
Chans Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Bøker: Lars Saabye Christensen: The Beatles Hei, Saabye Christensens heter da bare "Beatles"? Jeg hadde aldri, aldri, aldri klart å velge bare tre CD'er. Jeg har en forholdsvis stor samling(1300–1500 album) for alderen(21), og er nesten like glad i dem, alle sammen. Bortsett fra noen. Ok, jeg gjør et forsøk: CD'er • Pulp: "Different Class" • The Distillers: "Sing Sing Death House" • Tegan and Sara: "If It Was You"... Eller Metric: "Old World Underground". Kan jeg ta med begge siden begge er fra Kanada? Når jeg tenker meg om hadde jeg nok ikke klart meg uten litt Oasis. "Definitely Maybe" og "...Morning Glory" må med, om jeg så må smugle dem i endetarmen. DVD'er • "The Office"-boksen (det er lov!) • "Getting Nowhere Faster" • "Bio-Dome". Hvis det nærmet seg jul hadde jeg heller tatt med "The Santa Clause". Bøker • "Ahab's Wife" av Sena Jeter Naslund • "Nød" av Knut Nærum • En av Jo Nesbøs Harry Hole-bøker. Nei, forresten, dere får lov til å ta med filmtrilogier, så jeg tar med alle som én. Hvis jeg må velge, blir det nok "Marekors".
JallaJalla Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 CD Jeff Buckly - Grease U2 - Joshua Tree Dum Dum - Samlede DVD Livet er herlig Borettslaget Etaten Bøker Bibelen - av den grunn at jeg aldri har lest den og hadde dermed fått rikelig med tid til det ( bare for å ha gjort det ) Prosessen - Kafka ( lest den flere ganger men blir aldri klok på den ) LilleLord - Borgen
Chans Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 ^Jeff Buckley-albumet heter "Grace" "Fett" hadde selvsagt vært morsommere, men det passer da ikke like godt.
Dagoberta Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Det er jo overraskende mange her på KG med god smak! Men jeg har fasiten: CD: The Smiths: Singles Beth Hart: Leave the light on og en hjemmebrent miks-CD med blandet gladmusikk, bl.a. Madness, Madonna, Polyphonic Spree, the Streets, diverse 80-tallsmusikk etc. DVD: ...And now for something completely different (Monty Python) Gudfaren-trilogien Løp, Lola, Løp Bøker: The Secret History, Donna Tartt Rosens Navn, Umberto Eco og den jeg holder på med nå - må jo vite hvordan det går : The City of Dreaming Books, Walter Moers
Gjest Kaploink Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 Tenkjer hardt. Hmm. CD: The Smiths: The Queen is Dead Bob Dylan: Blood on the Tracks Kate Bush: The Kick Inside DVD: A Streetcar Named Desire Magnolia The Wizzard of Oz (får meg alltid i godt humør) Bøker: På sporet av den tapte tid (tjukk og god) Gardner's Art Through the Ages (så eg har litt bilde å drøyme meg bort i) Ei blank dagbok (så sant det er tillatt med skriveredskap da)
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 Bare 3 cder? Ok da! CD: The mars volta - Frances the mute The mars volta - Deloused in the commatorium The mars volta - Scabdates Film: Pulp fiction Reservoir dogs Zoolander :D Jeg leser ikke bøker, så da kan jeg ta 3 cder til! HAH! At the drive-in - This station is non-operational At the drive-in - acrobatic tenement the mars volta - tremulant EP Omar rodriguez-lopez - a manual dexitary Den så ikke noen!
Chelsea Skrevet 20. januar 2007 #13 Skrevet 20. januar 2007 CD: U2 - All that you can leave behind Coldplay - X & Y REM - Automatic for the people DVD: Depeche Mode - One night in Paris Jane Austen tv-serie: Pride & Prejudice Four weddings and a funeral Bøker: Rough guide fra den øde øya eller området rundt eller landet En roman på tysk inkl. ordbok En roman på fransk inkl. ordbok Trenger å forbedre begge språk....
Gjest Leiababe Skrevet 20. januar 2007 #14 Skrevet 20. januar 2007 (endret) "Hei, Saabye Christensens heter da bare "Beatles"? Du har så rett, så rett.. Det kom nok av at jeg satt og tenkte ¨på om jeg skulle ta med en cd av bandet, så da ble det vel litt krøll.. Og tre cd'er er kjempelite, er det som gjør det fryktelig vanskelig. Må jo lage litt hjernebry for dere, ikke sant Endret 20. januar 2007 av Leiababe
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 20. januar 2007 #15 Skrevet 20. januar 2007 Jeg synes avsolutt ikke 18 album er for mye eller for lite! Akkurat passe faktisk Jeg trenger dem mer enn luft, og hva skal man med film på en øde øy? Vi skal bare ligge på stranda og høre på fin musikk :D
Anglofil Skrevet 20. januar 2007 #16 Skrevet 20. januar 2007 CD My Way: The Best of ~ Frank Sinatra Pieces of You ~ Jewel O ~ Damien Rice DVD To the Manor Born: Complete Box Set Roman Holiday Shadowlands Bøker North and South av Elizabeth Gaskell The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro Stolthet og fordom av Jane Austen Mvh Yvonne
Gjest Gjest 1 Skrevet 20. januar 2007 #17 Skrevet 20. januar 2007 Returbillett, bankkort og boken "slik overlever du utenfor byen".
Gjest Skya Skrevet 20. januar 2007 #18 Skrevet 20. januar 2007 CD: Madrugada - The deep end Alanis Morisette - Jagged Little Pill Brendan Benson - Lapalco DVD: Kill Bill I Kill Bill II SATC-skoeska (Hadde jeg ikke fått med den så hadde det blitt Love Actually) Bøker: Jo Nesbø - Rødstrupe Erlend Loe - Doppler Ei fagbok (kjempetykk og på engelsk, så har jeg noe å bryne meg på)
Gjest King James Skrevet 20. januar 2007 #19 Skrevet 20. januar 2007 (endret) CD The Wall av Pink Floyd Machine Head av Deep Purple The Best of Bob Dylan Bøker Idioten av Dostojevskij Vår Felles Venn av Dickens Moderne Evelusjons Teori DVD Tatt av Vinden Winter Passing Bones ( Serien ) Endret 20. januar 2007 av Cedric Rueben
hjertesukka Skrevet 20. januar 2007 #20 Skrevet 20. januar 2007 Musikk: The Best of Bob Dylan The Best of Bruce Springsteen En klassisk eller en av Vangelis DVD: The return of the Pink Panter Celestine Prophecy (filmen om den 9.innsikt) Absolutely Fabulous Bøker: "Fred" av Garborg "En amerikansk tragedie" av Theodore Dreiser "Parfymen" av Suskind (ja, og så bankboka, da i tilfelle jeg ble reddet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå