Gå til innhold

Klær til han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger prisene på når det gjelder leie av smoking eller den-andre-som-jeg-ikke-husker-navnet-på-dressen?

Hva er finest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal betale kr 1800 for leie av sjakett. Tror ikke prisen for smoking er særlig annerledes.

Skrevet

Sjakett var det ja! Takk!

Er det sånn med vest under?

Gjest Anonymous
Skrevet

Av smoking og sjakett, synes jeg sjakett er finest - aller finest med svart bukse.

Min kjære skal ha Brokadedress. Er utrolig stilig!! Er ikke så mange som har det - og jeg synes sjakett er litt "oppbrukt".

Skrevet

Og hva er brokadedress?

(jeg er jenta med peiling :lol: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er en jakke og en bukse med kravert (sånn tørkle i halsen) og vest. Jakken har litt møster i stoffet (ikke farge), og har knepping helt opp i halsen. Den kan være i svart, grå eller lys (champanje eller noe sånt) Buksen har veldig tynne striper. Klarer ikke å finne noe bilde av den.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjesten over er Liz som ikke er logget inn......

Gjest Anonymous
Skrevet

Lillen, var det ikke du som skulle ha Benjamin Roberts kjole 471?? Tror brokade-dress hadde vært utrolig fint til den!!

Skrevet

Sjakett eller Jaquette som det egentlig heter på fransk er navnet på selve jakken i antrekket. Den har bare en knapp foran og er buet foran og blir lang bak. Til denne kan man velge skjorte,vest og kravett, skjorte vest og slips, bare skjorte og slips eller skjorte vest og sløyfe.

Det mest brukte er vest og kravett ( tørkle i litt gammelengelsk stil). Vesten kan du ha i alle mulige farger og stoff, gull,hvit, rød, brun, sort osv, samme med kravetten.

Du kan ha brokade, silke eller noe annet i vesten, hva som passer dere best. På Christiane brudesalong i Oslo(Haakon 7.gate) leies det ut jaquette til 1800kr. Da får du den ferdig tilpasset, og du kan velge mellom tolv tretten forskjellige vester. Der får du også, som ikke mange andre steder, med skjorte i prisen. På for eksempel Kristins brudesalong i Lillestrøm må du leie skjorte utenom.

Dersom du gifter deg før kl 1700 er jaquette det rette antrekket men gifter du deg senere på ettermiddagen "skal" man velge smoking.

Skrevet

Takk for hjelpen!

Nei, jeg har ikke funnet en kjole ennå!

Skrevet

Turi: På den siden du linket til (Brudehuset sin) - er det bare meg, eller var det ikke så mange sjaketter der? For du skrev at det var noen eksempler på sjakett nederst på siden, men såvidt jeg kunne se var det stort sett 'vanlige' dresser...?

Til høyre her er en typisk sjakett:

www.christiane.no/brudgom.shtml

(Trodde jeg iallefall...)

Kan eller opplyse om at min kjære skal ha vanlig dress...

Sikkert noen som syns det er litt lite pyntet - betjeningen på en brudesalong trodde jeg var gal da jeg sa det - han måtte jo skille seg ut, og tenk om en gjest kom i smoking, det ville jo bli skandale! (Nå tror jeg ikke det ville blitt det, dessuten er jeg villig til å vedde veldig mye penger på at ingen av gjestene kommer med det...hehe).

Men det er det han føler seg mest vel med. Ingen av oss syns dessuten sjakett er noe fint (litt sånn pingvin...). Han er ikke så høy heller (1,74), så da er ikke sånne lange jakker det beste. Og så syns vi at fin sort dress er mye finere enn smoking. Så da så... :D

Dessuten skal han ha fin kremfarget vest og kravatt - han blir så fin atte!!

(Og bonusen er at det blir veldig billig! Han kjøpte seg ny fin dress i fjor!! Hehe...)

Kan også nevne at jeg skal ha en veldig enkel kjole - ganske smal (ikkeno underskjørt) og uten noe 'dill'. Så da passer det vel bra...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...