Mien Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Trenger lærebøker i adobe photoshop og Adobe Indesign men vet ikke hvilke jeg skal kjøpe, det er jo så mange av dem Noen som kan anbefale noen som er greie å bruke og som gir hjelp til en nybegynner?
Chans Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Begge to er forholdsvis lette å lære, og jeg tror ikke dere trenger noen bok, egentlig. Selv lærte jeg ved å prøve meg frem, se på andre som brukte dem (og andre Adobe-programmer som GoLive og Illustrator) og bruke hjelp-funksjonen hvis noe er uklart. Jeg tror det finnes noen slags gratis PDF-tutorialer rundt omkring på nettet også. Hvis dere lurer på noe konkret kan det forresten hende jeg kan hjelpe dere, da. Det er i så fall bare å spørre!
Gjest Solsikke Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 (endret) Jeg jobber med dette til daglig, og bruker boken Adobe Indesign Bible når jeg står fast. Hvis du har litt peiling fra før, så er ikke programmene så vanskelig å lære seg, ihvertfall ikke det grunnleggende, men hvis du er helt fersk vil jeg anbefale en bok, eller ihvertfall som Chans sier, bruke hjelp funksjonen og tutorialer rundt omkring på nettet. Det er bare til å spørre meg også hvis dere lurer på noe! Endret 19. januar 2007 av Nevdulinien
Hu i Svingen Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Biblene er de beste bøkene for alle Adobeprogrammene. De er tykke ja, og man trenger absolutt ikke lese alt, men de er ypperlige oppslagsverk. Lurer du på en funksjon er det bare å bla seg frem, og du finner en god forklaring med illustrasjoner. Anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå